کد خبر : 1530251 | 24 خرداد 1397 ساعت 09:56 | 263.6K بازدید | 0 دیدگاه

از حذف آرژانتین تا قهرمانی اسپانیا!

9 پیشبینی جسورانه و عجیب از جام جهانی روسیه!

سایت معتبر فورفورتو، طی مقاله‌ای 9 پیشبینی را در رابطه با جام جهانی روسیه ارائه کرده است.

9 پیشبینی جسورانه و عجیب از جام جهانی روسیه!

به گزارش "ورزش سه"، سایت معتبر فورفورتو، طی مقاله‌ای 9 پیشبینی را در رابطه با جام جهانی روسیه ارائه کرده است که با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

1- اسپانیا، قهرمان جام جهانی 2018!


درست است که اخراج مربی تیم ملی، آن هم تنها دو روز پیش از شروع اولین مسابقه شما در مهمترین رویداد فوتبالی جهان، کار چندان درستی نیست اما این اتفاق افتاده است و حالا لاروخا، باید با اخراج یولین لوپتگی و روی کار آمدن فرناندو هیرو، کنار بیاید و خود را برای یک جام جهانی خوب آماده کند.
نکاتی جالبی در رابطه با لاروخا وجود دارد. آن‌ها تعدادی بازیکن جوان و فوق‌العاده در اختیار دارند و با اتکا به قدرت بازیکنان باتجربه‌شان، می‌توانند امیدوار به این باشند که یک جام جهانی دیگر و آخرین جام جهانی ممکن را به آندرس اینیستا تقدیم کنند. ایاگو آسپاس، دیگو کاستا و رودریگو در خط حمله عملکرد خوبی دارند و تمامی ستاره‌های لاروخا، به دنبال قهرمانی هستند و این امر، چندان ناممکن هم نیست!

 

1308996

 

2-بلژیک؛ یک پای فینال!


گزینه‌های بسیار معقول‌تر دیگری همانند فرانسه، آلمان و برزیل برای رسیدن به فینال وجود دارد اما پیشبینی کردن هیچ یک از سه تیم مذکور برای رسیدن به فینال، چندان پیشبینی جسورانه‌ای محسوب نمی‌شود و اگر این کار را انجام دهیم، با عنوان مقاله حاضر، هیچ شباهتی ندارد. ما همه ساله منتظر اجرای نمایش‌های جذابی توسط بلژیک بودیم اما امسال با همیشه فرق دارد. هازارد، دی‌بروین، مرتنز، لوکاکو و باتشوایی، در اوج قرار دارند و می‌توانند تیم ملی کشورشان را به سوی مراحل بالاتر هدایت کنند.
اما در این زمینه سوالاتی نیز وجود دارد که جواب آن‌ها تاثیر بسیار زیادی در به حقیقت پیوستن این پیشبینی دارد: آیا غیبت ناینگولان احساس خواهد شد؟ آیا خط دفاعی بلژیک از پس این وظیفه سخت بر خواهد آمد؟

 

1253806

 

3-خامس به رئال بازخواهد گشت!


به گفته خود خامس، قلب او همچنان در شهر مادرید قرار دارد. او هنگامی که درباره رئال‌مادرید و دوران بازی خود در آنجا صحبت می‌کند؛ احساسی می‌شود. از سوی دیگر، خامس در بازی برگشت رئال‌مادرید مقابل بایرن مونیخ در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پس از زدن گل به تیم سابقش، خوشحالی پس از گل را انجام نداد و در هنگام مصدومیت مارکو آسنسیو، توپ را بیرون زد!
کلمبیا به احتمال بسیار بالا، نمی‌تواند از مرحله 1/16 بالاتر برود اما خامس، کار خود را برای تیم ملی کشورش انجام خواهد داد. نکته‌ای که سبب می‌شود احتمال بازگشت خامس بالاتر رود، این است که زین‌الدین زیدان از سمت سرمربیگری رئال‌مادرید کناره‌گیری کرده است و  فلورنتینو پرز، مشتاق بازگشت خامس خواهد بود؛ البته که او برای انجام این عمل، نیاز به تلاش بسیاری دارد زیرا توپ در زمین باواریایی‌ها قرار دارد!

