کد خبر : 1528905 | 18 خرداد 1397 ساعت 14:25 | 61.9K بازدید | 0 دیدگاه

ایران کاستاریکا می شود؟

کاش این توپ برای ما بچرخد (عکس)

مسابقات هیجان انگیز جام جهانی در شرایطی از 6 روز دیگر آغاز می شود که تیم ملی ایران در سخت ترین گروه ممکن قرار گرفته است.

کاش این توپ برای ما بچرخد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، همگروهی با سه تیم مراکش، اسپانیا و پرتغال که اولی و دومی با کسب قهرمانی در آفریقا و اروپا پا به مسابقات گذاشته اند و همینطور اسپانیا که سلطه یک دهه ای در سطح باشگاهی بر فوتبال جهان ایجاد کرده، امیدها برای تیم ملی ایران را جهت صعود به مرحله حذفی که در 4 دوره قبلی حضور ایران هنوز میسر نشده را به پایین ترین حد خود رسانده؛ با این حال غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال است که این ورزش را به محبوب ترین ورزش جهان تبدیل کرده است.


چهار سال پیش کاستاریکا، اروگوئه، ایتالیا وانگلیس در یکی از گروه های جام جهانی در برزیل حضور داشتند؛ در نگاه اول بسیاری از کارشناسان فوتبال در پیش بینی های خود دو تیم ایتالیا و انگلیس را مدعی صعود می دانستند، اما اتفاقاتی که رقم خورد هیچ ارتباطی با پیش بینی های انجام شده نداشت.

 

1307949

 

سه بازی چهار تیم گروه چهارم رقابت های جام جهانی برزیل که انجام شد، جدول این گروه باورکردنی نبود؛ کاستاریکا در شرایطی که کم امیدترین تیم بود با 2 پیروزی و برابر اروگوئه و ایتالیا و یک تساوی برابر انگلیس 7 امتیازی شده بود و به عنوان تیم اول راهی دور بعد شد.

 

1307948

 

1307947

 

جالب اینکه تیم دوم نیز اروگوئه بود و این تیم علیرغم اینکه در دیدار اول برابر کاستاریکا مغلوب شده بود در دو بازی باقی مانده برابر ایتالیا و انگلیس به 6 امتیاز دست یافت تا پس از کارستاریکا به مرحله حذفی برسد و دو تیم دو بزرگ فوتبال جهان در کمال ناباوری از گروه خود حذف شوند. در ادامه کارستاریکا به شگفتی سازی خود ادامه داد و پس از شکست یونان به مرحله یک چهارم نهایی رسید ولی اروگوئه در مرحله یک هشتم مقابل کلمبیا مغلوب شد.

 

با تمام این تفاسیر فوتبال هیچ وقت قابل پیش بینی نبوده و نیست، اما مردان تیم ملی فوتبال ایران و در راس آنها کارلوس کی روش که همواره از آرزوی خود در رساندن تیمش به مرحله حذفی گفته در صورتی که شرایط برای آنها خوب پیش برود می توانند از سخت ترین گروه جام جهانی روسیه صعود کنند.


گروه دوم مسابقات در روسیه بسیار مشکل است ولی کسانی که حافظه تاریخی خوبی دارند، به خوبی می دانند که نام تیم ها نمی تواند تعیین کننده همه چیز باشد و در واقع عمکلرد و روحیه بازیکنان در دقایقی که به میدان می روند، نتایج را رقم می زند.

 

عکس از امیرحسین خیرخواه

 

دیدگاه‌ها