کد خبر : 1527068 | 08 خرداد 1397 ساعت 10:40 | 178.3K بازدید | 0 دیدگاه

عکس های جنجالی اینفانتینو با ولیعهد عربستان

بن‌ سلمان و دیدار دروغین با رییس فیفا! (گزارش)

تصاویر قدیمی منتشر شده از ملاقات اینفانتینو و شاهزاده عربستان که به دیدار هفته گذشته ی آنها نسبت داده شده، باعث ایجاد برخی گمانه زنی ها در خصوص سلامتی محمد بن سلمان شده است.

بن‌ سلمان و دیدار دروغین  با رییس فیفا! (گزارش)

به گزارش ورزش سه، هفته گذشته جیانی اینفانتینو در عربستان حاضر شد و با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و همچنین ترکی آل الشیخ، رئیس کمیته المپیک عربستان دیدار کرد.
صرف نظر از مباحث مختلفی که در خصوص این دیدار و اهداف احتمالی آن مطرح شده، یک نکته توجه ها را در فضای مجازی به خود جلب کرده است. 

 

اخیرا شایعات مهمی پیرامون وضعیت شاهزاده عربستان سعودی وجود دارد. برخی منابع خبر از ترور او در کاخ پادشاهی عربستان می دهند و این موضوع بسیار داغ است. با این حال عربستانی ها هر از گاهی عکس هایی از بن سلمان منتشر می کنند که به استناد آنها نشان دهند او در سلامت کامل است و شایعه ترورش صحت ندارد. البته به وضوح مشخص است که این عکس ها همگی ممکن است در زمان های دیگری گرفته شده باشند و اصلا به تاریخی که سعودی ها ادعا می کنند، ربطی نداشته باشند.

 

حالا درباره دیدار بن سلمان با اینفانتینو هم دوباره این موضوع حساسیت زا شده و این بار اشتباهی از سوی رسانه های عربستانی رخ داده که ماجرا را جدی تر کرده است. رسانه های سعودی از جمله العربیه، در خبر مربوط به دیدار روزهای اخیر بن سلمان و اینفانتینو عکس هایی را منتشر کردند که مربوط به دیدار چند ماه قبل آنها بود. این اشتباه عجیب باعث واکنش های مختلفی شد.

 

1305971

 

انتشار این عکس ها گمانه زنی درباره سلامتی و یا حتی حیات شاهزاده محمد بن سلمان به اوج رساند و عده ای معتقدند اگر او در وضعیت مناسبی قرار داشت و واقعا دیداری با اینفانتینو برقرار کرده بود، امکان نداشت تصاویر مربوط به 5 ماه قبل در سایت های عربستانی منتشر شود. بدین ترتیب و با رخ دادن این اشتباه رسانه ای، اعتمادها نسبت به سایر عکس هایی که بعضا از بن سلمان منتشر می شود نیز به شدت کاهش پیدا کرده و اصالت تاریخی همه آنها زیر سوال رفته است.

 

1305968

عکسی که در تاریخ 25 می به عنوان دیدار اینفانتینو با شاهزاده بن سلمان در سایت العربیه منتشر شد. 

 

 

1305973

اصالت این عکس متعلق به 5 ماه پیش است و در دیدار اینفانتینو با بن سلمان در دسامبر 2017 ثبت شده است.

 

اما یکی از واکنش های عربستانی ها به این مسئله و در واقع پاسخی به این ادعا، انتشار یک عکس دسته جمعی بود. در این عکس مشاهده می شود که بازیکنان تیم ملی عربستان روز قبل از بازی دوستانه مقابل ایتالیا به دیدار شاهزاده بن سلمان رفته اند. آنها این تصویر را به این دلیل منتشر کرده اند که بگویند وضعیت بن سلمان کاملا مناسب است و هیچ مشکلی ندارد و شایعات در خصوص سلامتی او دروغ بوده است؛ اما بن سلمان برای تماشای بازی دوستانه عربستان و ایتالیا در ورزشگاه حاضر نشد تا دوباره شایعات به همان سمت و سوی قبلی برود.

 

1305951

 

در فضای مجازی هم کامنت های متنوع و جالب توجهی در این باره ارسال می شود. برخی می گویند بن سلمان از دنیا رفته اما به دلایلی خبر فوت او محرمانه مانده و اعلام نشده است. در سمت مقابل عده ای از عربستانی ها معتقدند حتی اگر تصاویر منتشر شده مربوط به چند ماه پیش باشد، هیچ چیز در خصوص سلامتی یا بیماری شاهزاده اثبات نمی شود و در واقع به منابع خبری کشورشان در ظاهر اعتماد دارند!

 

1305970

 

1305969

 

در هر حال آنچه مشخص شده این است که عکس های انتشار یافته در رسانه های سعودی قطعا به چند ماه پیش مربوط است و این موضوع در کنار حضور نیافتن بن سلمان برای تماشای بازی ایتالیا و عربستان می تواند نشان دهنده حقیقتی درباره وضعیت سلامتی یا حتی حیات او باشد که از سوی عربستانی ها مسکوت و مخفی مانده است.

دیدگاه‌ها