کد خبر : 1531228 | 27 خرداد 1397 ساعت 12:05 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

اوزیل، آماده و سرحال

لو، مطمئن به پیروزی آلمان

یواخیم لوو روز شنبه به جای اعزام به استادیوم لوژنیکی، محل برگزاری بازی اول آلمان مقابل مکزیک، ترجیح داد یارانش در کمپ تیم ملی که حوالی مسکو است بمانند و همانجا تمرین کنند.

لو، مطمئن به پیروزی آلمان

به گزارش "ورزش سه" هر چند خود لوو مجبور بود فاصله‌ی 40 کیلومتری اردوی مانشافت تا استادیوم باابهت مسکو را طی کند تا در مصاحبه‌ی مطبوعاتی شرکت کند.  250 روزنامه‌نگار از گوشه و کنار دنیا از لوو استقبال کردند. سرمربی آلمان سی ساعت قبل از شروع اولین بازی تیمش، خوش‌تیپ، مصمم و بااعتماد به نفس نشان می‌داد. او گفت " مطمئن هستم که در این مسابقه با حداکثر تمرکز بازی خواهیم کرد ".


آلمان در هفت دوره‌ی اخیر جام جهانی همیشه بازی‌های اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشته. ژرمن‌ها در دوران لوو در اولین بازی خود در جام 2010 استرالیا را 4-0 شکست دادند و چهار سال بعد هم در اولین بازی پرتغال را با همین نتیجه از پیش رو برداشتند. لوو می‌گوید همیشه قبل از شروع تورنمنت‌ها روی بازی اول حساب ویژه‌ای باز می‌کنند چون اگر اولین بازی با مشکل همراه شود ممکن است اوضاع به هم بریزد. لوو می‌گوید " ولی اگر بازی اول خوب باشیم، در ادامه هم خوب و قوی خواهیم بود ".


تیم لوو این بار هم پیش از شروع جام جهانی مثل غالب اوقات در روند آماده‌سازی پر فراز و نشیب ظاهر شده ولی لوو می‌گوید نتایج نه چندان خوب در دو بازی دوستانه‌ی آخر مقابل اتریش و عربستان سعودی برای او اصلاً مهم نیست. لوو معتقد است 23 بازیکن نهایی‌اش از نظر بدنی کاملاً آماده هستند و از همه مهمتر، برای دفاع از عنوان قهرمانی شور و شوق بسیاری دارند. به اعتقاد او سیر شدن از موفقیت در جام جهانی و کمبود انگیزه به هیچ وجه مشکل تیمش نیست. او می‌گوید " تشنگی به موفقیت در تیم ما موج می‌زند. هر چه به شروع کارمان در تورنمنت نزدیک‌تر می‌شویم این انگیزه بیشتر و بیشتر می‌شود. حتی برای بازیکنانی که سالها است در جام جهانی حضور داشته‌اند ".


مانوئل نویر و مسوت اوزیل دو نمونه از این دست بازیکنها هستند. کاپیتان مانشافت بعد از هشت ماه دوری از میادین به دلیل مصدومیت، دوباره همان کاپیتان مقتدر و دروازه‌بان در کلاس جهانی شده و لوو درباره‌ی او می‌گوید " شرایط مانوئل خیلی خوب است و اعتماد به نفسش بالا است ". لوو در مورد مسوت اوزیل، بازیکن آرسنال هم نظر مثبت دارد. او که مدتها از ناحیه‌ی پشت و زانو دچار مصدومیت بوده به لطف تمرینها و مراقبت‌های اختصاصی در تیم ملی آماده شده و لوو می‌گوید " او آماده است و به میدان می‌رود " . کاپیتان آلمان یولیان دراکسلر هم تصویری که در روزهای اخیر درباره‌ی اوزیل ارائه شده بود و او را به دلیل ماجرای پر حرف و حدیث عکسش با اردوغان تحت فشار و از نظر فکری پریشان معرفی کرده بود، تکذیب کرده و می‌گوید " مسوت سرحال و خوشحال است و با ما شوخی می‌کند و می‌خندد ".


بنابراین انتظار می‌رود که اوزیل، یکی از شاگردان محبوب لوو، امروز در بازی با مکزیک از آغاز به میدان برود. لوو می‌گوید درباره‌ی ترکیب اصلی هنوز به نتیجه‌ی قطعی نرسیده و باید بیشتر فکر کند. اما در چند روز اخیر ترکیب اصلی آلمانها در تمرینات این تیم عملاً مشخص بوده : نویر درون دروازه، کیمیش، بواتنگ، هوملز، و هکتور، چهار دفاع آلمانها هستند، کروس و خدیرا جلوتر از دفاع بازی  کرده و مولر، اوزیل و دراکسلر، هافبک‌های تهاجمی تیم را تشکیل می‌دهند. ورنر هم به عنوان تک‌مهاجم نوک مانشافت به میدان خواهد رفت.


یک روزنامه‌نگار از لوو به انگلیسی می‌پرسد حالا که برای اولین بار به عنوان مربی تیم مدافع عنوان قهرمانی به تورنمنتی بزرگ قدم می‌گذارد، عصبی و نگران است ؟ هر چند لوو در جریان ده دقیقه‌ی پیش از این سوال با زبان بدن خود و رفتار ناشی از آرامش و اعتماد به نفس، به این پرسش پاسخ داده بود ولی در جواب گفت " این در ماجرا تفاوت زیادی بوجود نمی‌آورد. همه‌ی مربی‌ها تحت فشار هستند‌، فارغ از اینکه قبلاً چه نتایجی بدست آورده باشند. بعد از سه هفته و نیم پشت سر گذاشتن آماده‌سازی‌های نهایی، من و تیمم لحظه‌شماری می‌کنیم که بازی‌ها هر چه زودتر آغاز شود ".

دیدگاه‌ها