کد خبر : 1529574 | 21 خرداد 1397 ساعت 14:36 | 9.2K بازدید | 0 دیدگاه

شرکت در جام جهانی؟ خیر

سانتوس: برای پیروزی در تک تک مسابقات آمده ایم!

فرناندو سانتوس در مصاحبه مطبوعاتی از سطح آمادگی بازیکنان پرتغال تمجید کرد.

سانتوس: برای پیروزی در تک تک مسابقات آمده ایم!

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی پرتغال پس از رسیدن به روسیه تمرینات آماده سازی برای مقابله با اسپانیا را در کراتسوو برگزار کرد. خبرنگاران در مصاحبه با فرناندو سانتوس از شرایط تیم و بازیکنان پرتغال پرس و جو کردند.

 

در این چند روز کوتاه باقیمانده تا مسابقه با اسپانیا، هنوز شبهاتی در مورد ١١ بازیکن اصلی وجود دارد؟


همیشه مقداری شبهات وجود دارد اما در مجموع این گمانه زنی ها به حداقل رسیده است. آخرین تمرینات خیلی مهم بود و البته اینکه آنالیزور های تیم، به صورت پیوسته شرایط اسپانیا را تحت نظر دارند. من قبل بازی با اسپانیا خواب راحتی خواهم داشت چراکه تمامی ٢٣ بازیکنانم از بهترین شرایط آمادگی برخوردار هستند.

 

آیا پرتغال با ترکیب ٤/٤/٢ به میدان می رود یا ٤/٣/٣؟


ما فلسفه بازی تیمی خود را حفظ خواهیم کرد، با این نگاه که با توجه به شرایط حمله و دفاعی در طول بازی تغییراتی در ترکیب و چیدمان تیم انجام خواهیم داد. در دو مسابقه اخیر با ترکیب معمول تیمی پرتغال و ٢ مهاجم به میدان رفتیم. ترکیب اصلی تیم ٤/٤/٢ خواهد بود اما در برخی شرایط به ٤/٣/٣ تغییر خواهیم داد.

 

از میان آندره سیلوا و گونسالو گِدِش کدام یک در کنار رونالدو قرار خواهند گرفت؟ آیا این انتخاب مرتبط با مشخصات تیم مقابل است؟


بله کاملا مرتبط است. ما آنالیز کامل از نقاط قوت و ضعف تیم مقابل انجام داده ایم و آمادگی تغییر دادن روش بازی تیم (پرتغال) را داریم. بارها از من سوال شده که چرا یک بازیکن مشخص که در آمادگی بالایی قرار دارد را در تیم قرار نمی دهم، این دقیقا پاسخی است که گفتم، ترکیب بازیکنان بر اساس آنالیز تیم مقابل شکل خواهد گرفت.

 

مساوی در مقابل اسپانیا نتیجه مناسبی است؟


خیر من هیچ وقت به کم راضی نمی شوم. ما به جام جهانی نیامده ایم که فقط شرکت کننده باشیم، ما آمده ایم که تمامی و تک تک مسابقات خود را با پیروزی از زمین خارج شویم. ما روی بازی با اسپانیا خیلی کار کرده ایم، آنها تیمی قدرتمند متشکل از بازیکنانی  از قهرمانان لیگ اسپانیا، انگلیس و جام قهرمانان، هستند. به علاوه اینکه، لوپتگی شناخت خوبی از فوتبال پرتغال دارد و تیم فعلی اسپانیا را هم خیلی خوب تحت کنترل خود دارد.

 

چگونه میتوانید اسپانیا را شکست دهید؟


اسپانیا تمایل زیادی به حفظ توپ در مسابقه دارد، اما باید مانع این مسئله شویم. با حفظ توپ و بازی سرعتی باید به مقابله با حریف برویم، چرا که اسپانیا بازی سرعتی را نمی پسندد. اسپانیا با کنترل بازی معمولا تیم مقابل را فلج می کند، به همین علت ما باید مانع شویم و بازی خود را به حریف دیکته کنیم.

 

ما در فرانسه (مارکوسی) به واسطه جمعیت زیاد مهاجران پرتغال در آن کشور، از حمایت فراوان تماشاگران برخوردار بودیم. پرتغال در روسیه از حمایت تماشاگران زیادی برخوردار نخواهد بود، آیا این مشکلی به وجود خواهد آورد؟


ما ترجیح میدهیم که مانند فرانسه از حمایت تماشاگران برخوردار باشیم، مخصوصا در شرایطی که تیم ضعیف عمل میکند. بازیکنان در شرایط که نیاز به پیروزی دارند، می توانند از تماشاگران روحیه بگیرند.

دیدگاه‌ها