کد خبر : 1533638 | 04 تیر 1397 ساعت 20:25 | 26.4K بازدید | 0 دیدگاه

اروگوئه در قرن 21 تاریخ ساز شد

تیم ملی اروگوئه بدون گل خورده از مرحله گروهی صعود کرد تا این چنین تاریخ سازی کند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اروگوئه با نتیجه 3-0 روسیه را شکست داد و با 9 امتیاز بالاتر از تیم میزبان در صدر جدول قرار گرفت. این نخستین پیروزی اروگوئه در جام جهانی با نتیجه ای غیر از 1-0 بود که تفاضل این تیم را به عدد +5 رساند؛ به عبارتی آن ها توانستند بدون گل خورده جواز صعود به مرحله بعد را بگیرند.

 

این اتفاق در تاریخ جام جهانی در قرن 21 کم نظیر است. جام جهانی 2002 هیچ تیمی با این ویژگی را در خود نداشت. 4 سال پس از آن سوئیس با سه کلین شیت برابر تیم های فرانسه، توگو و کره جنوبی سرگروه شد و در مرحله یک هشتم نیز مقابل اوکراین گلی دریافت نکرد اما در ضربات پنالتی مغلوب گشت.

در جام جهانی آفریقای جنوبی، همین تیم اروگوئه موفق شد دروازه اش را در مرحله گروهی بسته نگه دارد. آن ها که همچون این جام در گروه تیم میزبان حضور داشتند، مقابل آفریقای جنوبی، فرانسه و مکزیک کلین شیت کردند و در پایان رقابت ها نیز به عنوان قابل توجه چهارمی دست یافتند.

در همان جام، تیم ملی پرتغال با کارلوس کی روش، به این رکورد رسید. آن ها مقابل ساحل عاج و برزیل صفر صفر کردند و کره شمالی را 7-0 در هم کوبیدند.

 

اروگوئه در مرحله یک هشتم با تیم دوم گروه B دیدار می کند و آسمانی پوشان آمریکای جنوبی امیدوارند به هشت تیم برتر جام برسند.

 

1314028

دیدگاه‌ها