کد خبر : 1531262 | 27 خرداد 1397 ساعت 13:34 | 29K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال به راحتی همه را خوشحال کرد

ماجدی: خوشحال کردن مردم هزینه زیادی داشت

پیشکسوت فوتبال ایران می گوید خوشحال کردن مردم یکی از مسئولیت‌های اجتماعی فوتبال است. به نظرتان کشور ما باید چقدر هزینه می‌کرد تا این خوشحالی را ایجاد کند؟

ماجدی: خوشحال کردن مردم هزینه زیادی داشت

به گزارش "ورزش سه"، میرشاد ماجدی مسئول آموزش فدراسیون فوتبال درباره اولین برد ایران در جام‌جهانی می‌گوید: قبل از بازی احساسم این بود که ما حداقل امتیازات را خواهیم گرفت و وقتی حداکثر امتیازات را گرفتیم خوشحالیمان چند برابر شد. نمی‌توان گفت پس از شکست مراکش، فقط شاد بودیم بلکه من معتقدم کل ایران از این موضوع خوشحال بود و این یکی از مسئولیت‌های اجتماعی فوتبال است. به نظرتان کشور ما باید چقدر هزینه می‌کرد تا این خوشحالی را ایجاد کند؟ واقعا دم همه بچه‌های تیم‌ملی گرم. 


وی افزود: ما حماسه‌های زیادی در فوتبال، فوتسال و سایر ورزشها ایجاد کردیم به طور مثال برد ایران مقابل آمریکا در سال 98، قهرمانی یا سوم و چهارم شدن در فوتسال جهان و ... همه این‌ها برای وقتی است که بازیکن خودشان را در اختیار مربی قرار می‌دهد. یعنی بدون آنکه دخالتی در تغییر تکنیک یا تاکتیک داشته باشند یا نخواهند یکسری وظایفشان را انجام بدهند ناخودآگاه زمانی که ذهن و بدنشان را برای مسابقات آماده می‌کنند برای مسابقات نتیجه‌اش این چیزی می‌شود که شما دیدید. به نظرم اینکه ما به چه نحوی پیروز شدیم، دیگر قابل بررسی نیست. این پیروزی واقعا افتخار آسیا بود نه فقط افتخار ایران.


او نظرش را درباره سایر تیم‌های آسیایی حاضر در رقابت‌های جام‌جهانی اینطور بیان می‌کند: با شکست عربستان و استرالیا قطعا ژاپن و کره هم نمی‌توانند نتیجه دلخواه را کسب کنند و همانطور که گفتم ایران افتخار آسیاست. امیدوارم آسیا هم پس از این به افتخارش بیشتر بها بدهد و در کمیته‌ها، دپارتمان‌ها، مسائل داوری، آموزش، مربیگری و جوانان از ایران بیشتر استفاده کند. 


از ماجدی می‌پرسیم پیش‌بینی‌اش از دو بازی آتی ایران مقابل پرتغال و اسپانیا را بگوید که او گفت: من فقط به بازی آینده ایران فکر می‌کنم و درباره بازی بعدی ایران با پرتغال بعدها صحبت خواهم کرد چون خود کارلوس کی‌روش هم بازی به بازی کار را جلو می‌برد. من فکر می‌کنم تیم اسپانیا از همین الان یک نگاه ویژه‌ای به ایران دارد و نظرش کاملا فرق خواهد کرد و شاید با همان دیدگاه بازی با پرتغال به ایران نگاه می‌کند. اکنون آنها در برابر صدرجدول قرار است بازی کنند و مطمئنا با حداکثر توانایی‌اش مقابل ایران حاضر خواهد شد تا بتوانند ما را شکست دهد. مطمئنم تیم دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود و حداقل امتیاز که یک امتیاز است را از این بازی خواهیم گرفت. 


وی در مورد صعود ایران به مرحله بعد هم گفت: اگر بخواهیم صعود به مرحله بعد را از حالا پیش‌بینی کنیم واقعا کار بسیار سختی است اما همانطور که گفتم اگر حداقل امتیاز را از اسپانیا کسب کنیم قطعا صعودمان تضمین خواهد شد چون معتقدم مقابل پرتغال هم به شیوه‌ای خاص بازی خواهیم کرد. اصل سه امتیاز اول بود و از این به بعد همه چیز دست خودمان است؛ صعودمان، پیروزی‌مان، رفتن‌مان به مراحل بالاتر. یک وقت منتظر تیم‌های دیگر هستیم اما حالا که مقابل مراکش پیروز شدیم و سه امتیاز این بازی را کسب کردیم دیگر برای صعود همه چیز دست ماست و این را باید بچه‌های تیم‌ملی بدانند.

دیدگاه‌ها