کد خبر : 1534471 | 07 تیر 1397 ساعت 19:31 | 53.9K بازدید | 0 دیدگاه

سرهای نجات‌بخش مینا برای صدرنشینی؛

کلمبیا یک- سنگال صفر؛ خداحافظی آفریقایی‌ها با جام

ضربه سر یری مینا دومین پیروزی متوالی کلمبیا در جام جهانی را برابر سنگال رقم زد و موجب صعود کلمبیا به مرحله حذفی شد.

کلمبیا یک- سنگال صفر؛ خداحافظی آفریقایی‌ها با جام

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کلمبیا جام جهانی روسیه را با شکست غیر منتظره 2 بر یک مقابل ژاپن آغاز کرد، اما در دیدار اخیرش موفق به پیروزی 3 بر صفر برابر لهستان شد تا شانس دوباره برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی را پیدا کند ولی آنها امروز که به مصاف سنگال رفتند، کار سختی داشتند چراکه این تیم آفریقایی از دو بازی اخیرش 4 امتیاز گرفته بود ولی در نهایت نماینده آمریکای جنوبی موفق شد با گلی که یری مینا در دقیقه 74 به ثمر رساند، سنگال را شکست دهد و با توجه به باخت تیم ژاپن در دیدار همزمان برابر لهستان، به‌عنوان صدرنشین گروه H راهی دور حذفی شود.

 

1315068


تیم ملی سنگال در امتیاز 4 ، تفاضل گل، گل زده و گل خورده با تیم ژاپن برابر شده بود، اما سنگالی‌ها تنها به دلیل دریافت دو کارت زرد بیشتر نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند و به بدترین شکل از جام جهانی کنار رفتند.

 


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه H
پنج‌شنبه: 97/04/07 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: سامارا آرنا/ تماشاگر: 41970 نفر
داور: میلوراد مازیچ(صربستان)؛ کمک‌ها: میلووان ریستیچ، دالیبور یورجویچ و باملاک تسه‌ما(اتیوپی)/ کمک داور ویدئویی: دنی مک‌کلی(هلند).


تیم ملی کلمبیا


داوید اوسپینا، داوینسون سانچس، یری مینا، سانتیاگو آریاس، یوهان موجیکا، ماتیس اوریبه(83- جفرسون لرما)، کارلوس سانچس، خوان کوادرادو، خامس رودریگز(31- لوییس موریل)، خوان کوئینترو و رادامل فالکائو(89- میگوئل بورخا).
سرمربی: خوزه پکرمن


تیم ملی سنگال


خدیم ان دیائه، سلیف سانه، کالیدو کولیبالی، لامین گاساما، یوسف سابالی(74- موسا واگو)، چیخو کویاته، ادریسا گانا گوئیه، اسماعیل سار، سادیو مانه، کیتا بالده(80- موسی کوناته) و ام بایه نیانگ(86- دیافرا ساخو).
سرمربی: آلیو سیسه

 

1315030

 

اخطار


یوهان موجیکا(45) از کلمبیا

ام بایه نیانگ(51) از سنگال

 

شرح گل


کلمبیا 1 - سنگال صفر (دقیقه 74: یری مینا): ارسال کوئینترو از روی کرنر سمت راست زمین را یری مینا بالاتر از مدافعان سنگال و در تیرک اول با ضربه سر تبدیل به گل اول کلمبیا کرد.

 

1315050

 

بهترین بازیکن


یری مینا، مدافع میانی بلند قامت تیم ملی کلمبیا که در نخستین بازی این تیم در جام جهانی برابر ژاپن نیمکت‌نشین بود و تیمش شکست خورد، از دومین دیدار مقابل لهستان به ترکیب رسید و موفق شد با ضربه سر گلزنی کند که امروز هم این کار را تکرار کرد تا کلمبیا با کسب برتری یک بر صفر از مرحله گروهی صعود کند.
مینا علاوه بر گل 3 امتیازی خود، در کارهای دفاعی هم موفق عمل کرد تا تیمش در دومین دیدار متوالی گلی دریافت نکند.


