کد خبر : 1531002 | 26 خرداد 1397 ساعت 17:02 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

برد ما با عشق بود نه تاکتیک

افاضلی: مراکش به لحاظ فنی خیلی بهتر از ما بود

سرمربی سابق نفت تهران معتقد است نتیجه بازی ایران و مراکش براساس عشق و حماسه بازیکنان رقم خورده نه تکنیک و تاکتیک.

افاضلی: مراکش به لحاظ فنی خیلی بهتر از ما بود

به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی سرمربی سابق نفت تهران و کارشناس فوتبال در مورد بازی ایران و مراکش گفت: واقعیت این است که تیم مراکش از لحاظ فنی از ما خیلی بهتر بود و در واقع ما در زمین دنبال آنها می‌دویدیم اما بچه‌های ما با برد مقابل آنها باعث افتخارآفرینی و غرورشدند چون بازی را با اراده بردند. ما به جای آنکه با تکتیک و تاکتیک برنده باشیم، با جنگندگی و میل به پیروزی بردیم. آنها با ایمان به خودشان و خرج کردن تمام انرژی‌شان در این بازی پیروز شدند. ما بعد از بازی با استرالیا یک بار دیگر نشان دادیم برای آنکه موفق باشیم حتما نباید تیم تاکتیکی و تکنیکی خوبی باشیم.


او ادامه داد: ثابت کردیم اگر بچه‌های تیم عشق به کشور را داشته باشند می‌تواند برنده باشند. این بازی خیلی شبیه بازی ایران ـ استرالیا در ملبورن بود، به نظرم آن بازی را هم ما با عشق بردیم نه فنی.


افاضلی با مقایسه بازی ایران و عربستان مقابل رقبای خود تصریح کرد: شما اگر به بازی شب‌های گذشته جام‌جهانی نگاهی بیندازید خواهید دید که هیچ تیمی حتی همان عربستانی که 5 گل از روسیه دریافت کرد به اندازه 20 دقیقه ابتدایی بازی ایران زیرفشار حملات حریف نبوده است. عربستانی‌ها خیلی خوب بازی را آغاز کردند و در واقع شروع فوق‌العاده‌ای داشتند حتی مالکیت توپ آنها 65 درصد بود اما در مقابل ما هیچ کدام از این‌ها را نداشتیم و تنها چیزی که باعث شد ما پیروز باشیم عشق و شور بود، چیزی که بازیکنان ایرانی با خودشان به جام‌جهانی بردند. آنها در این بازی با تمام وجود بازی کردند و همانطور که دیدید هم با موفقیت بازی را پایان دادند.


بزرگ‌منشی بازیکنان تیم‌ملی
افاضلی با تمجید از شخصیت بازیکنان تیم ملی گفت: پیش از هر چیز باید درباره این بچه‌ها که خیلی از آنها زمانی در تیم امید شاگرد خودم بودم بگویم؛ این تیم بچه‌هایش خیلی می‌فهمند و خیلی از لحاظ شخصیتی رشد پیدا کرده‌اند. مثلا شما اگر پست رضا قوچان‌نژاد را که برای دلداری بازیکن مراکش نوشته است را نگاه کنید کاملا به بزرگی بازیکن ما پی خواهید برد. این موضوع نشان می‌دهد بازیکنان ما از لحاظ شخصیتی خیلی خوب رشد کرده‌اند و خیلی می‌فهمند و آنها یاد گرفتند در زمین به یکدیگر تکیه کنند. این بازیکنان این شخصیت را از قبل هم داشتند و خمیرمایه این بزرگی در وجود آنها قرار داشته فقط به مرور زمان به خوبی این موضوع رشد پیدا کرده است.


افاضلی در مورد شانس ایران برای صعود از این گروه خاطرنشان کرد: ما گروه سخت و دشواری داریم و تیم‌ملی تا همین جا رسالتش را با این برد انجام داده است. طبیعی است که از لحاظ فوتبالی نسبت به اسپانیا و پرتغال عقب باشیم اما مهم این است که بچه‌ها با تمام وجودشان برای تیم‌ملی بازی کنند. امیدواریم در دو بازی آینده هم بچه‌ها با عشق به میدان بروند و مثل همین بازی کار کنند. خیلی خوب است ایران به مرحله بعدی صعود کند ولی از نظر من صعود ایران به مرحله بعدی خیلی مهم نیست فقط دوست دارم بچه‌ها به همین نحو با تمام عشق و وجودشان بازی کنند. مردم وقتی ببینند تیم‌ملی برای شادی آنها با تمام وجود تلاش می‌کند دیگر اینکه چه نتیجه‌ای رقم بخورد خیلی برایش مهم نیست.

دیدگاه‌ها