کد خبر : 1533491 | 04 تیر 1397 ساعت 10:53 | 61K بازدید | 0 دیدگاه

امید و سید مجید بازیکنان میلیون دلاری‌اند

شفر: باشگاه باید برای تیام راه حل پیدا کند

سرمربی استقلال می گوید تیم ملی می تواند امشب پرتغال را شکست بدهد.

شفر: باشگاه باید برای تیام راه حل پیدا کند

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر در اولین تمرین استقلال برای لیگ هجدهم پاسخ خبرنگاران را داد:


خوشحالم که برگشتم


اول از همه باید بگویم که خوشحالم برگشتم. همه بازیکنان این جا نیستند، چند بازیکن روسیه هستند و بازیکنان مصدومی هم داریم. در مورد پادوانی صحبت کنم. من شنیدم شرایط درمانی او بهتر شده است و از این بابت خوشحال هستم. امیدوارم بتواند به جمع ما برگردد و شاید بتواند به عنوان یکی از اعضای کادر با ما باشد.


برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم


برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم. یادتان هست قبل از جام جهانی گفتم اگر بتوانید مراکش را ببرید درها به روی شما باز می شود. اسپانیا و پرتغال هر دو برای بازی با ایران عصبی است چون ایران 3 امتیاز دارد.  فکر می کنم می توانیم پرتغال را ببریم چون تاکتیک تیم ملی خوب است. در چنین تورنمنت هایی این دفاع است که شما را موفق می کند. امیدوارم امشب بتوانیم بازی را ببریم و این برای فوتبال ایران خوب است. برای مجید حسینی و ابراهیمی خوشحالم و آنها خیلی خوب بازی کردند برای روزبه مشکل مصدومیت پیش آمد و همینطور بیرانوند هم نمایش بسیار خوبی داشت.

 

کیفیت لیگ ایران ثابت شد


در بازی اول در 90 دقیقه پنج شش بازیکن که در لیگ ایران هستند بازی کردند و پژمان هم می توانست بازی کند. من می توانم بگویم این ثابت می کند کیفیت لیگ ایران خوب است و خیلی از بهتر از چیزی است که خیلی ها در خارج از ایران تصور می کنند. استقلال و پرسپولیس در نیمه نهایی غرب آسیا هستند.


بازگشت تیام به استقلال؟


تیام شاید پس فردا بیاید. باشگاه باید راه حل خوبی با او پیدا کند. ما وقت زیادی نداریم و او را برای قهرمانی در فصل جدید نیاز داریم.


بازیکنان جدید را خودم انتخاب کرده ام


من بابت بازیکنان جدید با باشگاه صحبت کردم و در ارتباط بودیم. یکسری از بازیکنان جدید امروز نتوانستند اضافه بشوند. ولی آن تمرکزی که داشتیم جذب بازیکنان جوان بود برای آینده باشگاه و باشگاه چند بازیکن جوان دیگر هم گرفت برای آینده باشگاه و برای آکادمی باشگاه. بازیکنانی که از پیکان و باشگاه های  دیگر آمده اند، باید برای جایگاه خود بجنگند. باید دید بعد از جام جهانی برای بازیکنان ملی پوش ما چه اتفاقی می افتد، کسی نمی داند چه می شود. قرارداد امید و وریا تمام شده است و حسینی هم می تواند با پول کم جدا شود. من این شرایط را در قرارداد متوجه نمی شوم چون لول آنها یک میلیون دلار است.

 

خیلی از بازیکنان جوان می خواهند به استقلال بیایند


 مجید حسینی و نورافکن زمانی که به استقلال آمدند می گفتند شاید شانس داشته باشند که بازی کنند. بعد از 9 ماه حسینی یکی از بهترین مدافعان در آسیا است و نورافکن هم به اروپا رفته است. امیدوار هستم بازیکنان جدید بدانند این کار شدنی است و همین مسیر را ادامه بدهند. خیلی از بازیکنان جوان می خواهند به استقلال بیایند تا راه مجید حسینی و نورافکن را طی کنند.


تضمینی برای موفقیت ما نیست


قرارداد با وریا، سرور جپاروف، باقری، امید ابراهیمی و مجید حسینی اولویت است که امیدوارم باشگاه با آنها توافق کند و بمانند. کار سختی در لیگ قهرمانان داریم و لیگ هم از سال گذشته سخت تر است. خیلی از باشگاه ها مثل سپاهان بازیکنان خوبی دارند و الان می توانند بگویم تضمینی وجود ندارد که بگوییم حتما مثل فصل قبل خوب بازی می کنیم.


الحاجی گرو دوست دارد به استقلال بیاید


 7 ماه پیش می خواستیم بازیکن خارجی بگیریم. کار سخت بود و خیلی ها می گفتند زندگی در ایران مشکل است و ایجنت هایی به بازیکنان زنگ زدند که به ایران نروند. الان می بینید گرو می خواهد به استقلال بیاید چون کار خوبی انجام دادیم. او می تواند کار تیام را در استقلال انجام بدهد. امیدوارم باشگاه بتواند راه حلی برای ماندن تیام پیدا کند.


