کد خبر : 1531213 | 27 خرداد 1397 ساعت 11:02 | 29.9K بازدید | 0 دیدگاه

جنگ برنده‌های توپ طلا به سود کریس اما...

تساوی مسی و رونالدو در سد بلند هالدرسون

باز هم جام جهانی، باز هم بررسی‌های موشکافانه و دقیق و باز هم هیجان فوتبالی؛ همه و همه به وسیله فوتبال گرد هم آمده‌اند.

تساوی مسی و رونالدو در سد بلند هالدرسون

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی، مکان مقایسه تیم‌های ملی، فوق‌ستاره‌ها و ستاره‌های دنیای فوتبال است. مکان مقایسه آلمان، برزیل، اسپانیا، آرژانتین، فرانسه، بلژیک و ... با یکدیگر و محل مقایسه مسی، رونالدو، نیمار، صلاح و ... با یکدیگر! رونالدو در بازی اولش مقابل اسپانیا، نشان داد که می‌خواهد یک تنه تیم کشورش را نجات دهد. از حرکت زیبا و گرفتن پنالتی و تبدیل کردن آن به گل اول تیمش در دقیقه سه بازی مقابل تیم قدرتمند اسپانیا تا کاشته دیدنی دقیقه 88 که دخه‌آ، بهترین دروازبان حال حاضر جهان را به نگاه کردن واداشت و توپ را به طاق دروازه لاروخا فرستاد تا تیمش با نتیجه 3-3 تیم قدرتمند اسپانیا را متوقف کند. پس از این اتفاقات، چشم همه فوتبال‌دوستان به بازی ایسلند و آرژانتین بود؛ جایی که مسی می‌خواست نشان دهد که او هم می‌تواند تیم ملی کشورش را یک تنه به موفقیت برساند. شاید هیچ بازیکنی باانگیزه‌تر از لیونل‌مسی برای فتح این جام وجود نداشته باشد چرا که او می‌خواهد با فتح جام جهانی، هم ویترین افتخاراتش را کامل کند و هم به سطحی همانند سطح مارادونا برای آلبی‌سلسته برسد. اوضاع برای آرژانتین سامپائولی خوب پیشرفت و در دقیقه 19، شماره 19 تیم یعنی سرخیو آگوئرو، پس از 8 بازی ناموفق در گلزنی در جام جهانی، موفق به ثبت اولین گل خود برای آلبی‌سلسته در مهمترین رقابت‌های ملی جهان فوتبال شد و تیمش را مقابل مردان سرزمین یخی 1-0 جلو انداخت اما خوشحالی مسی، آگوئرو و رفقا، خیلی زود به نگرانی تبدیل شد و گل فینبوگاسون تنها 4 دقیقه پس از گل آگوئرو از راه رسید و تا پایان بازی، دیگر توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا تساوی 1-1 شوکه‌کننده‌ای برای آلبی‌سلسته رقم بخورد اما این همه ماجرا نبود!


دقیقه 64 بازی، دقیقه عجیبی بود. پنالتی برای آرژانتین و مسی پشت توپ! در مقابل هالدورسن، دروازبانی که عملکرد خوبی را ارائه کرده بود. همه منتظر دیدن اولین گل مسی در جام جهانی با ضربه پنالتی بودند؛ همانطور که رونالدو نیز اولین گل خود را در جام با ضربه پنالتی به ثمر رساند اما این بار، مسی خاطرات تلخ بازی با شیلی در فینال کوپاآمه‌ریکا 2016 و خراب‌کردن ضربه پنالتی را در ضیافت پنالتی‌ها با خراب کردن این ضربه پنالتی در جریان بازی، زنده کرد. هالدورسن با یک شیرجه و یک حدس بسیارعالی، موفق به ناکام کردن لیو شد تا فوق‌ستاره آرژانتینی برخلاف انتظار همگان موفق به گلزنی مقابل ایسلند نشود.


دیگر دقیقه مهم بازی برای مسی و آرژانتینی‌ها، دقیقه آخر بازی بود. جایی که مسی همانند رونالدو، یک ضربه ایستگاهی را به دست آورد و نفس بازیکنان و هواداران ایسلند را تنگ کرد و آن‌ها را وادار به تحمل استرس شدیدی کرده بود. یک ضربه کاشته، درست مثل ضربه کاشته رونالدو در مقابل اسپانیا، می‌توانست مسی را از زیر بار فشار خلاص کند اما کاشته او حتی از روی دیوار دفاعی نیز رد نشد تا ایسلندی‌ها ناباورانه از آرژانتین نیز یک تساوی بگیرند!


شاید باور نکنید ولی این هم، همه جریان این بازی نبود. مسی بارها و بارها تلاش کرد تا دروازه مردان پرتلاش ایسلند را باز کند. او 11 شوت زد اما از این تعداد تنها 3 شوت در چهارچوب بود؛ درست همانند رونالدو اما با این تفاوت که رونالدو 4 شوت زده بود و مسی 11 بار شلیک کرده بود و تفاوت بزرگ‌تر در زمینه گلزنی رقم خورد. رونالدو هر 3 شوت در چهارچوب خود را وارد قفس‌توری دروازه دخه‌آ کرد اما مسی برای گلزنی به هالدورسن، به در بسته خورد. البته این سناریو بازی مقابل مردان سرزمین یخی، تساوی 1-1، 11 شوت زده و بدون گل مقابل ایسلند یک بار دیگر و در جریان یورو 2016، این بار برای رونالدو تکرار شده بود. در آن بازی نیز رونالدو 11 شوت زد و موفق به گلزنی نشد و در نهایت ایسلند یک تساوی 1-1 را از پرتغالی‌ها گرفت تا کار برای پرتغالی‌ها در ادامه مرحله گروهی سخت شود؛ هرچند که در نهایت سلسائو اروپا، قهرمانی یورو 2016 را به چنگ آورد.


با این خیل عظیم ستاره‌ها در تیم ملی آرژانتین و به خصوص در فاز هجومی این تیم، هر مقامی به جز قهرمانی این جام یک شکست بزرگ برای آرژانتین، مسی و سامپائولی تلقی خواهد شد. عدم درخشش مسی با درخشش خارق‌العاده و هتریک کریستیانو همراه شده است و این، انتقادات را نسبت به لئو، بیشتر و بیشتر می‌کند.


این رقابت میان مسی و رونالدو و این سوال که چه کسی بهتر است؛ همچنان و پس از گذشت‌ سال‌های زیادی ادامه دارد و این بار، حداقل در اولین بازی دور گروهی، مسی در مقابل فوق‌ستاره پرتغالی شکست خورد اما مهمتر از این شکست، شکست خودش مقابل هالدورسن و مردان پرتلاش ایسلندی بود. حالا فشار بسیار زیادی بر روی دوش مسی قرار دارد و مسی غالبا هنگامی که فشار زیادی بر رویش است؛ کمی از فرم فوق‌العاده خود دور می‌شود اما آرژانتینی‌ها امیدوارند که این اتفاق، در این جام جهانی تکرار نشود. هنوز برای تسلیم‌شدن مسی بسیار زود است و همچنان دو بازی مرحله گروهی باقی است و باید دید آیا لیو می‌تواند بار دیگر تیمش را نجات دهد؟!

 

1310791


مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: ESPN

دیدگاه‌ها