کد خبر : 1532797 | 01 تیر 1397 ساعت 17:29 | 108.6K بازدید | 0 دیدگاه

کنها؛ مصداق بی عدالتی در مقیاس جهان

فیفا زیر بار قضاوت ناعادلانه ایران و اسپانیا

داور اروگوئه ای دیدار تیم های ایران و اسپانیا که مورد انتقاد کارلوس کی روش قرار گرفته، مانند چند داور اسپانیایی زبان دیگر، خاطرات خوشی را برای ماتادورها به جا گذاشته است.

فیفا زیر بار قضاوت ناعادلانه ایران و اسپانیا

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در جام جهانی مقابل اسپانیا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. در این بازی با وجود برتری نسبی لاروخا، تا حدودی تصمیمات داور هم روی شرایط روحی روانی بازیکنان ایران تاثیر گذاشت. در برخی صحنه ها رفتار آندرس کنها با بازیکنان اسپانیا از جمله دیگو کاستای خشن و همچنین آندرس اینیستا، خیلی ملایم و آرام بود ولی در مواجهه با ملی پوشان ایران مثل احسان حاج صفی، چنین تصویری از وی به جا نماند.

 

آندرس کنها پس از بازی هم از سوی سرمربی تیم ملی ایران سرزنش شد. کی روش معتقد است در این بازی با وجود تعداد خطاهای برابر از سوی بازیکنان دو تیم، هیچ کارتی به ستاره های اسپانیا داده نشده و همچنین در صحنه برخورد دیگو کاستا با علیرضا بیرانوند باید از تکنولوژی VAR استفاده می شد اما این کمک داور ویدئویی فقط زمانی استفاده شد که ایران به گل رسید و به نوعی به ضرر ایران تمام شد.

 

یکی از نکات جالبی که کی روش مطرح کرده، بحث هم زبانی اسپانیایی ها با داورانی است که برای برخی بازی های مهم آنها انتخاب می شوند. سرمربی ایران از این که داوران انگلیسی زبان برای تیم ملی اسپانیا انتخاب نمی شوند، متعجب است.

این بحث های روانی و انتقادی در شرایطی از سوی کی روش مطرح شده که با مروری بر تجربه های اخیر این تیم در جام های جهانی اخیر تا حدودی می توان به صحت آنها پی برد.

 

در بردهای اخیر اسپانیایی ها در جام های 2010 به بعد، داورانی از گواتمالا، آرژانتین، مکزیک قضاوت کرده اند و حالا در شب قضاوت یک داور اروگوئه ای هم بردی دیگر در کارنامه ماتادورها در جام جهانی رقم خورده است. همچنین داورانی از ایتالیا و انگلیس، در 3 ناکامی این تیم در جام های جهانی اخیر سوت زده اند.

 

حالا مطرح کردن این صحبت ها توسط کی روش در یک شبکه پرتغالی، می تواند تمرکز بینندگان و کارشناسان را بر روی داوری بازی های روز پایانی گروه B جام جهانی، چه در بازی ایران و پرتغال  و چه در دیدار اسپانیا و مراکش، بیشتر از قبل معطوف کند.

 

1312959

دیدگاه‌ها