کد خبر : 1529092 | 19 خرداد 1397 ساعت 12:29 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

مصدومیت ستاره‌ها نگذاشت در آلمان موفق شویم

نصرتی: ایران قوی‌تر از مراکش است

تیم ملی ایران با حضور در روسیه برای پنجمین بار حضور در جام جهانی را تجربه می کند و قصد دارد آغازی متفاوت را رقم بزند.

نصرتی: ایران قوی‌تر از مراکش است

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی ایران برای اولین بازی اش در جام جهانی برابر تیم ملی مراکش در کمپ لوکوموتیو مسکو تمرینات آماده سازی را انجام می دهد.

تیم ملی ایران پیش از این چهارباردیگر حضور در جام های جهانی را تجربه کرده و یکی از بهترین آن ها تیمی بود که در سال 2006 در آلمان حضور داشت. محمدنصرتی یکی از بازیکنان ثابت آن تیم پرستاره با مربیگری برانکو بود و در نهایت بهترین نتایج تیم ملی ایران در جام های جهانی تا این لحظه را رقم زدند. مدافع تیم ایران در جام جهانی 2006 درباره تجربه اولین روزهای حضور تیم ملی در آلمان گفت:« ما قبل از جام جهانی در سوئیس یک اردوی ده روزه داشتیم که اردوی فوق العاده ای بود. در این اردو هواداران ایرانی زیادی به ورزشگاه می آمدند و به نوعی ما تا حدودی با جو جام جهانی آشنا شده بودیم. واقعیت این است که هواداران ایرانی فوتبال مقیم خارج از کشور همیشه شور و حرارت و تعصب خاصی به تیم ملی دارند و فضای خاصی را در چنین رقابت هایی به وجود و انگیزه زیادی به بازیکنان می دهند.»


او در این رابطه که به محض ورود به آلمان تمرینات تیم ملی به طور جدی و فشرده پیگیری شد گفت:« ما تمرین ها را در سوئیس جدی شروع کرده بودیم هرچند در اردوهای قبلی لژیونرها بیشتر درگیر باشگاه هایشان بودند و بازیکنان داخلی در اردوها حضور داشتند. » مدافع تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 در ادامه گفت:« ما اردوی فوق العاده ای در سوئیس با امکانات عالی داشتیم اما متاسفانه چند بازیکن مهم تیم ملی مصدوم شدند. علی کریمی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان بازیکنان اصلی بودند و مجتبی جباری، محرم نویدکیا و فریدون زندی هم می توانستند در جام جهانی خیلی به تیم کمک کنند اما مصدومیت باعث شد آن ها یا نتوانند بازی کنند یا آمادگی کامل نداشته باشند.» او افزود:« مصدومیت ستار زارع هم باعث شد که من به اجبار به دفاع چپ بروم در حالی که من و رحمان رضایی مدافع وسط های اصلی بودیم.»


زننده گل صعود تیم ایران به جام جهانی 2006 درباره اینکه آیا رقابت برای رسیدن به ترکیب اصلی باعث این مصدومیت ها شد گفت:« نه چون برانکو حدود 70-80 درصد ارنج تیمش مشخص بود و تنها در دو سه پست بود که تردید داشت. تا قبل از مصدومیت ستارزارع من و رحمان مدافع وسط بودیم یا فریدون زندی بعد از مصدومیت جای خودش را به مهرزاد معدنچی داد. مصدومیت نویدکیا و جباری هم باعث شد بازی به آندو برسد.»


او افزود:« تیم ما واقعا از هر لحاظ تیم خوبی بود اما مصدومیت ها بدموقع به سراغ تیم آمد. این تیم از نظر وزن و تجربه و اعتبار یکی از بهترین تیم های ایران بود و به نظرم حواشی هم که در جام جهانی 2006 به وجود آمد بیشتر ریشه در همین ناآمادگی بازیکنان داشت.»


مدافع باتجربه فوتبال ایران در رابطه با وضعیت خط دفاع تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 و احتمال حضور روزبه چشمی در دفاع وسط گفت:« روزبه بازیکن بسیار خوبی است اما من فکر می کنم در جام جهانی کی روش از ترکیب پژمان منتظری و مرتضی پورعلی گنجی استفاده کند.» او همچنین درباره سیدجلال حسینی گفت:« وقتی خود کی روش می گوید که هفت سال است با سیدجلال کارکرده ام و او را می شناسم به این معنی است که حتما در این مقطع زمانی با توجه به شناختش ترجیح داده از بازیکنان دیگری استفاده کند.»


او درباره ترکیب جدی خط دفاعی تیم ملی در بازی های تدارکاتی گفت:« در بازی با ترکیه با حضور چشمی و پورعلی گنجی خط دفاع تیم ایران کمی جلوتر بازی کرد ولی این اولین بازی بود که می دیدم تیم ملی اینقدر زود گل می خورد.» نصرتی درباره تیم ملی مراکش هم گفت:« من دوبازی این تیم را دیده ام و معتقدم که مراکش تیم خوبی است اما برتری تاکتیکی به ما ندارد. به نظر من تیم ملی ایران انسجام بیشتری دارد و به اصطلاح تیم تر از مراکش است. در مراکش بن عطیه و حکیم زییش بازیکنان خیلی خوبی هستند اما باز هم تاکید می کنم که به نظر من تیم ایران منسجم تر و از نظر تیمی قوی تر است. معتقدم تیم ایران می تواند مقابل مراکش نتیجه خوبی بگیرد.»


مدافع فصل گذشته نفت تهران همچنین بازی با اسپانیا و پرتغال و مواجهه با بازیکنانی مثل سرخیو راموس گفت:« ابتدا می خواهم بگویم به نظر من راموس خشن نیست بلکه او فقط وظیفه اش را انجام داده است.در آن صحنه مصدومیت محمد صلاح قبل از راموس این صلاح بود که دست او را گرفت و این برخورد طبیعی در فوتبال بود.» او افزود:« به نظر من این تیم ایران از نظر فیزیکی در بهترین شرایطش در چند سال گذشته قرار داشته و این مهمترین دستاورد کی روش بوده است.»

دیدگاه‌ها