کد خبر : 1535700 | 12 تیر 1397 ساعت 13:07 | 20.1K بازدید | 0 دیدگاه

ستایش بازیکن سابق انگلیس از جسی لینگارد

لینگارد استثنایی، دستپخت یونایتد و مورینیو

جسی لینگارد، محصول آکادمی منچستریونایتد، در سالهای اخیر قابلیت‌های فوق‌العاده‌ی خود را به نمایش گذاشته و حالا در جام جهانی 2018 تکنیک او برای تیم ملی انگلیس اهمیتی کلیدی دارد.

لینگارد استثنایی، دستپخت یونایتد و مورینیو

به گزارش ورزش سه، مایکل کریک ملی‌پوش سابق انگلیس می‌گوید لینگارد فوتبالیستی منحصربفرد است و انرژی و وقتی که منچستریونایتد سالها برای پرورش او خرج کرده حالا از لینگارد چه برای شیاطین سرخ و چه برای سه شیرهای انگلیس، ستاره‌ای در حال اوج‌گیری ساخته. 


اما داستان لینگارد و یونایتد بدون فراز و نشیب نبوده. او در اولدترافورد سالها مجبور به صبر و انتظار بود تا اینکه در فصل 2015-2016 لویس ون‌خال به او فرصت داد به عنوان یار فیکس با پیراهن یونایتد به میدان برود. اما لینگارد بلافاصله نشان می‌دهد چه بازیکن بارزشی است. 

 

لینگارد به سرعت پیشرفت کرده، برای یونایتد گلهای پیروزی‌بخش مهمی به ثمر رسانده و 14 بازی ملی به کارنامه‌اش اضافه می‌کند. کریک معتقد است مردی که حالا در جام جهانی روسیه می‌درخشد از آغاز تقدیری جز درخشش برای باشگاهش و تیم ملی کشورش نداشته. 

 

کریک که سابقه‌ی هم‌تیمی با لینگارد در یونایتد را دارد به وبسایت رسمی منچستریونایتد می‌گوید " لینگارد با توپ خیلی عالی حرکت می‌کند. این به نظر خیلی ساده می‌رسد ولی دفاع از توپ برای بازیکنی که توپ را در اختیار دارد بسیار دشوار است. لینگارد می‌فهمد و حس می‌کند که فضا کجا خالی است و می‌داند از فضای خالی چطور باید استفاده کند. جسی البته لزوماً اهل دریبل زدن و تکنیک‌های آن چنانی نیست ولی فوتبالیست فوق‌العاده پویایی است. بازی او از خیلی جهات منحصربفرد است. این روزها همه می‌خواهند وقتی توپ را بدست می‌آورند حرکات تماشایی انجام بدهند ولی سبک بازی جسی جور دیگری است. جسی وقتی پا به توپ می‌شود و همینطور وقتی توپ را در اختیار ندارد بسیار موثر است. "


کریک که به تازگی بازنشسته شده در فصل 2018-2019 فرصت خواهد داشت از نزدیک بر روند پیشرفت لینگارد نظارت داشته باشد چرا که او به کادر فنی یونایتد ملحق شده و قرار است زیر نظر مورینیو به کار مشغول شود. 


کریک می‌گوید " یادم می‌آید چند سال پیش در کمپ تمرینی یونایتد، جسی را می‌دیدم که در زمین‌های پشتی تمرین می‌کرد. فکر کنم جسی آن روزها 15ساله بود. من وقتی دویدن و پا به توپ شدنش را می‌دیدم برایم کاملا روشن بود که این پسر فوتبال را می‌فهمد و آینده‌ی درخشانی دارد. فقط باید از نظر بدنی رشد خود را کامل می‌کرد. او برای پیشرفت و کامل شدن به کمی زمان نیاز داشت. باید از همه‌ی کسانی که در یونایتد به جسی لینگارد  کمک کردند این دوران رشد و بلوغ را طی کند، تشکر و قدردانی کنم. ما حالا داریم میوه‌ی آن تلاشها را می‌چینیم. جسی فصل گذشته، درخشان بود،  گلهای زیادی زد و حالا در جام جهانی یکی از مهره‌های مهم و تاثیرگذار ما است ".

دیدگاه‌ها