کد خبر : 1532073 | 30 خرداد 1397 ساعت 00:05 | 173.9K بازدید | 215 دیدگاه

یازده ستاره برای بازی تاریخی

ترکیب تیم ملی مقابل اسپانیا را انتخاب کنید

آخرین تمرین تیم ملی ایران در ورزشگاه اصلی شهر کازان درشرایطی برگزار شد که فوتبال ایران بی تاب و بی قرار مسابقه ای است که شاید بتوان آن را بزرگترین نبرد تاریخ اسم گذاشت.

ترکیب تیم ملی مقابل اسپانیا را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی تیم قدرتمند اسپانیا را پیش رو دارد و البته مثل بازی یکی از مهره های دفاعی خود را به همراه ندارد. ایران که در بازی اول سعید عزت اللهی را در اختیار نداشت، در این مسابقه روزبه چشمی را به دلیل مصدومیت در ترکیب خود نخواهد داشت و کارلوس کی روش با ترکیبی متفاوت نسبت به بازی اول به میدان خواهد رفت. البته قبل از این مسابقه هم می شد پیش بینی کرد که کی روش تیم خود را با نفرات تازه ای به زمین خواهد فرستاد اما حالا ترکیب تیم ملی با حداقل دو یا سه تغییر مقابل تیم اسپانیا آرایش خواهد یافت.


در خط دروازه علیرضا بیرانوند با نمایش مطمئن بازی اول همچنان سنگربان تیم ملی باقی خواهد ماند اما مشاهده تمرین امروز نشان می داد که به احتمال زیاد سیدمجید حسینی به عنوان جانشین روزبه چشمی مسابقه ایران مقابل اسپانیا را شروع می کند. این دومین یا سومین مسابقه ای است که مجید حسینی در ترکیب ثابت تیم ملی به عنوان بازیکن شروع کننده به زمین می رود(از ترکیب بازی ایران مقابل لیتوانی مطمئن نیستیم) و او شاید مثل بازی قبلی مقابل مراکش که  حدود 20 دقیقه امیدوارکننده را در جمع 11 بازیکن اصلی گذراند، باز هم روز خوبی مقابل ستاره های اسپانیا داشته باشد.


در ترکیب دفاعی به جز پورعلی گنجی احتمال جابجایی سه مهره دیگر وجود دارد اما رامین رضاییان و احسان حاج صفی همچنان گزینه اصلی بازی در دو پست دفاع چپ و راست هستند. این دو پست ممکن است بازیکنان جدیدی مثل پژمان منتظری و میلاد محمدی را در جمع خود ببیند.


اما مهمترین ابهام در خط هافبک و با بازگشت سعید عزت اللهی رخ خواهد داد و اینکه باتوجه به نیروی تهاجمی اسپانیا و بازی خوب امید ابراهیمی در مسابقه اول کدامیک از سه هافبک میانی بازی اول بیرون خواهد نشست؟ اگر ابراهیمی و عزت اللهی در ترکیب فیکس باشند، پرشانس ترین چهره خط میانی کریم انصاری فرد خواهد بود اما مسعود شجاعی را هم نباید نادید گرفت.


در خط جلو هم مثلث آزمون، جهانبخش و امیری ممکن است تغییر کوچکی داشته باشد و آن حضور طارمی یا قدوس در زمین است که البته این مساله هم جز معماهای ترکیب ماست.


گروه آنالیز ورزش سه ترکیب تیم ملی در بازی فردا را چنین پیش بینی می کند:


علیرضا بیرانوند ـ رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاج صفی ـ سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فر ـ علیرضا جهانبخش، وحید امیری، سردار آزمون


شما درباره ترکیب تیم ملی چه فکر می کنید؟ ترکیب مدنظر خود را برای ما کامنت کنید.

دیدگاه‌ها