کد خبر : 1527838 | 12 خرداد 1397 ساعت 14:10 | 20.5K بازدید | 0 دیدگاه

حمله تند پلاتینی به کمیته‌ اخلاق فیفا

میشل پلاتینی که توسط کمیته اخلاق انضباطی فیفا از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده در مصاحبه با دو روزنامه‌ی سوئیسی که روز شنبه به چاپ رسیده، آرزوی حذف کمیته‌ی انضباطی فیفا را به زبان آورده.

حمله تند پلاتینی به کمیته‌ اخلاق فیفا

به گزارش "ورزش سه"، پلاتینی به دلیل پرداخت مبلغ 2 میلیون فرانک سوئیس از طرف فیفا به او، از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شده. او پس از آن پرونده‌ی خود را به دادگاه‌های سوئیس کشانده و هفته‌ی گذشته به صورت مشروط از اتهامات تبرئه شده است. پلاتینی حالا تلاش می‌کند تا فیفا را راضی کند محرومیت چهارساله‌اش را لغو کند. 


رئیس سابق یوفا در مصاحبه‌اش می‌گوید "هدف من تغییر دادن این عدالت غیر بی‌طرف و فرصت‌طلب است. تا در آینده دیگر کسی نتواند مخالفان خود را حذف کند. نمی‌خواهم بیش از این شاهد بی‌عدالتی باشم. این مضحکه‌ی عدالت باید متوقف شود. هیچ چیز نمی‌تواند مانع از ادامه‌ی تلاش من در این نبرد شود". 


پلاتینی برای مبارزه با فساد در فیفا، سیستم جایگزینی پیشنهاد نمی‌دهد. با اینکه وکیل پلاتینی می‌گوید دادگاه، کاپیتان سابق فرانسه را تبرئه کرده ولی دادستان‌های سوئیسی اصرار دارند که تحقیقات هنوز به صورت کامل به پایان نرسیده و در صورت پیدا شدن شواهد تازه، پلاتینی ممکن است دوباره به دادگاه فراخوانده شود. 

 

1080218


 
پلاتینی در مصاحبه‌اش گفت:" می‌خواهم این کمیته‌ی انضباطی که تنها اسلحه‌ای در دست فیفا برای حذف رقبا و مخالفین است، نیست و نابود شود."


او امیدوار است فرجام‌خواهی‌اش از دادگاه اروپایی حقوق بشر، " به سیستمی که در آن کرسی قضاوت در اختیار ذی‌نفعان پرونده است پایان دهد. کسانی که هدف‌‌شان تنها محافظت از خودشان، کسب و کارشان و سودهای کلان‌شان است."


پلاتینی مصرانه می‌گوید که مبلغ پرداختی به او در ازای کاری بوده که انجام داده. به گفته‌ی پلاتینی، در جریان جلسه‌ی تجدیدنظر پرونده‌ی او در فیفا، "دو قاضی در حال چرت زدن بوده و تا پایان جلسه متوجه نشده‌اند که صورتحساب ارسالی از طرف من برای فیفا، طلب دستمزد کاری بوده که برایشان انجام داده بودم. آیا این رفتار اخلاقی است ؟ "

دیدگاه‌ها