کد خبر : 1528288 | 14 خرداد 1397 ساعت 18:59 | 71.9K بازدید | 0 دیدگاه

افشاگری دکو از یک گفت و گوی تاریخی

رایکارد به لاپورتا؛ بارسا به بزرگی رئال نیست!

فرانک رایکارد، بین سال های 2003 تا 2008 سرمربی بارسلونا بود و توانست دومین عنوان قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان را به ارمغان بیاورد.

رایکارد به لاپورتا؛ بارسا به بزرگی رئال نیست!

به گزارش "ورزش سه"، در واقع خوان لاپورتا، رئیس سابق بارسلونا بود که سال 2003 با اعتماد به رایکارد، او را به عنوان سرمربی منصوب کرد و با وجود شروع بسیار بد، در نهایت بارسا توانست با وی به عناوین مهمی دست یابد.

آبی و اناری ها از سال 1992 که توانستند قهرمان اروپا شوند، دیگر نتوانسته بودند این عنوان را تکرار کنند تا اینکه سال 2006؛ رایکارد توانست آنها را بار دیگر به قله فوتبال اروپا برساند.

 

 

1307219

 

 

دکو، ستاره پرتغالی سابق بارسا که بین سال 2004 تا 2008 برای این باشگاه توپ می زد، در یک مصاحبه فاش ساخت که رایکارد، رئال را در آن مقطع، باشگاهی بزرگتر از بارسا می دانست:« رایکارد جمله ای به لاپورتا گفت که هیچوقت منتشر نشد. او به لاپورتا گفت که بارسا یک باشگاه بزرگ نیست. لاپورتا هم پاسخ داد که چطور چنین چیزی ممکن است. رایکارد ادامه داد، بارسا به بزرگی رئال، میلان و لیورپول نیست چون آنها تعداد قهرمانی های شان در چمپیونزلیگ بسیار بیشتر است و بارسا فقط یک قهرمانی دارد.»

 

حق با رایکارد بود. بارسا خودش را باشگاهی بزرگ می دانست ولی تاریخ دروغ نمی گفت. الان فتح کوپا دل ری و لالیگا برای بارسا کفایت نمی کند ولی زمان ما، قهرمانی در کوپا دل ری بسیار مهم بود. بارسا همواره بازیکنان بزرگی داشت ولی در تشکیل یک تیم قدرتمند ناتوان نشان می داد.»

 

 

دیدگاه‌ها