کد خبر : 1531606 | 28 خرداد 1397 ساعت 15:35 | 63.2K بازدید | 0 دیدگاه

تحریم‌ها مسئله جدیدی نیستند

نایکی :فقط نمی‌توانیم اسپانسر ایران باشیم

USA TODAY در مکاتبه‌ای با شرکت نایکی از محروم شدن بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از کفش‌های این شرکت جویا شد.

نایکی :فقط نمی‌توانیم اسپانسر ایران باشیم

به گزارش "ورزش سه" ، شرکت نایکی در ایمیلی به این سایت اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا به این معنا است که این شرکت به عنوان یک کمپانی آمریکایی نمی‌تواند به بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران کفش بدهد و ندادن کفش یک انتخاب برای این شرکت نبوده است،‌ بلکه قانونی است که سال‌هاست وجود دارد.

 

در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی از شرکت نایکی شده است و حتی سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و بازیکنان به این مساله اعتراض کردند و آن را بی‌احترامی نایکی به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران خواندند.

 

شرکت نایکی در ایمیل خود به USA TODAY هم‌چنین اظهار کرده است که این تصمیم تغییر ناگهانی در قوانین این شرکت در قبال ایران نبوده است و اخبار منتشر شده منحرف کننده بودند.

 

کمپانی نایک اعلام کرده است که اقدامش در قبال تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به دلیل قانون گذاری‌های ترامپ نیست،‌ بلکه تحریم‌ها علیه ایران از سال‌ها قبل وجود داشته است. نایکی اعلام کرده است که هر بازیکنی می‌تواند محصولات این شرکت را خریداری کند و حتی این کمپانی می‌تواند ‌اسپانسر ورزشکاران ایرانی که در خاک ایران زندگی نمی‌کنند، باشد. ۹ بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در این کشور بازی می‌کنند و دیگر بازیکنان این تیم در باشگاه‌های خارجی فعالیت دارند.

دیدگاه‌ها