کد خبر : 1535678 | 12 تیر 1397 ساعت 11:29 | 40.9K بازدید | 0 دیدگاه

نتیجه گیری از یک شب تاریخی

نسل طلایی بلژیک آماده یک قهرمانی بزرگ است؟

سالها است که این نسل فوتبال بلژیک را نسل طلایی می‌خوانند و حالا دنیا کم کم می‌بیند که علت طلایی خواندن این نسل چه بوده است.

نسل طلایی بلژیک آماده یک قهرمانی بزرگ است؟

به گزارش "ورزش سه"، شیاطین سرخ بلژیک دیشب درحالیکه 2-0 از ژاپن عقب افتاده بودند با بازگشتی خیره‌کننده موفق شدند در 21 دقیقه‌ی پایانی بازی سه گل به ثمر رسانده و در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی، حریف برزیل شوند.


بلژیک در ماه مارس 2016 به صدر جدول رده‌بندی جهانی فیفا راه یافت. اما بلژیکی‌ها چهار ماه بعد در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام ملتهای 2016 در مقابل ولز شکست خورده و به خانه برگشتند. یک تورنمنت دیگر که بلژیکی‌ها با تعریف و تمجید بسیار به آن قدم گذاشتند ولی همه را ناامید کردند.

 

1316636


دو سال پیش از آن هم بلژیکی‌ها در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی، با شکست در مقابل آرژانتینی که در نهایت فینالیست شد، از جام جهانی حذف شده بودند. اما آیا این تیم بلژیک سرانجام می‌تواند انتظارات را برآورده کند ؟


بعد از جام جهانی 1970 که انگلیسی‌ها موفق شده بودند در یک بازی حذفی، باخت 2-0 را با پیروزی عوض کنند، تا دیشب هیچ تیم دیگری موفق به تکرار این موفقیت نشده بود. اما آیا شاگردان روبرتو مارتینز که همه فوتبالیست‌هایی مشهور و نام‌هایی بزرگ هستند می‌توانند در روسیه تا بالاترین نقطه‌ی ممکن پیشروی کنند ؟

 

بلژیک به خود ایمان داشت


بلژیک برای اینکه اولین بار در تاریخ خود حضور در فینال جام جهانی را تجربه کند تنها به دو برد دیگر نیاز دارد. اما دیروز گنگی هاراگوچی و بعد از او تاکاشی اینویی با گلهای خود بلژیکی‌ها را به یک تیم شکست خورده تبدیل کرده بودند و رویای حضور در فینال در آن لحظات برای شیاطین سرخ، رویایی بسیار دوردست و تقریباً تمام‌شده به نظر می‌رسید.
اما این فرتونگن بود که بازگشت بلژیک را آغاز کرد. مروان فلاینی کار را به تساوی کشاند و ناصر چادلی تعویضی در دقیقه‌ی 94 بلژیکی‌ها را به رویای بزرگ خود امیدوار کرد.

 

بلژیک در رقابتهای انتخابی جام جهانی، در 12 بازی خود هرگز نتوانسته بود دروازه‌اش را در طول 90 دقیقه بسته نگه دارد و رویهم‌رفته 28 گل دریافت کرده بود.


اما مارتینز بعد از پیروزی درخشان تیمش در روز دوشنبه، قصد دارد فقط روی نکات مثبت تاکید کند. او می‌گوید " نکات منفی را رها کنید. مهم این بود که صعود کنیم و صعود کردیم. امروز باید به این بازیکنها واقعا افتخار کنیم. این پیروزی تقدیم به همه‌ی بلژیکی‌ها. به خاطر حمایتی که از ما کردید و اعتمادی که به ما داشتید. بعضی‌ها می‌خواهند  تیم‌شان همیشه بی عیب و نقص باشد ولی در رقابتهای حذفی تورنمنت‌های بزرگ مهم فقط پیروزی است و بازیکنان ما دیروز با ذهنیت پیروزی به میدان رفتند ".

 

1316676


آیا اینها نشانه‌های یک تیم قهرمان است ؟


بازگشت خیره‌کننده‌ی بلژیک در بازی دیشب، یک مثال دیگر از حضور موفق آنها در جام جهانی روسیه بود. تورنمنتی که مدافع عنوان قهرمانی، آلمان را از مرحله‌ی گروهی حذف کرده و غولهایی مثل اسپانیا، آرژانتین و پرتغال را به خانه فرستاده. کریس ساتن، مهاجم سابق چلسی به تلویزیون بی‌بی‌سی می‌گوید " این خارق‌العاده‌ترین جام جهانی تاریخ است. باید به بلژیک تبریک گفت. آنها بعد از دریافت دو گل قاعدتا باید حذف می‌شدند. آیا چنین بازگشتی، نشانه‌ی یک تیم قهرمان است ؟ "

 

چرا بازی برزیل و بلژیک یک بازی کلاسیک خواهد بود ؟


بازی مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی بلژیک و برزیل که روز جمعه در کازان برگزار می‌شود قاعدتاً باید یک مسابقه‌ی کلاسیک دیگر باشد. برزیل و بلژیک در حال حاضر در رده‌بندی فیفا، به ترتیب دوم و سوم هستند. برزیلی‌ها که پیش از شروع تورنمنت بخت اصلی قهرمانی به حساب می‌آمدند در مرحله‌ی  گروهی توسط سویس متوقف شدند و به سختی توانستند بر کاستاریکا پیروز شوند. اما برزیلی‌ها در نیمه‌ی دوم بازی مرحله‌ی یک‌هشتم‌ خود در مقابل مکزیک درخشان ظاهر شده و نگاه‌ها را به خود جلب کردند.


مارتینز می‌گوید " ما با یک واقعیت صریح و روشن روبرو هستیم : بازی کردن با فوتبالیست‌هایی مثل نیمار و کوتینیو که می‌توانند در یک ثانیه نتیجه‌ی بازی را تغییر دهند ".


مارتینز دیشب با به میدان فرستادن چادلی و فلاینی، نشان داد چه مربی قهاری است. او که تا پیش از آن، زمانی که تیمش 2-0 از ژاپن عقب افتاده بود، در توییتر مورد تمسخر قرار گرفته بود، بعد از بازی ثابت کرد که جوجه را همیشه آخر پاییز می‌شمارند.

دیدگاه‌ها