کد خبر : 1531971 | 29 خرداد 1397 ساعت 19:25 | 62.5K بازدید | 0 دیدگاه

صدمین بازی مرد کاتالان با پرچم پادشاهی

ایران - اسپانیا؛ روز تاریخی پیکه در کازان

جرارد پیکه آخرین روزهای حضورش در تیم ملی اسپانیا را پشت سر می گذارد و فردا برابر ایران، اولین هدف خود در جام جهانی را در تیررس دارد.

 ایران - اسپانیا؛ روز تاریخی پیکه در کازان

به گزارش "ورزش سه"، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و پیکه روی تصمیم قبلی خود بماند، او پس از جام جهانی از بازی های ملی خداحافظی خواهد کرد و جام جهانی روسیه، آخرین تورنمنت او با اسپانیا خواهد بود.

20 ماه پیش بود که پیکه پیش از بازی با آلبانی و در یک شب بارانی خبر از خداحافظی خود از بازی های ملی پس از جام جهانی داد. او همان روز متهم به بی احترامی نسبت به پیراهن ملی اسپانیا شده بود و پس از تحمل یک سال سوت های اعتراضی، در نهایت تصمیم به وداع از بازی های ملی گرفت.

 

 

1311779

 

 

اوضاع برای پیکه از تابستان 2015 تغییر کرد. زمانی که در جشن قهرمانی بارسلونا، طعنه های مستقیمی نثار رئال مادرید کرد. او سپس در کمپ تیم ملی در مادرید با اعتراضات شدید هواداران روبرو شد و در بازی های دوستانه بعدی اسپانیا نیز از سوت های اعتراضی بی نصیب نماند.

 

 

1247172

 

 

قطع ارتباط بین او و هواداران اسپانیا امری بدیهی بود ولی پیکه چاره ای جز تحمل نداشت. این اواخر اما شرایط رو به بهبودی گذاشته و حتی در بازی برابر سوئیس در ویارئال او با تشویق بخشی از ورزشگاه لاسرامیکا هم روبرو شد. او در مصاحبه پس از بازی اما تاکید کرد که همچنان روی تصمیم قبلی خود باقیمانده است.

هدف پیکه اکنون رسیدن به صدمین بازی ملی است و فردا برابر ایران به آن دست خواهد یافت.

 

 

1244977

 

 

ستاره بارسلونا در 16 سالگی پیراهن تیم زیر 18 ساله های اسپانیا را بر تن کرد و سپس در 22 سالگی توسط دل بوسکه به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. او برابر انگلیس اولین بازی ملی خود را انجام داد.

اسپانیا که عنوان قهرمانی یورو 2008 را یدک می کشید و پیکه در جام کنفدراسیون های 2009 در آفریقای جنوبی، اولین میدان بزرگ ملی خود را تجربه کرد. او به غیر از بازی اول، در دیگر بازی ها، زوج پویول در خط دفاعی بود.

 

این روند سال بعد نیز ادامه داشت و پیکه در جام جهانی 2010 قهرمانی با لاروخا را تجربه کرد. او زوج پویول در خط دفاعی بود تا سال 2012 که راموس با رها کردن سمت راست دفاعی، تبدیل به مدافع میانی شد و در کنار پیکه، دیواری رسوخ ناپذیر را تشکیل دادند.

در یورو 2012 نیز اسپانیا عنوان قهرمانی را کسب کرد و از آن پس در 6 سال اخیر، پیکه و راموس زوج غیر قابل جایگزین در خط دفاعی اسپانیا بوده اند.

 

 

1244976

 

 

این دو تاکنون 76 بار در کنار یکدیگر به میدان رفته اند و به عبارتی در 75 درصد بازی ها. 153 بازی ملی راموس و 100 بازی ملی پیکه،(در صورت حضور مقابل ایران) این زوج را به باتجربه ترین زوج دفاعی جام جهانی تبدیل کرده است.  

ابتدا دل بوسکه به این زوج اعتماد کرد و سپس لوپتگی نیز بر این حس اعتماد صحه گذاشت. اکنون هیه رو که خود زمانی مدافع ثابت لاروخا بود نیز راه دل بوسکه و لوپتگی را ادامه می دهد. شرایط به گونه ای است که نمی توان خط دفاعی اسپانیا را بدون راموس و پیکه تصور کرد.

 

 

1306090

 

 

هر دو با وجود اختلافاتی که به واسطه حضورشان در رئال و بارسا دارند، همواره در تیم ملی به یک اتحاد ستودنی می رسند و در مصاحبه ها نیز از رفاقت و صمیمیت بین شان حرف می زنند. افسوس که شاهد آخرین روزهای حضور این زوج در تیم ملی هستیم و به زودی راموس دیگر یار قدیمی را در کنارش نخواهد داشت.

 

پیکه فردا برابر ایران به اولین هدف خود در جام جهانی یعنی رسیدن به صد بازی ملی دست خواهد یافت و سپس چشم به هدف دوم خواهد داشت؛ کسب دومین قهرمانی جهان با اسپانیا و سپس وداعی باشکوه با لاروخا.

دیدگاه‌ها