کد خبر : 1534288 | 06 تیر 1397 ساعت 21:30 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

با بیان آخرین اخبار و اطلاعات درباره رقابت‌های قهرمانی ورزشی 

نشست خبری مسابقات دانش آموزان برگزار شد

نشست خبری مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر برگزار شد و طی آن معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به همراه رئیس فدراسیون دانش آموزی به صحبت پرداختند.

نشست خبری مسابقات دانش آموزان برگزار شد

به گزارش "ورزش سه"، نشست خبری مربوط به مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر، روز گذشته به همیت روابط عمومی فدراسیون دانش آموزی برگزار شد. در این نشست که به بررسی وضعیت ورزش دانش آموزی و کم و کیف برگزاری رقابت های قهرمانی دانش آموزی کشور در تابستان 97 اختصاص داشت دکتر مهرزاد حمیدی و دکتر حسین بابویی به بیان توضیحاتی پرداختند. 


دکتر مهرزاد حمیدی، معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در ابتدا درباره شرایط ورزش دانش آموزی به صحبت پرداخت. او در این باره گفت: مسابقات ورزش دانش آموزی به مانند کوه یخ است که قسمت بیشتر آن زیر آب است و دیده نمی شود. ما در مدت زمانی که فعالیت کردیم به دنبال آن هستیم تا ورزش دانش آموزی در جریان ملی قرار بگیرد و مسابقاتی که در این مقطع انجام می شود باید ریشه دار باشد و ریشه آن نیز باید در مدارس باشد. بنده از روز اول نیز از دوستان خواستم تا تیمی به مسابقات جهانی اعزام نشود مگر آنکه تیم انتخابی به صورت مدرسه ای و استانی تعیین شود و غربال گری به صورت کامل انجام شود و تاکنون تیمی که در بازی های انتخابی معرفی نشده باشد به رقابت های جهانی نفرستاده ایم. 

 

1314809


وی ادامه داد: بهرحال برای ما مسابقات ملی بهانه است تا بدین ترتیب بازی های کشوری و استانی را در سطح مدارس برگزار کنیم و قطعا هیچ کدام از ملی پوشان ما بدون بازی های انتخابی برگزیده نخواهند شد. در بازی های جهانی نیز استانی که مدرسه اش مقام قهرمانی را به دست آورده باشد مسئولیت هدایت به خارج از کشور را به دست می آورد. وقتی تیم منتخب را به بازی های جهانی می فرستیم مجوز مدیریت سفر را به استانهایی دادیم که تیم شان قهرمان شده اند.  


دکتر حمیدی درباره روند اعزام تیم های دانش آموزی به رقابت های جهانی گفت: المپیادها در مدرسه شروع می شود. این مدرسه شناسایی می شود از آنجا به منطقه می رود، از آنجا به مسابقات استانی می رود. از مسابقات استانی راهی رقابت های کشوری می شود و در صورت قهرمانی راهی مسابقات جهانی می شود. در سال گذشته در 71 رویدادی که داشتیم قریب به 60 بازیکن شناسایی و دعوت شدند و به تیم های پایه ای رسیدند. ما به این موضوع افتخار می کنیم. 33 هزار دبیر تربیت بدنی متخصص و حاذق وجود دارد که می توانند استعداد بازیکنان را در ورزش های مختلف شناسایی کنند تا آنها راه درست را بروند. 

 

1314811


او ادامه داد: به اعتقاد من هر نوع ورزشی به سواد حرکتی نیاز دارد.سواد حرکتی یعنی الفبای حرکت و جزئیات است و که اهمیت به آن باید در راس کارها قرار بگیرد. والدین باید به میدان بیایند و اوصلا اماکنی برای کودکان وجود داشته باشد. پس از حضور این کودکان در مدارس ما پیش می آییم. سال گذشته برنامه ای ریختیم و طی آن یک صد هزار معلم را در رده پایه ای آموزش دادیم. در همه دبستان ها ما معلمین ورزش نداریم. به همین دلیل اقدام به آموزش و تربیت معلم های پایه ای کردیم تا در کلاس های ورزش، قرآن، پرورشی و ... به آموزش کودکان بپردازند. امیدوارم معلمین پایه انگیزه داشته باشند و پیش بیایند. طرح ضربتی ما از ابتدای مهر ماه با اولویت مدارس دخترانه آغاز می شود تا معلمین پایه بیایند سواد حرکتی را آموزش ببینند و طی آن 40 ساعت در کلاس های پیش بینی شده حضور پیدا کنند. 


