کد خبر : 1533564 | 04 تیر 1397 ساعت 17:28 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

درباره قاضی پاراگوئه ای بازی ایران و پرتغال

کاسرس؛ داوری با یک سبد کارت های زرد و قرمز

تیم ملی پاراگوئه در جام جهانی حضور ندارد اما این کشور یک نماینده در روسیه دارد که امروز نقش مهمی در بازی حساس ایران و پرتغال ایفا خواهد کرد.

کاسرس؛ داوری با یک سبد کارت های زرد و قرمز

به گزارش" ورزش سه"، داوری های جام جهانی 2018 با وجود تکنولوژی جدید VAR با مشکلات زیادی همراه بوده است. تیم ملی ایران نیز یکی از تیم هایی است که در این بازی ها نسبت به داوری متضرر شده است به طوری که قضاوت داور اروگوئه ای در بازی ایران و اسپانیا حتی رسانه های کشورهای مختلف جهان را به واکنش واداشت. با این حال و در حالی که انتظار می رفت با توجه به اعتراضات کارلوس کی روش برای بازی با پرتغال داور لاتین انتخاب نشود این بار نیز فیفا داوری را از پاراگوئه به نام انریکه کاسرس را انتخاب کرد. داور 41 ساله که در ده بازی اخیرش میانگین بیشتر از 5 کارت زرد در هر بازی را برای خودش به ثبت رسانده است.


کاسرس متولد 1974 است و از سال 2009 در لیست داوران بین المللی قرار گرفته و از سال 2011 در لیست داوران فیفا قرار گرفته و مسابقات مهمی را در امریکای جنوبی قضاوت کرده است. او یک چهره آشنا برای تمام کسانی است که رقابت های جام لیبرتادورس و یا کوپا امریکا را تماشا می کنند در حالی که سال گذشته در رقابت های جام جهانی زیر 20 سال و جام باشگاه های جهان نیز قضاوت کرده است. او داوری است که به خاطر دادن کارت های زرد و قرمز زیاد شناخته می شود و این البته خاصیت قضاوت در رقابت های باشگاهی و ملی امریکای جنوبی است.


او در جام جهانی تا قبل از بازی با ایران یک بازی و مسابقه روسیه میزبان و مصر را قضاوت کرده است که قضاوتی پرحرف و حدیث داشت. او در این مسابقه پنالتی آشکار روی محمد صلاح را خطایی خارج از هجده قدم تشخیص داد هرچند با استفاده از تصاویر ویدئویی در نهایت اشتباه او برگردانده شد. او دراین بازی دو کارت زرد داد.


او همانطور که گفته شد یکی از داورانی است که به خاطر استفاده زیاد از کارت هایش معروف است به طوری که در 9 بازی اخیری که در رقابت های مختلف سوت زده بیش از 50 کارت زرد از جیبش خارج کرده است. او در مسابقات جام لیبرتادورس و در 6 مسابقه ای که قضاوت آن را به عهده داشته 31 کارت زرد و دو کارت قرمز و یک بازیکن را هم با دوکارت زرد از زمین اخراج کرده است.


از مهمترین بازی هایی که این داور پاراگوئه ای در این سال ها سوت زده می توان به مسابقه دو تیم برزیل و اکوادور(رقاب های مقدماتی جام جهانی - 5 کارت زرد و یک کارت قرمز)، شیلی و اروگوئه (5 کارت زرد) و اکوادور و پرو(6 کارت زرد و یک کارت قرمز) اشاره کرد. در مسابقات باشگاهی هم می توان به بازی یونیورسیداد شیلی و ریسینگ کلاپ آرژانتین اشاره کرد که 9 کارت زرد و یک اخراج داشت. او در بازی لانوس و گرمیو نیز 8 کارت زرد و یک کارت قرمز به بازیکنان دو تیم داد.


با این تفاسیر و با توجه به اینکه در بازی قبل برابر اسپانیا به نوعی به نظر می رسید فیفا تمایل دارد تا تیم های مطرح مثل اسپانیا مورد حمایت داوران باشند انتخاب این داور لاتین که بی شک با پرتغالی های نزدیکی فرهنگی و زبانی بیشتری خواهد داشت نیز می تواند صحنه های مشابه بازی اسپانیا را مقابل پرتغال هم رقم بزند. از این رو بازیکنان تیم ما کار سختی دارند چرا که دریافت کارت های زرد و قرمز می تواند روی روند بازی تیم ملی تاثیر مستقیم بگذارد.

دیدگاه‌ها