اتفاق ویژه


آفریقایی‌ها امیدوار بودند بعد از حذف نمایندگان خود در جام جهانی 2018 ، تیم ملی سنگال بتواند حداقل یک امتیاز در بازی امروزش از کلمبیا بگیرد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شود ولی آخرین نماینده این قاره هم بعد از یک برد و یک مساوی، با قبول شکست برابر کلمبیا در مرحله گروهی حذف شد.


لحظات حساس

 

دقیقه 13: شوت فنی کوئینترو از روی ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه را ان دیائه با شیرجه به سمت راست دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه 17: پاس کیتا بالده به مانه رسید که او بعد از استارت سریع وارد محوطه جریمه شد، اما با تکل داوینسون سانچس نقش بر زمین شد که مازیچ، داور مسابقه اعلام پنالتی کرد ولی پس از بازبینی ویدئویی تصمیم خود را تغییر داد و توپ را به کلمبیایی‌ها داد.

دقیقه 25: ارسال پای چپ کوئینترو از روی ضربه آزاد در موقعیت آفساید به فالکائو رسید ولی ضربه سر او به بیرون زده شد.
دقیقه 28: شوت مانه برگشت داده شد ولی در ادامه ضربه فنی بالده را اوسپینا در اختیار گرفت.
دقیقه 28: شوت زمینی سار برای اوسپینا دردسرساز نشد و گلر کلمبیا به راحتی توپ را جمع کرد.

دقیقه 64: سادیو مانه در زمان زدن ضربه آزاد پشت محوطه جریمه تعادل خود را از دست داد و شوت خود را به بیرون زد.
دقیقه 65: شوت روی پای چپ موریل از داخل محوطه به مدافع سنگال برخورد کرد و به کرنر رفت.
دقیقه 65: ارسال کوئینترو و ضربه سر فالکائو به شکل خطرناکی از روی دروازه سنگال راهی اوت شد.
دقیقه 68: سانتر کوادرادو از جناح راست زمین را نزدیک بود سانه با اشتباه وارد دروازه خودی کند که ان دیائه توپ را جمع کرد.

دقیقه 77: نیانگ با عبور از سد یری مینا با شوت محکم توپ را به سمت دروازه کلمبیا زد که اسپینا این موقعیت را دفع کرد و در ادامه سانچس توپ را به کرنر زد.

دقیقه 78: ضربه سر بالده روی توپ ارسالی از کرنر را اوسپینا مهار کرد و در ادامه برخورد سار با دروازه‌بان کلمبیا، مصدومیت او را به همراه داشت.
دقیقه 80: سار بهترین فرصت برای باز کردن دروازه کلمبیا را داشت ولی شوت بی‌دقت او با فاصله زیادی از دروازه به اوت رفت.

 

1315029


در حاشیه

 


* مصدومیت آبل آگیلار و نیمکت‌نشینی ویلمار باریوس دو تغییری هستند که در ترکیب امروز کلمبیا نسبت به دیدار اخیرشان مقابل لهستان به وجود آمده و به جای آنها کارلوس سانچس و ماتیس اوریبه بازی می‌کنند.
* یوسف سابالی، چیخو کویاته و کیتا بالده برخلاف مسابقه گذشته سنگال در ترکیب حضور دارند و جانشین موسا واگو، آلفرد اندیایه و بادو اندیایه شده‌اند.

* خامس رودریگز که نخستین بازی جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داده بود ولی در دیدار اخیرشان مقابل لهستان حضور کامل داشت و دو پاس گل داد، در دقیقه 31 مسابقه امروز تیمش برابر سنگال مجددا آسیب دید تا با عصبانیت زمین را ترک کند و جای خود را به موریل بدهد.

 

1315062

دیدگاه‌ها