کد خبر : 1530752 | 25 خرداد 1397 ساعت 22:15 | 56.7K بازدید | 0 دیدگاه

آبروداری تیم اول آسیا بعد از افتضاح عربستان

ما ایرانیم؛ یوزهای جام‌جهانی (عکس)

شیرهای اطلس حریف یوزهای جام‌جهانی نشدند، تیمی که یک روز قبل از بازی مدعی شده بود برای سفر کوتاه به روسیه نیامده و قصد دارد اقامت طولانی مدتی در سرزمین‌های شمالی داشته باشد.

به گزارش ورزش سه، شهر سن‌پترزبورگ برای فوتبال ایران به شهری حماسه‌ساز تبدیل شد، ورزشگاه گرانقیمت این بندر معروف شاهد یک برد شیرین دقیقه نودی از تیمی بود که رویاهای زیادی در سر می‌پروراند، رویای صعود به دور دوم جام‌جهانی آن هم برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال ملی این کشور؛ ملی‌پوشانی که برای هدفشان جنگیدند و با تمام کاستی‌هایی که در دوران آماده‌سازی خود با آن روبه‌رو شدند کمر خم نکردند. 

 


بله، این تیم ایران است؛ همان یوزهای معروف آسیا و جهان تیمی که از رقابت با شیرهای اطلس هم نترسید و نشان داد می‌تواند مقابل هر حریفی قد علم کند. بازیکنان، مربیان، تدارکات، کادرپزشکی و ... همه و همه در این برد شیرین نقش داشتند. بردی که می‌تواند سرآغاز دوران جدید برای فوتبال ملی ایران شود. شاید به همین خاطر بود که بازیکنان ایران بعد از بازی اینگونه شاد و خندان جشنی را با طرفداران خود در ورزشگاه کریستوفسکی سن‌پترزبورگ برگزار کردند. 


قبل از آغاز جام بسیاری از کارشناسان معروف پیش‌بینی کرده بودند تیمی که کارلوس کی‌روش برای جام‌جهانی آماده کرده می‌تواند خالق یکی از شگفتی‌ها باشد. گام اول این شگفتی مقابل مراکش برداشته شد، تیمی که در قاره آفریقا شکست‌ناپذیر نشان داده بود و با یک دوجین بازیکن شاغل در فوتبال اروپا آمده بود که بعد از 20 سال عقده‌گشایی کند اما یوزهای ایرانی چنان بلایی سر این تیم آوردند که شیر هم شکار شد. 

 


این تیم نشان داد ایران است، همان یوزهای معروف جهان، همان تیمی که بازی‌های تدارکاتی‌اش یک به یک لغو شد، همان تیمی که برند معروف تولید البسه به دلیل تحریم‌های ظالمانه از ارائه کفش و لباس به بازیکنانش امتناع کرد. بله، این تیم با تمام کاستی‌هایی که داشت توانست دست به کار بزرگی بزند آن هم یک روز بعد از افتضاحی که عربستان مقابل روسیه در افتتاحیه جام‌جهانی برای فوتبال آسیا رقم زد. ایران آبروداری کرد آن هم در گروهی با لقب گروه مرگ جام‌جهانی. 


مرسی تیم‌ملی ایران، مرسی بازیکنان و مرسی طرفداران خونگرم و تکرارنشدنی این تیم ...

 


 

عکس‌ها: امیرحسین خیرخواه ـ مسکو

دیدگاه‌ها