معاون وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هم دستگاه ها باید به میدان بیایند و به آموزش سواد حرکتی کمک کنند که اگر این اتفاق نیفتد به زودی کشتی ورزش ایران به گل می نشیند. هشتاد درصد سالن های ورزشی کشور در سانس صبح ها خالی است اما بچه های ما جایی برای ورزش ندارند. منطق ما این است تا از این پس همه فضای آموزشی مربوط به دانش آموزان در مدارس انجام شود. ما نباید بچه ها را از مدرسه خارج کنیم و به جاهای دیگر ببریم. همه فضاهای ورزشی باید در محل تجمع کودکان انجام بگیرد. یک سالن ورزشی در صورتی سالن مهمی محسوب می شود که هم بهره وری داشته باشد و هم اثربخشی. امروز باید این موضوع نهادینه شود که سازمان های مختلف کشور، لطفا نسل را دریابید. 

 

1314812


در این قسمت از نشست، دکتر حسین بابویی، رئیس فدراسیون دانش آموزی در رابطه با مسائل مربوط به این فدراسیون و ورزش قهرمانی دانش آموزی به صحبت پرداخت.

او در رابطه با آمار و ارقام مربوط به رقابت های قهرمانی کشوری و اطلاعات مربوط به آن گفت: تابستان امسال در 12 رشته ورزشی و در 6 شهر کشورمان میزبان 13191 نفر ورزشکار و در مجموع قریب به 15 هزار نفر دانش آموز ورزشکار و عوامل اجرایی و مربیان و ... خواهیم بود. از 6 شهری که در تابستان امسال میزبانی این رقابت ها را برعهده دارند شهر تبریز در رشته های فوتسال، والیبال هندبال و بسکتبال مقاطع ابتدایی و متوسطه اول میزبان 3878 دانش آموز پسر خواهد بود. شهر همدان میزبان بعدی ماست که در همین رشته ها میزبان 2726 دانش آموز دختر دوره های  ابتدایی و دوره متوسطه اول خواهد بود. 

 

1314810


رئیس فدراسیون دانش آموزی ادامه داد: شهر بعدی شهرکرد است که در رشته های شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک در مقاطع ابتدایی، متوسطه یک و متوسطه دو هم در بخش پسران و هم در دختران میزبانی خواهد کرد. شهر رامسر میزبان مقاطع ابتدایی در رشته های تنیس، بدمینتون، شطرنج و طناب زنی هم در بخش دختران و هم در بخش پسران میزبانی خواهد کرد. شهر پنجم نیز زنجان خواهد بود که در رشته های تنیس روی میز، شطرنج و بدمینتون میزبان خواهد بود. برای پسران و دختران در مقاطع متوسطه یک و دو. میزبان آخر نیز شهر خرم آباد است که میزبان رشته های آزاد و فرنگی کشتی خواهد بود. 


او ادامه داد: مسابقات از دهم تیر ماه در خرم آباد با رشته کشتی آزاد و فرنگی آغاز خواهد شد و در 12 شهریورماه در رامسر به پایان خواهد رسید. ما در فدراسیون دانش آموزی سعی می کنیم تا اهداف تکالیف وزارت ورزش و همین طور وزارت آموزش و پرورش را در برنامه های خود داشته باشیم تا بتوانیم آنها را به احسن به انجام برسانیم. ما در این مسابقات حتی بیشتر از قبل به دنبال این هستیم تا دانش آموزان با سلامتی وارد این مسابقات شوند و در امنیت کامل و با سلامتی این مسابقات را به پایان برسانند. 

 

1314813


دکتر بابویی در پاسخ به این سوال که آیا برای رشد و ارتقای ورزش دانش آموزی هماهنگی با فدراسیون های دیگر انجام می شود یا خیر گفت: ما برنامه ای تدوین کردیم تا با کمک فدراسیون های مربوطه معلمان را آموزش دهیم و استعدادها را پیدا کنیم. در چهار پنج ماه اخیر تعامل را با تعدادی از فدراسیون ها همچون فدراسیون کشتی آغاز کردیم و به طور مثال به جای آنکه آنها مسابقات جداگانه برگزار کنند و ما هم جداگانه، با یکدیگر متحد شدیم تا در مسابقات دانش آموزی پیش رو خروجی رقابت های کشتی بشود تیم ملی کشتی ایران. 


او ادامه داد: این اتفاق در رشته های دیگری مانند بسکتبال نیز افتاده است و در رشته های دیگر نیز قطعا ادامه خواهد داشت. با فدر اسیون های اسکواش، بدمینتون همکاری خود را آغاز کردیم و با فدراسیون فوتبال نیز در این مسابقات تفاهم نامه امضا خواهیم کرد تا به صورت موازی برنامه ها را به پیش ببریم.

 

1314808

دیدگاه‌ها