 

1300675

 

4-برزیل باز هم ناکام خواهد ماند اما نیمار، کفش طلای جام جهانی را از آن خود خواهد کرد!


به نظر می‌رسد که برزیل در مرحله 1/8 نهایی باید به مصاف بلژیک برود و بر اساس دومین پیشبینی جسورانه ما، برزیل باید مغلوب شیاطین‌سرخ شود. برزیلی‌ها زیر نظر تیته، نمایش‌های بسیار خوبی را ارائه داده‌اند و به نظر می‌رسد که حداقل در چهار دیدار ابتدایی خود، به راحتی بتوانند از سد رقبا عبور کنند. از زمانی که نیمار از بند مصدومیت رهایی یافته است؛ نشان داده‌است که او همچنان یک بازیکن غیرقابل مهار است و به نظر می‌رسد که نیمار در همان چهار بازی ابتدایی، می‌تواند با زدن گل‌های بسیار، خود را به کسب کفش طلای جام بیست و یکم، نزدیک کند.
برای کسب قهرمانی جام‌جهانی، شما نیاز به یک خط دفاعی قوی و مقتدر دارید. تیته و مردانش با وجود آمار خوب دفاعی و 16 کلین‌شیت در 21 بازی، همچنان در خط دفاعی ضعف‌های عمده‌ای دارند که می‌تواند منجر به حذف آن‌ها در مقابل بلژیک شود. مصدومیت دنی‌آلوز و معلوم نبودن جانشین وی، رهاسازی فضاها توسط مارسلو در هنگام حملات و نبودن میراندا و تیاگوسیلوا در فرم فوق‌العاده خود، موجب می‌شود تا خط دفاع سلسائو آسیب‌پذیر باشد.

 

1307268


5- دیگوکاستا جایگاه فیکس خود را خیلی زود از دست خواهد داد!


فوتبال شناور اسپانیا و بازیکنانی که با هم هماهنگی خوبی دارند و شیوه بازیشان و هماهنگی‌ آن‌ها فوق‌العاده است و سبب هر چه قدرتمندتر شدن ماتادور‌ها شده است اما در این میان، یک بازیکن چندان هماهنگی با دیگر بازیکنان ندارد و آن، دیگو کاستا، ستاره اتلتیکو مادرید اسپانیاست. کاستا، آمار فوق‌العاده‌ای دارد و این مسئله، کنار گذاشتن او را بسیار دشوار می‌کند.
اما فرناندو هیرو، در قبال ناهماهنگی بازیکنانش تاب و تحمل نخواهد آورد؛ به خصوص که بازی اول آن‌ها مقابل پرتغال، بسیار بازی مهمی است و تعیین‌کننده سختی و آسانی صعود و البته سرگروه این گروه است. شاید هیرو بخواهد از آسنسیو در پست شماره 9 کاذب بهره بگیرد و یا از رودریگو و آسپاس در پست کاستا استفاده کند.

 

1309600

 

6-آلمان تا پیش از جدال مقابل انگلستان، هیچ گلی را دریافت نخواهد کرد!


آلمان، تیم سایبورگ‌هاست! آلمان‌ها در طول تاریخ جام‌جهانی، دومین تیم برتر از نظر تفاضل گل هستند و از این لحاظ، آمار فوق‌العاده‌ای دارند. ژرمن‌ها با توجه به قدرت خط دفاعی و دروازبان خود، به احتمال بسیار فراوان مقابل سوئد، مکزیک و کره‌جنوبی و در مقابل تیم دوم گروه E نیز گلی را دریافت نخواهند کرد. ( تیم دوم گروه E، احتمالا سوییس یا صربستان خواهد بود.)
این آمار فوق‌العاده در گل نخوردن، احتمالا در بازی مقابل انگلستان شکسته خواهد شد. زمانی که ژرمن‌ها به مصاف بهترین انگلیس چندسال گذشته می‌روند و خط دفاعی این تیم، آزمون سختی را مقابل هری‌کین، ماشین گلزنی سه‌شیر‌ها پس خواهند داد اما به نظر می‌رسد پس از پایان بازی، این آلمان‌ها هستند که به مرحله بعدی خواهند رسید!

