کد خبر : 1529109 | 19 خرداد 1397 ساعت 13:23 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

ابراهیمی بهترین گزینه برای هافبک دفاعی است

فریبا: کی روش دستش را رو نکرد

تیم ملی ایران کمتر از یک هفته دیگر باید در اولین دیدارش در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف مراکش برود و این می تواند مهمترین بازی تیم در این تورنمنت هم باشد.

فریبا: کی روش دستش را رو نکرد

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی ایران در حالی آماده سازی اش را برای اولین دیدار مرحله گروهی انجام می دهد که جو عمومی مثبتی نسبت به موفقیت برابرمراکش به وجود آمده است چرا که تیم ایران با هدایت کارلوس کی روش یکی از کامل ترین تیم ها را در 5 دوره حضور ما در جام جهانی در اختیار دارد. با این وجود به نظر می رسد نتیجه بازی اول تیم ملی می تواند به نوعی سرنوشت ایران در این جام را رقم بزند. 


بهتاش فریبا مربی و بازیکن سابق استقلال یکی از بازیکنانی است که توانسته در جوانی طعم حضور در جام جهانی را بچشد. او در سن 23 سالگی به عنوان یکی از بازیکنان ایران به آرژانتین رفت و در سومین بازی تیم ملی برابر پرو از دقیقه 66 به جای حسن روشن مصدوم به میدان آمد. بهتاش فریبا در ارتباط با شرایط تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 گفت:« آن زمان شرایط از هر لحاظ با امروز متفاوت بود. از نحوه رسیدن تیم ملی به جام جهانی گرفته تا میزان روابط فوتبالی کشورها با الان شرایط فرق می کرد. آن زمان اولین بار بود که ایران به جام جهانی می رفت و به همین دلیل هیجان زیادی هم در تیم و هم در جامعه وجود داشت.»


اوافزود:« با این وجود بازی های تدارکاتی که ما برگزار کردیم اصلا با امروز قابل مقایسه نیست. ما قبل از این مسابقات با تیم هایی مثل ولز، بلغارستان و فرانسه  بازی کردیم و از نظر بازی تدارکاتی شرایطمان واقعا عالی بود. امروز اما ما بدون بازی های تدارکاتی بزرگ به جام جهانی رفته ایم.»


هافبک ایران در جام جهانی 78 گفت:« من آن زمان بازیکن جوانی بودم و آرزویم این بود که به جام جهانی بروم و وقتی حسن روشن در بازی برابر پرو مصدوم شد من به جای ایشان به بازی رفتم و بازی هم کردم.» او افزود:« ما آن زمان خیلی دوست داشتیم بازیکنان بزرگ را از نزدیک ببینیم و به همین خاطر دیدن برادران کرکوف، جانی رپ، کنی داگلیش و کوبیلاس برایم خیلی هیجان انگیز بود.هر چند ممکن است الان هم برای خیلی از بازیکنان جوان ما دیدن رونالدو و مسی هیجان انگیز باشد. هرچند در این سال ها روابط فوتبالی خیلی بیشتر شده و 15 بازیکن ما در کشورهای خارجی بازی می کنند و اختلاف طبقاتی فوتبالی تقریبا از بین رفته است.»


بهتاش فریبا که یکی از هافبک های تیم پرستاره ایران در جام جهانی 1978 بود درباره خط هافبک ایران در جام جهانی 2018 گفت:« کی روش در بازی با ترکیه ترکیب تیم را بدون هافبک دفاعی به میدان فرستاد و این در حالی است که در تمام این سال ها ما همواره یک هافبک دفاعی در ترکیب تیممان داشته ایم که مقابل مدافعان بازی می کند. به همین دلیل تیم های حریف خیلی کم به دروازه ایران نزدیک می شدند اما در بازی با ترکیه هافبک ها و مهاجمان 7 بار با بیرانوند تک به تک شدند. هر هافبکی که از تیم حریف از نیمه رد می شد می توانست به دروازه ما برسد چرا که مقابل مدافعان کسی نبود که جلوی آن ها را بگیرد. اینکه می گویند خط دفاعی ما مقابل ترکیه خوب نبوده را قبول ندارم و به نظرم تیم ما در دفاع تیمی مشکل داشت.»


او افزود:« از 4 هافبکی که کی روش در زمین گذاشته بود فقط حاج صفی قابلیت دفاعی داشت و جهانبخش، طارمی و انصاریفرد هر سه تهاجمی بودند. حتی مسعود شجاعی را هم نمی توان هافبک دفاعی دانست چرا که او بیشتر میل به هجوم دارد. به همین خاطر بود که از وقتی امید ابراهیمی به این تیم اضافه شد ما بهتر شدیم و حتی موقعیت گل پیدا کرده و گل هم زدیم. »


هافبک سابق تیم ملی همچنین گفت:«با این اوصاف من معتقدم که کی روش تمام هدفش این بود که ترکیب و تاکتیک تیم را لو ندهد و دستش را رو نکرد. فکر می کنم همانطور که ما در همه بازی ها با یک هافبک دفاعی بازی می کردیم در جام جهانی هم چنین کاری را خواهیم کرد و به نظر من در نبود سعید عزت اللهی  نیز امید ابراهیمی در این پست به میدان می رود.»


او همچنین درباره بازی با مراکش گفت:« به این بازی امیدوار هستم و انشالله بتوانیم از بازی اول با دست پر بیرون بیایند. من معتقدم اگر ما از بازی اول امتیاز بگیریم آن وقت می توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم.»

دیدگاه‌ها