کد خبر : 1530573 | 25 خرداد 1397 ساعت 12:35 | 148.3K بازدید | 0 دیدگاه

سنت پترزبورگ با آتش بازی هواداران ایران و مراکش

جهانبخش و حکیم زیاش در فوتبال خیابانی

در شرایطی که تنها ساعاتی به دیدار دو تیم ایران و مراکش باقی مانده، هواداران دو تیم شبی به یادماندنی در میادین سن پترزبورگ شکل دادند.

جهانبخش و حکیم زیاش در فوتبال خیابانی

به گزارش “ورزش سه”، بعد از دیدار افتتاحیه جام جهانی و پیروزی روسیه مقابل عربستان، هواداران میزبان در شهر به شکلی جذاب به شادی پرداختند تا بالاخره روسیه رنگ و بویی فوتبالی به خود بگیرد.در‌ این میان هواداران دو تیم ایران و مراکش به همراهی آنها پرداختند تا جشن روس‌ها را تحت شعاع خود قرار دهند.مراکشی‌ها سرمست از حضورشان در‌ جام جهانی بعد از دو دهه و امیدواری به ستاره‌های جذاب خود و البته ایرانیان که معمولا در‌ کشورهای دیگر هیچ وقت تیم ملی را تنها نگذاشته‌اند به کری شدیدی با یکدیگر پرداخته و پیش بازی خود را اینچنین برگزار کردند.

 

*پای فیفا به هتل ایران باز شد


کاروان ایران در سن پترزبورگ در هتل سولوپریچ مستقر شده است؛ یک هتل کلاسیک و تاریخی که جلوی آن محفظه‌ای توری قرار گرفته تا بازیکنان در ازدحام جمعیت برای سوار شدن به اتوبوس با مشکل مواجه نشوند.
اما این مساله برای آنها چاره ساز نبوده است؛ حضور هواداران ایرانی که در‌این هتل اسکان یافته‌اند تا این لحظه بزرگترین چالش کارلوس کی‌روش محسوب شده است.هرچند این هتل نیز همانند دیگر هتل‌های روسیه در‌ زمان جام جهانی با حفاظت شدیدی همراه است اما هواداران ایرانی به کمک آژانس‌ها توانسته‌اند در‌ این هتل و در مجاورت ستاره‌های کی‌روش اسکان یابند. هرچند مسوولان فدراسیون توانسته‌اند محل رفت و آمد بازیکنان و هواداران را تا حدودی تحت کنترل در آورده و حتی رستوران را با در اختیار گرفتن یکی از لابی‌ها از دیگران جدا سازند اما همچنان سر و صدای ناشی از حضور‌ این هواداران مانع از آسایش و استراحت کامل شاگردان کی روش شده است. اتفاقی که اعتراض شدید سرمربی تیم ملی را در پی داشته و شب گذشته نیز یکی از ماموران فیفا با حضور در‌ این محل پیگیر اعتراض کاروان ایران بود اما مشکلی در این رابطه حل نشد.

 

 

*کارناوال روسیه بعد از جشنواره گل


روس‌ها که تا روز قبل از مسابقه نیز شور‌ و هیجان خاصی را در خصوص جام جهانی نداشتند بعد از مسابقه خیابان‌ها و میادین سن پترزبورگ را به محلی برای جشن تبدیل کردند. در این میان ایرانیان و مراکشی‌ها که به عنوان جذاب‌ترین هواداران این جام نیز محسوب می‌شوند جشن پیروزی روسها را تحت شعاع خود قرار‌ دادند. کم کم این سر و صدای فوق العاده طرفداران دو تیم باعث شد تا جشن روسیه کمرنگ و کمرنگ‌تر نیز شود تا جایی که تمامی میادین و خیابان‌های این شهر با آهنگ‌ها و شعار و تشویق ایران و مراکش پر شود.

 

 

*جهانبخش و زیاش در فوتبال خیابانی


کری‌های شدید و البته همراه با احترام هواداران دو تیم با انواع رجزخوانی‌ها همراه بود و در نهایت در شرایطی که چند ایرانی در حال بازی با توپ بودند مراکشی‌ها از آنها درخواست کردند تا فوتبال دو کشور‌ در غالب هواداری و پیش بازی انجام شود.
هواداران مراکش البته در همین فوتبال خیابانی نشان دادند از توانایی فنی و بدنی بهتری نسبت به همتای ایرانی خود برخوردارند! اتفاقی که کاملا امیدوارم در بازی امروز به شکلی متفاوت رقم بخورد. در نهایت اما هواداران ایرانی با جرزنی‌های خود طاقت مراکشی‌ها را نیز طاق کردند و زیر بار گل‌های دریافتی نمی‌رفتند. حضور نزدیک به ۵۰۰ هوادار دو‌ تیم که با حضورشان در اطراف محوطه در نظر گرفته شده این فوتبال ۳ به ۳ را هیجان انگیز کرده بود در نوع خود جالب توجه بود و با تشویق فوق العاده خود نشان دادند تا در بازی امروز انتظار‌ برود تشویق‌های آنها حتی تنه به تنه تشویق‌های ایسلندی پر‌ سر‌و صدا بزند.

 

 

 

حمید ابراهیمی - سنت پترزبورگ

دیدگاه‌ها