کد خبر : 1532388 | 31 خرداد 1397 ساعت 15:35 | 144.8K بازدید | 0 دیدگاه

لایی امیری، ابراهیمی و عزت‌اللهی به ستاره‌ها؛

به یاد دریبل‌های پولادی مقابل مسی- ایگواین(عکس)

سه هافبک تیم ملی ایران با حرکت‌های چشم‌نواز، ستاره‌های تیم ملی اسپانیا را به زیباترین شکل دریبل زدند.

به گزارش "ورزش سه"، شکست برابر تیم ملی اسپانیا نتیجه دومین بازی ایران در جام جهانی بود ولی نمایش شاگردان کارلوس کی‌روش و جنگندگی آنها که تا لحظه پایانی دست از تلاش بر نداشتند برای جبران گل خورده تلاش می‌کردند، ستودنی بود اما در کنار بازی تیمی و یک دست آنها، کارهای تاکتیکی هم هواداران فوتبال را به وجد آورد.

 

عزت‌اللهی که در بازی دیشب به ترکیب ایران بازگشته بود، در دقیقه ۲۰ پاس به عقب لوکاس واسکز به پشت محوطه جریمه را قبل از رسیدن به آندرس اینیستا، از مقابل پای او ربود و توپ را با نوک پا از بین دو پای هافبک تکنیکی اسپانیا عبور داد.

 

تونل باز کردن‌های شماره ۶ ایران در دقیقه ۶۲ و گل خاطره انگیزی که آفساید شد هم ادامه پیدا کرد؛ در این صحنه شوت عزت‌اللهی با وجود فاصله کم تا دروازه اسپانیا، از بین دو پای سرخیو بوسکتس و داوید دخیا رد شد تا صحنه زیبای دیگری به غیر از گلی که به ثمر رسید، شکل بگیرد.

 

1312640

 

دقیقه ۷۸ امید ابراهیمی  در سمت راست خط دفاعی ایران که در تلاش برای دفع موقعیت اسپانیا بود، داوید سیلوا را پشت سر خود داشت که با یک لایی چشم‌نواز(که تکرار صحنه آن پخش نشد و از دید کارگردان تلویزیونی دور ماند)، هافبک طراح لاروخا را جای گذاشت و بعد دفع توپ کرد تا یک موقعیت برای ایران شکل بگیرد.

 

اما اوج نمایش تکنیک ایرانی‌ها در دقیقه۸۲ اتفاق افتاد؛ جایی که وحید امیری در جناح چپ صاحب توپ شد و در حالی که جرارد پیکه مستحکم را مقابل خود داشت، از فضای باز بین دو پای او استفاده کرد و با یک لایی زیبا او را از سد راهش برداشت تا با یک ارسال موقعیت خطرناکی برای ایران خلق کند؛ فرصتی که با ضربه سر مهدی طارمی از مقابل تیرک دوم به اوت زده شد.

 

1312402

 

1312403

 

لایی‌های زیبای عزت‌اللهی به اینیستا، بوسکتس و دخیا، امید ابراهیمی به سیلوا و تماشایی‌تر امیری به پیکه، صحنه‌هایی هستند که هیچ وقت از ذهن طرفداران فوتبال ایران پاک نخواهد شد؛ درست مثل دریبل‌های پیاپی یک پا، دو پایی که در بازی به یادماندنی تیم ملی ایران برابر آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ ، مهرداد پولادی در میانه زمین به لیونل مسی و گونزالو ایگواین زد.

 

1312642

 

1312641

دیدگاه‌ها