قربانی، انصاری و برزای جدا می شوند؟


من لیست را به باشگاه داده ام. بعد از موفقیت بزرگی که در لیگ و لیگ قهرمانان داشتیم و وقتی شما به آمار نگاه کنید استقلال در 9 ماه گذشته آمار بالایی در رنکینگ جهانی داشته است. آقای توفیقی لیست را دارد و امیدوارم باشگاه برای بازیکنانی که می خواهند جدا شوند راه حل پیدا کند. زمانی که ما کارمان با تیم تمام شد می توانم بگویم کدام بازیکنان مازاد هستند.

 

بهنام و جابر باید با باشگاه مذاکره کنند


من لیست را داده ام و بازیکنان خودشان می دانند. بهنام یا جابر باشگاه باید طبق تصمیم من با آنها صحبت کند.


ضبط پاسپورت در فرودگاه؟


من این را در فرودگاه متوجه شدم که ممنوع الخروج هستم. نمی دانم کسی که پاسپورت من را گرفت که بود. اگر پاسپورت من تا هفته آینده برنگردد باشگاه با مشکل بزرگی روبرو می شود. این کاری است که به باشگاه ربط دارد و باشگاه باید زود برگرداند. می دانم باشگاه مشکل مالی دارد و فکر می کنم مدیران باید به آقای افتخاری کمک کنند. من در فرودگاه امام خمینی و فرانکفورت که بودم طرفداران استقلال و پرسپولیس در مورد تیم ما خیلی خوب صحبت می کردند، ما یکی از بهترین تیم ها در آسیا هستیم و نباید شخصیت خود را از دست بدهیم. باید کار کنیم و به مدیرعامل باشگاه کمک کنیم و مطمئن هستم در روزهای آینده پاسپورتم را می گیرم.


مالیات برعهده باشگاه است یا شفر؟


قرارداد من قرارداد من است و نمی توانم در مورد آن صحبت کنم.


قیمت دلار در ایران و تمدید قرارداد تیام


من گفتم می خواهم سرور و تیام بمانند و باید با آیجنت های آنها صحبت کنیم. امیدوارم باشگاه بتواند راه حلی پیدا کند چون ما به انها نیاز داریم. بویان هم باید باشگاه با آیجنتش صحبت کند.


قهرمانی استقلال؟


قبل از جام جهانی خیلی ها در مورد ایران صحبت کردند و من به شما در مورد گروه ایران چه گفتم؟ من گفتم می توانیم به مرحله بعدی برویم ولی باید بازی اول را ببریم. نمی توانم به بازیکنم بگویم ما شانسی نداریم چون بازیکن از خودش می پرسد من اینجا چه کار می کنم؟ ولی این زمانی ممکن است که همه با هم کار کنیم و همه در یک مسیر کار کنیم و همه باید برای موفقیت باشگاه تلاش کند و من نمی پذیرم حتی یک نفر تلاش نکند. ما بهترین هواداران را داریم ولی من نمی خواهم بعدا بگویم این شخص کمک نکرد یا کم کاری کرد.


قهرمانی آلمان در جام جهانی؟


سخت است اما آلمان در دقیقه 95 توانست نتیجه بازی را عوض کند و به مکزیک هم باخت. اولین بار بود دیدم آلمان برابر تاکتیک یک تیم مغلوب شد و نمی دانست باید چه کار کند. من برابر مکزیک بازی کرده ام و می دانم تیمی است که قدرت و شور و اشتیاق دارد و آلمان نمی دانست برابر این تیم باید چه کار کند. تونی کروس هم بعد از این بازی گفت که راه حلی پیدا نکردیم و الان فکر می کنم آلمان به جام برگشته است. خیلی از بازیکنان آلمان 4 سال قبل برابر آرژانتین بازی کردند و فکر می کنم لازم است خون جدید به تیم تزریق شود. شاید بازیکنی در زمین بود که با بینی اش مشکل داشت. بعضی وقت ها باید بازیکنان بزرگ مثل اوزیل با بازیکنان جوان تر تعویض بشوند. مطمئنم لو یک راه حل خوب پیدا می کند و یک تیم خوب برابر کره به زمین بفرستد. گری لینکر حرف خوبی است، فوتبال 90 دقیقه است و آلمان در پایان بازی را می برد.


غیبت ساناک؟


او یک مشکل مالیاتی داشت و فردا به ایران می آید. از این که دارد به استقلال برمی گردد خیلی خوشحال است. مربی بدنساز امروز پاسپورتش را برای ما می فرستد و احتمالا چهارشنبه ایران است. اردوی تدارکاتی هم بسیار مهم است و ما بازی های تدارکاتی بسیار خوب می خواهیم. باید حریفان آلمانی پیدا کنیم و پسر من دارد با مدیران چند باشگاه صحبت می کند ولی مشکل این است که در آلمان باشگاه ها دقیقا می دانند چه کاری قرار است انجام بدهند. ما هم باید همین برنامه را داشته باشیم و من ایران هستم تا استقلال را حرفه ای تر از قبل کنم.

دیدگاه‌ها