کد خبر : 1526711 | 06 خرداد 1397 ساعت 18:54 | 28.9K بازدید | 0 دیدگاه

اولترا پرسینگ ، گگن پرسینگ و نقش دروازه بان 

رئال چگونه سیزدهمین جام را به مادرید برد؟

سعید الهویی مربی فوتبال و دستیار امیرقلعه نویی به تحلیل دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا پرداخته است :

رئال چگونه سیزدهمین جام را به مادرید برد؟

به گزارش "ورزش سه"، فینال کیف را باید به قبل از مصدومیت صلاح و بعد از آن تقسیم کرد ، در بخش اول که حدودا سی دقیقه طول کشید  حاکم تاکتیکی میدان لیورپول بود ، اولتراپرسینگ و گگن پرسینگ دو تاکتیک اصلی کلوپ برای از جریان خارج کردن ستاره های تهاجمی رئال بود . تاکتیک اول برای مقابله با بازیسازی از خط دفاع رئال و قطع کردن ارتباط مدافعین با کروس و مودریچ بعنوان با  کیفیت ترین پاسورهای مادرید و تاکتیک دوم برای مقابله با حملات سریع و ضد حملات مادرید ها و البته مهارت بازیکنان تهاجمی رئال.


آنطرف زمین هم رئال با اولترا پرسینگ سعی می کرد با بازیسازی لیورپول مقابله کند ولی بازی با مهاجم ٩ کاذب و جا به جایی در خط سوم تهاجمی به لیورپول اجازه میداد که با پاس بلند ، پرس رئال را بشکند و موقعیت ایجاد کند . 

 

1305229

 

- مصدومیت صلاح دو بحران برای لیورپول ایجاد کرد ، اول بحران ذهنی (کاهش اعتماد به نفس و تمرکز بدلیل از دست دادن ستاره تیم ) و دوم بحران تاکتیکی. این دو بحران موجب برهم خوردن نظم تیمی لیورپول شد و رئال ١٥ دقیقه پایانی نیمه اول و اکثر دقایق نیمه دوم را با فشار کمتری پشت سر گذاشت.


بعد از خروج صلاح، توپ های سالم تری به مثلث تهاجمی رئال رسید و مدافعین کناری این تیم مانند مارسلو آزادتر در حملات شرکت کردند و این یعنی ایجاد موقعیت گلزنی و برای تکمیل این اتفاق ، یک دروازبان متزلزل کافی است. 

 

1305325

 

- اشتباهات دروازبان لیورپول ، ضربه برگردان استثنائی گرت بیل و مصدومیت صلاح در ابتدای بازی را اگر کنار بگذارید آنچه مجذوب کننده بود  ، لیورپول اگرسیو و پرواکتیو در دفاع بود . کلوپ تیم اش را حول این لحظات بنا کرده است : لحظاتی که توپ ندارد و لحظاتی که توپ را از دست می دهد . گگن پرسینگ کلوپ متفاوت از گگن یوپ هاینکس و گواردیولا است ، اولتراپرسینگ اش هم متفاوت از همه تیم ها است ، از خط پاسی که بسته می شود متفاوت است تا منطقه ای که تله پرس گذاشته میشود . 


نتیجه فینال کیف حاصل کیفیت متفاوت بازیکنان دو تیم بود از دروازه تا روی نیمکت . ولی کلوپ و تیم اش با عملکرد تاکتیکی شان درس جدیدی به فوتبال اضافه کردند و زیدان و بازیکنان رئال با کیفیت شان جام جدیدی به ویترین باشگاه . این فلسفه مربی و باشگاه است که تفاوت ها را رقم می زند حتی به قیمت یک جام و یک افتخار .

دیدگاه‌ها