کد خبر : 1535066 | 10 تیر 1397 ساعت 09:02 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

کاراته ایران و روزی موفق؛

شکوه صعود به المپیک جوانان با ۲ طلا و ۲ نقره

فاطمه خنکدار، علیرضا فرجی با پیروزی در فینال اوزان خود، با پشتوانه نشان طلا راهی المپیک بوینس آیرس می شوند.

شکوه صعود به المپیک جوانان با ۲ طلا و ۲ نقره

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، فاطمه خنکدار پس از پنج برد در مبارزات ماقبل فینال، در پیکار نهایی نیز حریف ازبکستان را ۲ بر یک شکست داد و به نشان طلای وزن منهای ۵۳ کیلو گرم آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۸ در اوماگ کرواسی دست یافت.

 

دیگر کاراته کای طلایی کشورمان در اوماگ کرواسی، علیرضا فرجی در وزن منهای ۶۱ کیلو گرم بود. علیرضا در ششمین مبارزه برای رسیدن به سکوی اول، کاراته کای گواتمالایی را یک بر صفر شکست داد.



نوید محمدی در وزن مثبت ۶۸ کیلو گرم بعد از نمایش فوق العاده اش, در آخرین گام پس از تساوی سه به سه با قانون سنشو مغلوب حریف مراکشی شد تا با مدال نقره راهی بوینس آیرس آرژانتین شود.



روز گذشته، مبینا حیدری در وزن منهای ۵۹ کیلو گرم که اولین مجوز حضور در المپیک را به نام ثبت کرد، بعد از پنج برد در پیکار آخر مغلوب حریف خود از روسیه شد و به نشان نقره دست یافت.



ابوالفضل میرزایی و نگین التونی دو نماینده دیگر کشورمان در تاتامی کرواسی بودند که برغم‌ مبارزات خوب موفق نشدند به فینال اوزان خود راه یابند.‌آلتونی روز گذشته به نشان نقره دست یافته بود.

 


با پایان یافتن مسابقات انتخابی اوماگ کرواسی، تکلیف ۴۲ کاراته کا از ۴۸ شرکت کننده المپیک ۲۰۱۸ بوینس آیرس مشخص شد که سهم کاراته ایران در پایان این رقابتها چهار سهمیه( دو سهمیه در دخترات دو سهمیه در بخش پسران) بود. 


این برای نخستین بار است که رشته کاراته در المپیک جوانان حضور بهم‌می رساند.

 

دیدگاه‌ها