کد خبر : 1534931 | 09 تیر 1397 ساعت 19:35 | 162.1K بازدید | 0 دیدگاه

پایان کار آلبی سلسته و مسی در جام جهانی

فرانسه 4- آرژانتین3؛ کیلیان قاتل بی‌رحم

فرانسه با درخشش کیلیان امباپه موفق شد آرژانتین را با نتیجه‌ای پُر گل شکست دهد و موجب کنار رفتن زودهنگام لیونل مسی از جام جهانی شود.

فرانسه 4- آرژانتین3؛ کیلیان قاتل بی‌رحم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه بعد از صدرنشینی در گروه C جام جهانی به حریف دشواری در مرحله یک هشتم نهایی به نام آرژانتین برخورد کرد تا کار دشواری برای صعود به دور بعدی داشته باشد ولی آنها در دیداری نزدیک موفق شدند با گل‌های آنتوان گریزمان(13)، بنجامین پاوارد(57)، کیلیان امباپه(64 و 68) در مقابل گل‌های آنخل دی‌ماریا(41)، گابریل مرکادو(58) و سرخیو آگوئرو(3+90) به برتری 4 بر 3 برسند و به‌عنوان نخستین تیم به مرحله یک چهارم نهایی برسند.


تیم ملی آرژانتین با وجود اینکه برابر ایسلند به تساوی رسید، مقابل کرواسی شکست سنگین 3 بر صفر خورد و به سختی از سد نیجریه عبور کرد و به‌عنوان تیم دوم گروه C راهی مرحله یک هشتم نهایی رسید، اما نمایش نسبتا خوبی برابر فرانسوی‌ها ارائه داد و تنها روی اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان خود و البته نبوغ ام‌باپه با تفاضل یک گل شکست خورد.

 

 

جام جهانی 2018 روسیه؛ مرحله یک هشتم نهایی
شنبه: 97/04/09 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: کازان آرنا/ تماشاگر: 42873 نفر
داور: علیرضا فغانی؛ کمک‌ها: رضا سخندان، محمد منصوری و خولیو باسکونان(شیلی)/ کمک داور ویدئویی: ماسیمیلیانو ایراتی(ایتالیا)

 

 

اخطار

 

بلیز ماتوئیدی(72)- بنجامین پاوارد(73)- اولیویه ژیرو(3+90)  از فرانسه

مارکوس روخو(11)- نیکولاس تالیافیکو(19)- خاویر ماسکرانو(43)- اور بانگا(50)- نیکولاس اوتامندی(3+90) از آرژانتین

 

1315637

 


تیم ملی فرانسه


هوگو لوریس، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، پل پوگبا، انگولو کانته، کیلیان امباپه(88- فلورین توون)، بلیز ماتوئیدی(76- کورنتین تولیسو)، آنتوان گریزمان(83- نبیل فکیر) و اولیویه ژیرو.
سرمربی: دیدیه دشان

 

1315640

 


تیم ملی آرژانتین


فرانکو آرمانی، نیکولاس اوتامندی، مارکوس روخو(46- فدریکو فاسیو)، گابریل مرکادو، نیکولاس تالیافیکو، خاویر ماسکرانو، اور بانگا، انزو پرز(66- سرخیو آگوئرو) کریستین پاوون(75- ماکسیمیلیانو مسا)، آنخل دی‌ماریا و لیونل مسی.
سرمربی: خورخه سامپائولی

 

1315641

 

شرح گل‌ها


فرانسه یک - آرژانتین صفر (دقیقه 13: آنتوان گریزمان): پنالتی اعلام شده به سود فرانسه را گریزمان خلاف جهت آرمانی به سمت راست دروازه آرژانتین زد تا گل اول بازی را به نام خود ثبت کند.

 

1315638

 

 

فرانسه یک - آرژانتین یک (دقیقه 41: آنخل دی ماریا): اور بانگا در پشت محوطه جریمه فرانسه دی ماریا را صاحب توپ کرد که او از فاصله ایجاد شده بین خود و مدافعان فرانسه بهره برد و با شوت پای چپ پُر قدرت و فوق‌العاده توپ را به کنج دروازه و دور از دستان لوریس فرستاد تا گل تساوی آرژانتین به بهترین شکل زده شود.

 

1315650

 

فرانسه 1 - آرژانتین 2 (دقیقه 48: گابریل مرکادو): خطایی که دی ماریا در سمت چپ زمین گرفته بود را بانگا روی دروازه فرانسه ارسال کرد که دفع ناقص پوگبا، توپ را به مسی رساند تا او بعد از یک چرخش به سمت دروازه شوت‌زنی کند که ضربه او در میانه راه به پای مرکادو برخورد کرد و تغییر جهت داد تا گل دوم آرژانتین در شروع نیمه دوم به ثمر برسد.

