کد خبر : 1531238 | 27 خرداد 1397 ساعت 12:26 | 7.1K بازدید | 0 دیدگاه

چند سال دیگر نوبت ما است

لینه‌کر، امیدوار به جوانان انگلیس

گری لینه‌کر، ستاره و گلزن سابق انگلیس می‌گوید شانس سه‌شیر‌نشان‌ها برای قهرمانی در جام جهانی کم است و آنها در این تورنمنت باید به بازیکنان جوان‌شان فرصت بدهند.

لینه‌کر، امیدوار به جوانان انگلیس

به گزارش ورزش سه، جنتلمن فوتبال انگلیس درباره‌ی حضور تیم ملی کشورش در رقابتهای جام جهانی روسیه می‌گوید " من شخصاً طرفدار بازیکنان جوان تیم هستم. جوانهایی که پیش از این هم در بعضی تورنمنت‌ها خوب کار کرده‌اند. باید به آنها فرصت تجربه‌اندوزی داد. شاید بتوانیم افکار عمومی انگلستان را متقاعد کنیم که این جام جهانی برای پسران ما کلاس درس باارزشی خواهد بود. انتظارات بالا را باید کنار بگذاریم. قرار نیست در این جام قهرمان شویم. البته باید بازی‌ها را تماشا کنیم و ببینیم چه خواهد شد. ولی این جام برای بازیکنهای جوان فرصت بی‌نظیری است. البته اگر با چند بازیکن باتجربه ترکیب شوند. ما در آستانه‌ی تبدیل شدن به یک تیم ملی خیلی خیلی خوب هستیم. ولی اگر واقع‌گرا باشیم هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم و زمان، لازم داریم. با شرایط فعلی اگر به یک‌چهارم نهایی برسیم موفقیت بزرگی بدست آورده‌ایم. البته در مقایسه با چهار سال قبل، تیم امسال ما بسیار قوی‌تر است. به اعتقاد من روسیه فرصت ایده‌آلی است تا به بازیکنانی مثل لوفتوس- چیک و الکساندر- آرنولد میدان بدهیم. فوتبالیست‌های جوانی که این فصل درخشان ظاهر شده‌اند. بله، باید به آنها میدان داد. مگر انگلستان چه چیزی برای از دست دادن دارد ؟ "


لینه‌کر معتقد است بزرگترین ضعف انگلیس در مقایسه با دیگران، نبود ستاره‌های بزرگ در ترکیب تیم است. ولی او مصرانه می‌گوید تیم ملی پیشرفت کرده و چیزی نخواهد گذشت که تیم ساوت‌گیت جایگاه خود را به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال ملی تثبیت ‌کند.


لینه‌کر می‌گوید "ما فوتبالیست‌های در کلاس جهانی نداریم. چیزی که در جام جهانی برای موفقیت حتماً لازم است. در چند صباح اخیر نتوانسته‌ایم به اندازه‌ی کافی بازیکنان در کلاس جهانی پرورش دهیم. البته رونی را داشتیم که شاید بتوان گفت تنها فوتبالیست در کلاس جهانی نسل خود بود. ولی حالا کم کم داریم به این هدف می‌رسیم. با هری کین و بازیکنان جوانی مثل رحیم استرلینگ و دله آلی. فوتبالیستهایی که عالی کار می‌کنند. کایل واکر هم در منچسترسیتی درخشان بوده. کم کم به نقطه‌ای می‌رسیم که یکی دو بازیکن در کلاس جهانی داشته باشیم. ولی در نهایت برای رسیدن به موفقیت، به ستاره‌های بیشتری احتیاج داریم. جوانهای بی‌نظیری که کم کم خود را نمایش می‌دهند همه‌ی ما را به آینده امیدوار کرده‌اند. ولی شاید چند سالی طول بکشد تا به نقطه‌ی مطلوب برسیم ".

دیدگاه‌ها