کد خبر : 1531014 | 26 خرداد 1397 ساعت 17:36 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

مقابل مراکش دونده بودیم و خوش شانس

زرینچه:باید ستاره‌های اسپانیا و پرتغال را عصبانی‌کنیم

بازیکن اسبق تیم ملی معتقد است تیم ملی با چاشنی شانس موفق شد مراکش را شکست دهد.

زرینچه:باید ستاره‌های اسپانیا و پرتغال را عصبانی‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، جواد زرینچه بازیکن تیم ملی در جام جهانی 1998 فرانسه در مورد بازی ایران و مراکش گفت: ما در 20 دقیقه اول به شدت تحت فشار بودیم و با خوش شانسی گلی دریافت نکردیم. نظم تیمی، یکپارچگی و شخصیت بالای بازیکنان اجازه نداد مراکش در گلزنی موفق شود و بعد از گذشت ۲۰ ‌دقیقه از نیمه نخست، بازی متعادل شد.  بازیکنان نیز با توصیه کارلوس کی‌روش نزدیک به هم بازی کرده و همدیگر را پوشش می‌دادند تا با زدن ضد حمله بتوانند روی دروازه‌ مراکش خطرناک ظاهر شوند.


او ادامه داد: مقابل مراکش موقعیت‌هایی داشتیم، اما آن را از دست دادیم. هر چه زمان می‌گذشت به نفع تیم‌ ‌ملی ما و به ضرر مراکش می‌شد. با خلق صحنه‌هایی توسط بازیکنان ایران ترس میان مراکشی‌ها افتاد و عقب کشیدند. به اعتقادم ملی‌پوشان ما تمرکز خودشان را در ۹۰ ‌دقیقه حفظ کردند و همین موضوع باعث شد بازیکنان حریف رفته رفته عصبانی‌ و خسته تر شوند.


زرینچه با تاکید بر اینکه پرس بازیکنان ما و دوندگی ها آنها باعث خستگی بازیکنان مراکش شد، تصریح کرد: ما از این اتفاق خوشحال هستیم و به خوبی می‌دانیم فشاری که روی مراکش آوردیم موجب خستگی بازیکنان آنها شد و بازیکن آنها به خاطر فشاری که متحمل شده بود، آن اشتباه را کرد. به مالکیت توپ و شکل بازی کاری ندارم. از این که تیم‌ ‌ملی فوتبال به برد رسید و در حال‌ حاضر صدرنشین است خوشحال هستم. همچنین از بازیکنان به خاطر غیرت‌شان تشکر می‌کنم و امیدوارم در دو بازی بعدی مقابل دو تیم پرتغال و اسپانیا همین طور با غیرت بازی کنند.


او در مورد بازی های آینده تیم ملی مقابل اسپانیا و پرتغال گفت‌: بازی پرتغال و ‌اسپانیا را نگاه کردیم و دیدیم هر دو تیم جسورانه بازی می‌کنند. مراکش تیم حرفه‌ای، اما درجه دو بود ولی ‌اسپانیا و پرتغال حریفان درجه یکی هستند و اگر کوچک‌ترین اشتباهی مقابل آنها مرتکب شویم، محکوم به باخت خواهیم بود. بازیکنان این دو تیم به راحتی از فرصت‌ها عبور نمی‌کنند. همچنین اگر بازیکنی داشته باشیم که بتواند کریستیانو رونالدو را از شرایط بازی دور کرده و تمرکزش را بگیرد خوب خواهد شد. ما می‌توانیم بازی قابل قبولی مقابل ‌اسپانیا و پرتغال داشته باشیم.


بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به کیفیت بالای تیم های اسپانیا و پرتغال گفت: اغلب بازیکنان ‌اسپانیا نیز در تیم‌های معتبر دنیا حضور دارند و سال‌ها در کنار هم بازی می‌کنند. تساوی ‌اسپانیا و پرتغال باعث صدرنشینی ما شد، اما باید بدانیم دو تیم مدعی گروه در بازی‌های بعدی به دنبال برد هستند و کار ما راحت نیست. این جام جهانی است و انتظار پیروزی مقابل دو تیم ‌اسپانیا و پرتغال نمی‌تواند انتظار منطقی باشد. یکی از این دو تیم قهرمان اروپا و دیگری قهرمان جهان است. به‌ هر حال امیدوارم بازی آبرومندانه‌ای را از تیم‌ ‌ملی کشورمان شاهد باشیم.

 

دیدگاه‌ها