 

1315691

 

فرانسه 2 - آرژانتین 2 (دقیقه 57: بنجامین پاوارد): پاس ماتوئیدی، هرناندس را از سمت چپ زمین راه انداخت که ارسال او را تالیافیکو به طور ناقص دفع کرد تا پاوارد، مدافع راست فرانسه از راه برسد و با شوت روی پای چرخشی دیدنی توپ را به کنج دروازه آرژانتین بفرستد و گل تساوی را بزند.

 

1315679

 

فرانسه 3 - آرژانتین 2 (دقیقه 64: کیلیان امباپه): پوگبا از میانه زمین به سمت چپ زمین پاس داد تا هرناندس مجددا در موقعیت ارسال توپ قرار بگیرد که این بار هم سانتر او ثمربخش بود و شوت ریباند شده ماتوئیدی را امباپه تصاحب کرد تا بعد از دریبل مدافع پیش روی خود و شوت زمینی توپ را از زیر دستان آرمانی تبدیل به گل سوم فرانسه کند.

 

1315681

 

فرانسه 4 - آرژانتین 2 (دقیقه 68: کیلیان امباپه): گریزمان در میانه زمین به ماتوئیدی پاس داد و او هم ژیرو را صاحب توپ کرد که او هم با پاس در عمق از بین دو مدافع آرژانتین توپ را به امباپه رساند تا ستاره جوان فرانسوی دومین گل خود را با شوت زمینی که آرمانی را ناکام گذاشت، به ثمر رساند.

 

1315680

 

فرانسه 4 - آرژانتین 3 (دقیقه 3+90: خوان آگوئرو): ارسال دقیق و عالی مسی از میانه زمین را آگوئرو با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

 


لحظات حساس

 

دقیقه 5: توپ خوبی در سمت چپ زمین به دی ماریا رسید ولی نفوذ او سرعت زیادی نداشت تا مدافعان فرانسه از راه برسند و وینگر آرژانتین مجبور شود شوت بی‌دقتی از زاویه بسته بزند و توپ را به اوت بفرستد.

دقیقه 9: ضربه آزاد استثنایی و دقیق گریزمان از فاصله‌ای حدودا 25 متری به تیرک افقی دروازه آرژانتین برخورد کرد و با بدشانسی فرانسوی‌ها تبدیل به گل نشد.

 

1315621

 

دقیقه 11: امباپه با توپ‌گیری فوق‌العاده در زمین خودی روی پاس اشتباه مهاجمان آرژانتین، فرار دیدنی و سریعی تا محوطه جریمه حریف داشت و از سد بازیکنان آلبی سلسته عبور کرد تا در نهایت مارکوس روخو مجبور شود با دست او را سرنگون کند و با صدای سوت فغانی، پنالتی به سود فرانسه اعلام شود.

 

1315623

 

دقیقه 19: پاس بلند عالی کانته از زمین خودی به پشت مدافعان کند آرژانتین، باز هم امباپه را در موقعیت خوبی قرار داد ولی این بار تالیافیکو در قوس محوطه جریمه او را سرنگون کرد تا در جای خوبی صاحب ضربه آزاد شود.
دقیقه 21: پوگبا در داخل قوس محوطه موقعیت خوبی داشت تا از روی ضربه آزاد گلزنی کند ولی شوت بی‌دقت او با فاصله زیادی از دروازه آرژانتین به بیرون رفت.

دقیقه 22: شوت بانگا از پشت محوطه جریمه به مدافعان فرانسه برخورد کرد و به کرنر رفت.
دقیقه 23: ارسال توپ از کرنر سمت چپ زمین را مدافعان فرانسه دفع کردند.
دقیقه 25: پاس در عمق ماسکرانو در شرایطی که پرز در آفساید بود ولی از سوی منصوری، کمک داور دوم مسابقه اعلام نشد، موقعیت نصف و نیمه‌ای برای آرژانتین ترتیب داد که خروج به موقع لوریس موجب شد توپ در اختیار او قرار بگیرد.
دقیقه 26: مدافعان کند آرژانتین باز هم نزدیک بود کار دست این تیم بدهند که این بار نفوذ سریع گریزمان از جناح راست ثمری نداشت و پاس در عرض او به مقابل دروازه را آرمانی درازکش جمع کرد.

دقیقه 28: پاس چیپ پاوون، مرکادو را از سمت راست محوطه جریمه فرانسه راه انداخت ولی ضربه او با وجود اینکه در موقعیت مشکوک به پنالتی به دست اومتیتی برخورد کرد، از سوی فغانی اعلام پنالتی نشد و توپی هم که به بیرون رفته بود، برای آرژانتینی کرنری به همراه نداشت تا موجب اعتراض مدافع این تیم شود.

دقیقه 37: خطای مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه فرانسه روی مسی اتفاق افتاد ولی فغانی که نزدیک به صحنه بود برخورد مدافعان فرانسه با ستاره آرژانتینی را خطا تشخیص نداد.

