کد خبر : 1530469 | 24 خرداد 1397 ساعت 22:27 | 29.9K بازدید | 0 دیدگاه

عربستان مثل یک تیم جوانان در برابر بزرگسالان

مفسر فوتبال سوییسی: روسیه بدون آنکه فوق العاده باشد با استفاده از ضعف های عربستان موفق شد نتیجه ای فوق العاده بگیرد.

عربستان مثل یک تیم جوانان در برابر بزرگسالان

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر کومیزتی ملی پوش اسبق و کارشناس فوتبال سوییس، دلایل باخت پرگل تیم ملی عربستان را اینگونه برشمرد:


مثل اینکه بازی بین یک تیم جوانان و یک تیم از بزرگسالان برگزار می شد. سعودی ها نحوه بازی فیزیکی را بلد نبودند و به راحتی مغلوب قدرت فیزیکی روسیه شدند. نوع پاس ها و اهمیت به ارائه بهترین راه حل به هم تیمی ها نیز در سطح این رقابت ها نبود.


این بازی نشان داد که فوتبال هنوز تا آن حد استانداردیزه نشده که تمام بازیکنان در تمام لیگ های دنیا با کیفیتی برابر با هم رقابت کنند. مشخص است که سعودی ها به همین صورت در لیگ داخلی خود بازی می کنند و این عادت ها با سطح فیزیکی، سرعت و تصمیم گیری های ذهنی لیگ های سطح اول فاصله زیادی دارد.


در فوتبال اگر موفق نشوید دوئل ها را ببرید، بُرندگی کافی ندارید و بُرندگی لازمه بازی فوتبال در سطح بالاست. فوروارد های عربستان توانایی نگه داشتن توپ در یک سوم زمین روسیه و یا حداقل گرفتن اوت را نداشتند. در این صورت بلوک دفاعی حریف به عقب رانده نخواهد شد و دفاع خودی فرصت بالا آمدن نخواهد داشت. روسیه بدون آنکه فوق العاده باشد با استفاده از ضعف های عربستان موفق شد نتیجه ای فوق العاده بگیرد.

دیدگاه‌ها