 

 

7-حذف انگلستان در مرحله 1/8 نهایی یک شکست بزرگ نخواهد بود!


در هر دوره معمولی از جام‌های جهانی، حذف انگلستان در مرحله 1/8 نهایی، یک فاجعه بزرگ برای فوتبال انگلستان محسوب می‌شد زیرا سه شیر‌ها همواره از استعدادها و بازیکنان بسیار خوبی بهره‌مند بوده‌اند. اما امسال دیگر چنین نخواهد بود. انگلستان تیم خوبی را در اختیار دارد؛ آن‌ها شاید کمی بلغزند و اجازه صدرنشینی گروه را به بلژیک بدهند اما بازی‌های خوب و منظمی را به نمایش خواهند گذاشت و در نهایت، در یک جدال نزدیک مقابل مدافع عنوان قهرمانی حذف خواهند شد!
سیستم 2-5-3 گرت ساوتگیت، نظم و هماهنگی بسیار خوبی را در جمع سه‌شیر‌ها به وجود می‌آورد که همین عامل می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد.

 

1306833

 

8- آرژانتین در دور گروهی حذف خواهد شد!


این اتفاق، می‌تواند شوک‌آمیز‌ترین اتفاق جام باشد. آرژانتینی‌ها با وجود داشتن خط حمله آتشین، در مقدماتی جام جهانی نیز با مشکل گلزنی روبرو بودند و همچنان مشکلات بسیاری را در خط دفاعی و هافبک دارند و مصدومیت رومرو و نرسیدن وی به جام جهانی، در خط دروازه نیز مشکلات عجیبی را برای آلبی‌سلسته به وجود خواهد آورد.
کرواسی با قدرت بسیار زیادی به روسیه خواهد آمد؛ ایسلند به دنبال شگفتی‌سازی است و نیجریه، در ماه نوامبر سال گذشته موفق به پیروزی 4-2 در یک بازی دوستانه مقابل مردان سامپائولی شد تا آرژانتین، کار سختی را داشته باشد. لیونل مسی در فرم بسیار خوبی قرار دارد اما این فرم نیز برای نجات آلبی‌سلسته کافی نخواهد بود!

 

1309599

 

9-ایسلند باز هم دست به شگفتی‌سازی خواهد زد!


بزرگترین سود از ضعف آرژانتین در جام جهانی، به مردان سرزمین یخی خواهد رسید که به دنبال ادامه فرم خوب خود از یورو 2016 تاکنون هستند. این اتفاق می‌تواند یک موفقیت بزرگ برای ایسلندی‌ها باشد. ایسلندی‌ها در یورو 2016 با شکست انگلستان، شگفتی‌ساز شدند و در مرحله مقدماتی جام جهانی نیز بالاتر از کرواسی، ترکیه و اوکراین راهی جام جهانی شدند تا نشان دهند که پیشرفت آن‌ها، اتفاقی نبوده است.
مردان هیمیر هالگریمسون، در روی ضربات کاشته و سانتر‌ها و کرنر‌ها، بسیار خطرناک هستند و می‌توانند برای هر حریفی دردسر ساز شوند؛ از سوی دیگر این تیم بسیار مستحکم است و سخت می‌توان دفاع این تیم را دور زد. آرون گانرسون، هافبک تیم ملی ایسلند درباره حذف انگلستان در جام جهانی قبلی می‌گوید:
(( همه می‌گویند که انگلستان چقدر در یورو 2016 افتضاح بود اما یک بار دیگر بازی را از ابتدا مشاهده کنید. نگاه کنید که ما چقدر آماده هستیم. ما دوندگی بسیار بالایی داریم، فضاها را به خوبی پوشش می‌دهیم، خوب دفاع می‌کنیم و خوب موقعیت خلق می‌کنیم. سخنی که ایدور گودیانسن پس از پیروزی به ما گفت، کاملا درست بود. او گفت که ما برای هر رقیبی، حریف بسیار ترسناکی خواهیم بود!

 

1246086


مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا

 

دیدگاه‌ها