دقیقه 54: ارسال خطرناک امباپه از روی ضربه ایستگاهی سمت چپ زمین را تالیافیکو از مقابل دروازه با ضربه سر برگشت داد.

دقیقه 56: پاس در عمق ژیرو فرصت خطرناکی ترتیب داد که نزدیک بود با پاس به عقب فاسیو و اشتباه آرمانی تبدیل به گل شود که گریزمان از این موقعیت استفاده نکرد و ضربه او از کنار دروازه آرژانتین به بیرون رفت که البته در این صحنه فاسیو پیراهن مهاجم فرانسه را هم کشیده بود و شاید می‌توانست اعلام پنالتی شود.
دقیقه 60: دی ماریا با حرکت در عرض قصد نفوذ از سمت چپ زمین داشت که واران اجازه حرکت به او نداد و در حالی که بازیکن آرژانتین اعتقاد به خطا داشت، فغانی اوت کنار دروازه برای فرانسه اعلام کرد.

دقیقه 70: پاس بیرون پای پوگبا موقعیت خوب گلزنی برای ژیرو فراهم کرد ولی شوت او به تور کنار دروازه آرژانتین برخورد داشت و به اوت رفت.

دقیقه 80: مسی پاس خوبی به مسا که در سمت راست محوطه بود، فرستاد ولی شوت بی‌دقت او را لوریس به راحتی جمع کرد.

دقیقه 84: مسی با دریبل دو طرفه تماشایی، اومتیتی را جای گذاشت ولی شوت پای راست او قدرت لازم برای باز کردن دروازه فرانسه را نداشت و در دستان لوریس جای گرفت.
دقیقه 86: پاس عالی مسی در موقعیت خوبی به آگوئرو رسید ولی شوت او را واران با ایستادگی مقابل توپ دفع کرد.

دقیقه 90: دی ماریا بعد از حرکت سریع از سمت راست محوطه جریمه و سر توپ به سمت دروازه فرانسه شوت‌زنی کرد که اومتیتی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 5+90: آرژانتین در آستانه زدن گل چهارم در ثانیه‌های پایانی بود ولی ضربه مسا به یک مدافع فرانسه برخورد کرد تا به بیرون برود و فغانی سوت پایان بازی را بزند.

 

1315639

 

 

بهترین بازیکن


کیلیان امباپه، ستاره بی چون و چرای جدال فرانسه و آرژانتین بود و کاری کرد تا بیشتر از لیونل مسی در این مسابقه به چشم بیاید؛ ستاره جوان خروس‌ها به زیباترین شکل پنالتی اول تیمش را گرفت و گل‌های سوم و چهارم را به ثمر رساند و در طراحی حملات تیمش هم تاثیر گذار بود تا مرد اول میدان لقب بگیرد.

 

1315693

 

اتفاق ویژه


لیونل مسی، فوق ستاره فوتبال دنیا باز هم در حسرت به دست آوردن یک جام ملی دیگر ماند و در حالی که چهار سال قبل همراه آرژانتین تا فینال جام جهانی پیش رفت و با باخت برابر آلمان به نایب قهرمانی رسیده بود، در رقابت‌های 2018 روسیه با آلبی سلسته به سختی از مرحله گروهی بالا رفت و امروز با باخت 4 بر 3 برابر فرانسه خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت.

 

1315692

 

 

در حاشیه


* فرانسه در بازی امروز ترکیب مشابهی با دومین بازی خود در جام جهانی 2018 برابر پرو دارد.
* ترکیب آرژانتین نسبت به مسابقه اخیرش برابر نیجریه تنها یک تغییر داشته که پاوون جانشین گونسالو ایگواین شده است.

* در دقیقه 4 بعد از خطای کانته روی مسی در سمت راست میانه زمین، بازیکنان آرژانتین اعتقاد به دادن اخطار داشتند که فغانی به طور جدی به آنها تذکر داد.

 

1315622

 

* توپ‌های جدید و متفاوتی از مرحله گروهی، برای بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی به بعد جام جهانی 2018 طراحی شده که در این مسابقه از آن استفاده می‌شود.

* ماسکرانو به دلیل دریافت کارت زرد در دقیقه 43 بازی بعدی آرژانتین در جام جهانی را در صورت صعود این تیم به مرحله یک چهارم را از دست داد.

* دیگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین مثل 3 بازی مرحله گروهی این تیم امروز هم برای حمایت از بازیکنان آلبی سلسته در ورزشگاه حضور دارد.

* بانگا هم همانند ماسکرانو در صورت صعود آرژانتین بازی بعدی تیمش را به دلیل محرومیت از دست داد.

* ماتوئیدی به دلیل دریافت کارت زرد، دو اخطاره شد و بازی بعدی فرانسه در جام جهانی را از دست داد.

دیدگاه‌ها