کد خبر : 1532176 | 30 خرداد 1397 ساعت 13:13 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

اسپانیا باید مراقب تمام بازیکنان ما باشد!

مصاحبه خواندنی آ.اس با سفیر ایران در اسپانیا

خبرنگار نشریه آ.اس به بهانه تقابل تیم ملی اسپانیا با ایران، به سراغ محمد حسن فدایی فرد، سفیر ایران در اسپانیا رفته و مصاحبه جالبی با او انجام داده است.

مصاحبه خواندنی آ.اس با سفیر ایران در اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم اسپانیا و ایران امروز دیدار حساسی را در ورزشگاه کازان آره نا برگزار می‌کنند و جو دو کشور، کاملا معطوف به فوتبال است. حال نشریه آ.اس، مصاحبه جالبی با سفیر ایران در اسپانیا انجام داده که در زیر می‌خوانیم:

 

اجازه بدهید در ابتدا از شما سوال کنم، آیا طرفدار فوتبال هستید؟

 

البته! من طرفدار تیم خاصی نیستم و از وضعیت تیم‌های جهان و رنکینگشان خبر ندارم ولی تا جایی که بتوانم، فوتبال را دنبال می‌کنم. جوان تر که بودم، فوتبال بازی می‌کردم.

 

در چه پستی؟

 

مدافع یا مهاجم، مثل تمام غیرحرفه ای ها (می‌خندد)...

 

1311639

 

 

ایران به عنوان صدرنشین گروه به مصاف اسپانیا خواهد رفت. آیا شما انتظار داشتید کشورتان در جام جهانی چنین عملکردی داشته باشد؟

 

فوتبال غیرقابل پیش بینی است ولی در خاطر داشته باشید که ما بدون شکست راهی روسیه شدیم. مردم ایران به خیابان ها ریختند و پیروزی مقابل مراکش را جشن گرفتند.

 

آیا امیدی برای اینکه بتوانید از مرحله گروهی برای اولین بار عبور کنید وجود دارد؟

 

بله خیلی امیدواریم. فوتبال نشان داده که می‌تواند متعلق به هر تیمی باشد. بازیکنان ما از اعتبار ایران دفاع می‌کنند. می‌دانیم که اسپانیا تیم با کیفیتی است و نمی‌خواهیم در توهم فرو برویم ولی می‌جنگیم زیرا تیم قدرتمندی هستیم.

 

 

 

در آماده سازی جام جهانی، یونان و کوزوو بازی هایشان را با ایران کنسل کردند و کی روش گفت که هیچ تیمی نمی‌خواهد با ما روبرو شود....

 

از این جمله اطلاعی نداشتم و با او موافق نیستم. گاهی شرایط به نحوی است که امکان برگزاری بازی از لحاظ فنی برقرار نمی‌شود.

 

موضوع سیاسی نبود؟

 

البته که نه.

 

نظرتان در مورد کارلوس کی روش چیست؟

 

تمام کشور، از فدراسیون تا هواداران از او راضی هستند. ما دو بار پیاپی به جام جهانی رسیده ایم. او از پتانسیل فوتبال ایران به خوبی استفاده کرده است.

 

1312052

 

 

هواداران ایرانی زیادی در دیدار مقابل مراکش در ورزشگاه بودند. ایران حضور بانوان در ورزشگاه ها را ممنوع کرده و وقتی اینفانتینو به ایران آمد، از آقای روحانی قول گرفت که هر چه سریعتر امکان حضور بانوان در ورزشگاه ها فراهم شود. آیا گامی در این مسیر برداشته شده؟

 

حضور بانوان در ورزشگاه های کوچک، مثل دیدارهای بسکتبال و ... ممنوعیتی ندارد. جایی که بتوان شرایط را به راحتی کنترل کرد مشکلی برای این موضوع وجود ندارد. البته در ورزشگاه های بزرگ فوتبال این اتفاق هنوز نیفتاده است. به خاطر مسائل فرهنگی، دینی و اعتقادات جامعه. با این حال در ایران، یک خواست قوی به دنبال حل این مشکل است. به دنبال راه حلی قانونی برای موضوع هستیم و همانطور که رئیس جمهور گفت، امیدوارم راه حلی پیدا شود.

 

مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی ایران با تیم پانیونیوس مقابل نماینده اسرائیل به میدان رفت و به این خاطر از تیم ملی ایران خط خورد. آیا کشور شما در این رابطه، سختگیری کمتری در آینده به خرج خواهد داد؟

 

واقعیت این است که ما اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسیم و در رابطه با رویارویی تیم ملی ایران و تیم‌های ایرانی با باشگاه‌ها و نماینده های اسرائیل، هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد.

 

به بازی برگردیم. اگر بخواهید بازیکنی از تیم ملی اسپانیا را انتخاب کنید، کدام بازیکن خواهد بود؟

 

من برای همه احترام قائلم پیکه، راموس، اینیستا و ... . آنها بازیکنان خیلی خوبی هستند ولی فوتبال یک ورزش تیمی است.

 

کدام بازیکن ایران را امروز باید زیر نظر داشته باشیم؟

 

اسپانیا باید مراقب همه باشد (می‌خندد)، همه ممکن است آنها را شگفت زده کنند. به نظرم بازیکنان ما خیلی با انگیزه هستند.

 

نتیجه را پیش بینی می‌کنید؟

 

برنده این بازی، مردم اسپانیا و ایران هستند. برای ما یک افتخار است که با تیم ملی اسپانیا روبرو شویم زیرا می‌خواهیم روابط فوتبالی بین دو کشور را گسترش دهیم.

 

به چه معنی؟

 

در حال حاضر دو کشور در حال مذاکره هستند و دلایل خوبی برای همکاری وجود دارد. از بازی ها تا توصیه های فوتبالی، تمرینات، تاکتیک ها و ... . اسپانیا از لحاظ باشگاهی هم در دنیا اول است و باید خیلی چیزها از انها یاد بگیریم.

 

درباره جامعه ایرانی اسپانیا بگویید

 

در اسپانیا 12 هزار ایرانی به صورت پراکنده حضور دارند. در مادرید، بارسلونا، مالاگا، والنسیا و ... .اینکه همه جمع شویم و بازی را یک جا تماشا کنیم دشوار است ولی من سعی می‌کنم امروز از تلویزیون بازی را ببینم."

 

منبع: آ.اس

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها