کد خبر : 1531838 | 29 خرداد 1397 ساعت 12:30 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

انگلیسی‌ها راضی بودند اما ...

جدال توییتری در جزیره در شب پیروزی

گزارشگر فوتبال و مجری معروف انگلیسی پیرس مورگان دیشب بعد از پیروزی شیرین انگلیس در مقابل تونس در اولین بازی سه شیر نشان‌ها، با حمله به جنتلمن فوتبال انگلیس به جدالی توییتری دامن زد تا مشخص شود با وجود همه‌ی سرخوشی‌ها سرخپوشان نتوانسته‌اند در انگلیس همه را راضی کنند.

جدال توییتری در جزیره در شب پیروزی

به گزارش "ورزش سه"، برد پرجاذبه‌ی انگلیس در مقابل تونس که با نتیجه‌ی 2-1 بدست آمد در انگلستان شبی شاد بوجود آورد. کاپیتان هری کین با به ثمر رساندن گلی در وقت اضافه کاری کرد تیمش  پیروز از ورزشگاه ولگوگراد خارج شود. یاران جوان ساوت‌گیت البته بازی خوبی ارائه دادند و در بخش اعظم مسابقه، بر توپ و میدان حاکم بودند.


 اما نمایش انگیسی‌ها منتقدینی هم داشت. بعد از بازی، گری لینه‌کر، مهاجم درخشان سالهای دور انگلیس که حرفهایش در جزیره خریدار دارد به توییتر رفت تا نشان دهد از انتقادهایی که به نمایش تیم ساوت‌گیت می‌شود دل خونی دارد. لینه‌کر در توییتی نوشت منتقدین انگلیس صلاحیت اظهارنظر درباره‌ی بازی تیم ملی کشور را ندارند.


لینه‌کر می‌نویسد " خیلی تعجب می‌کنم وقتی می‌بینم بعضی‌ها جام جهانی را چقدر ساده می‌بینند. شما بازی تیم‌های به اصطلاح بزرگ را دیدید ؟ به خصوص آنهایی که با تیم‌های دفاعی و سرسخت روبرو شدند ؟ به نظرم کسانی که از تیم ملی اینقدر انتقاد می‌کنند، نمی‌دانند فوتبال چیست. شب همگی به خیر ".



از طرف دیگر پیرس مورگان در تحلیل خود از عملکرد تیم ملی، به جرگه‌ی منتقدین پیوسته و می‌گوید " به جز کین، بقیه در گلزنی و تمام‌کنندگی وحشتناک ظاهر شدند ". مجری و گزارشگر معروف شبکه‌های بی‌بی‌سی و آی‌تی‌وی امروز صبح، لینه‌کر را به خاطر اظهارنظر دیشبش هدف گرفته و می‌گوید لینه‌کر از استاندارد دوگانه تبعیت می‌کند.


مورگان می‌گوید " آیا در مورد کسانی که هرگز سیاستمدار نبوده‌اند ولی دائماً درباره‌ی سیاست حرافی کرده و سیاستمداران را به بی‌‌کفایتی متهم می‌کنند هم همین نظر را داری ؟ "


لینه‌کر اما بعد از اظهارات مورگان از توییت خود دفاع کرده و در مقام پاسخگویی می‌نویسد " خیلی‌ها که هرگز فوتبال بازی نکرده‌اند، درک درستی از بازی دارند. پس رفقا، با خیال راحت به حرافی درباره‌ی سیاست ادامه بدهید و به سیاستمداران بگویید چقدر بی‌کفایت هستند "


ولی مورگان دوباره به میدان آمده، بر حرفهایش پافشاری کرده و می‌گوید عملکرد تیم ملی انگلیس کمتر از حد انتظار بوده. مورگان می‌گوید " اگر بخواهیم منصف باشیم باید اعتراف کنیم که با کمک شانس پیروز شدیم "


لینه‌کر دوباره پاسخ می‌دهد و می‌گوید " من ترجیح می‌دهم نقدها دقیق باشد. در نیمه‌ی اول عالی بودیم. ولی در نیمه‌ی دوم به خاطر تونس نیمه‌ی سختی را پشت سر گذاشتیم. آنها فهمیده بودند که حریف به آنها سر است و بنابراین بیشتر در لاک دفاع فرو رفتند. استفاده‌ی خیلی بد از VAR و بدشانسی باعث شد نتوانیم با گلهای بیشتری برنده شویم. راستی، بگذار یادآوری کنم که من یک کفش طلا بیشتر از تو دارم "


جدال این دو چهره‌ی مشهور در فضای مجازی انگلیس به واکنش‌های متفاوت دامن زده. بیشتر به این خاطر که عملکرد انگلیس در بازی دیشب، افکارعمومی این کشور را حول محور شانس موفقیت تیم ملی‌شان دوقطبی کرده.


یک کاربر در دفاع از لینه‌کر می‌نویسد " موافق نیستم که بردمان شانسی بود. مطمئنی بازی را تماشا کردی ؟ "


کاربر دیگری گفته " گلی که همان اوایل به دست می‌آید شانسی نیست. گلی که در آخرین ثانیه‌ها زده می‌شود هم شانسی نیست. این گلها نتیجه‌ی فشار بی‌امانی است که بالاخره به نتیجه می‌رسد "


یکی دیگر از هواداران لینکر خطاب به مورگان می‌نویسد " برایت متاسفم پیرس. فوتبال باید جذاب باشد. باید از فوتبال لذت برد. این همه سال که برنامه‌هایت را می‌بینم همیشه مثل جغد شوم از بدی‌ها و کژی‌های فوتبال می‌گویی. البته از کسی که طرفدار آن دو تیم بزرگ است جز این هم نباید انتظار داشت. سرت را بالا بگیر جوجه‌تیغی "


اما در اردوی طرفداران مورگان، یک کاربر نوشته " فوتبال ورزشی است عوام‌پسند که توسط عده‌ی قلیلی بازی شده و عده‌ی کثیری تماشایش می‌کنند. میلیونها تماشاچی فوتبال باید آزاد باشند که نظر خود را داشته باشند نه اینکه فوتبالیست‌های سابق با قلدری مجبورشان کنند آنطور که آنها می‌گویند فکر کنند. در بازی دیشب، ما در میانه‌ی میدان بی‌هوش و ذکاوت بودیم. چون گازا، جرارد یا لمپاردی نداشتیم "


یک کاربر دیگر می‌نویسد " خدا رو شکر که فردیناند و لمپارد کارشناسهای دیشب تلویزیون بودند. چون شیرر و لینه‌کر فقط بلدند همه‌ی کاسه کوزه‌ها را سر داور بشکنند. دیشب دست‌کم فردی و لمپارد جنبه‌های دیگری از بازی را هم مطرح و تحلیل کردند "


اما یک کاربر دیگر " ما در نیمه‌ی دوم مطلقاً برتر بودیم و فشارمان در نهایت نتیجه داد. اگر آلمان یا برزیل در بازی‌شان توپ و میدان را اینطور در کنترل داشتند تا حالا آنقدر به به و چه چه کرده بودیم که بیا و ببین. هر چند قدرت تمام‌کنندگی انگلیس باید بهبود پیدا کند ".

دیدگاه‌ها