کد خبر : 1536145 | 14 تیر 1397 ساعت 09:55 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

وینسنت کمپانی می‌گوید بلژیک از برزیل نمی‌ترسد

کمپانی: تیم نباشیم می‌بازیم، تیم باشیم می‌بریم

وینسنت کمپانی، مدافع منچسترسیتی و تیم ملی بلژیک می‌گوید کیفیت فردی فوتبالیست‌های برزیلی چیزی نیست که در آستانه‌ی بازی با سلسائو او را نگران کرده و خواب از چشم‌هایش برباید.

کمپانی: تیم نباشیم می‌بازیم، تیم باشیم می‌بریم

به گزارش "ورزش سه"، کمپانی معتقد است درحالیکه تیم ملی کشورش روز جمعه باید در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام جهانی روسیه به مصاف برزیل برود، نه او و نه هم‌تیمی‌هایش از تکنیک و کیفیت بازیکنان برزیلی نگران نیستند. 


درحالیکه برزیل در مرحله‌ی یک‌هشتم، به راحتی از پس مکزیک برآمد و صعود کرد، شاگردان روبرتو مارتینز برای پشت سر گذاشتن ژاپن و رسیدن به این مرحله به گل دقیقه‌ی 94 ناصر شاذلی نیاز پیدا کردند، گلی که اگر به ثمر نمی‌رسید معلوم نبود بلژیک حالا در این مرحله باشد. 


بعد از پیروزی دراماتیک بلژیکی‌ها در روز دوشنبه، مارتینز ادعا می‌کند شیاطین سرخ برای بازی در مقابل برزیل هیچ ترس و واهمه‌ای ندارند. سرمربی بلژیک حتی می‌گوید اینکه همه برای تیمش بخت کمتری قائل باشند، به نفع آنها عمل خواهد کرد. 


کمپانی که در بازی با ژاپن، به دلیل مصدومیتی که از مدتی قبل با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، برای اولین بار در این تورنمنت، از آغاز بازی به میدان رفت، حرفهای سرمربی تیمش را با الفاظی دیگر تکرار کرده و می‌گوید " برزیل از نظر قدرت فردی بازیکنانش، قوی‌ترین تیم این جام جهانی است. بله، من آنها را تحسین می‌کنم ولی معنی حرفم این نیست که ما در مقابل آنها شانس نداریم. هیچکدام از ما شب قبل از بازی با این فکر نمی‌خوابیم که قرار است به برزیل ببازیم. آنها دفاع مستحکمی دارند و در دوئل‌های دفاعی همیشه برنده شده‌اند.

در زمان حمله هم برزیلی‌ها از اینکه با بازیکنان حریف به جنگ تن به تن بروند ترس و واهمه ندارند. آنها برای باز کردن هر قفلی همیشه یک کلید دارند. ولی ما مقابل‌شان می‌ایستیم و به چشم‌هایشان نگاه می‌کنیم. اما اگر این بازی را به بازی انفرادی بازیکنها تقلیل دهیم، شکی نیست که بازنده ما خواهیم بود. اگر نتیجه‌ی بازی فقط با عملکرد فردی بازیکنها تعیین شود، ما هیچ شانسی نخواهیم داشت. ولی اگر مثل یک تیم بازی کنیم، اگر به خاطر همدیگر بجنگیم، می‌توانیم موفق شویم. تنها چیزی که برای ما مهم است، این است ".


بلژیک در دوران زمامداری مارتینز، فوتبال را با حفظ مالکیت توپ و به گردش در آوردن توپ در نقاط مختلف میدان بازی می‌کند. مارتینز، که در خط حمله استعدادهای بسیار زیادی در اختیار دارد اغلب ترجیح می‌دهد از سیستم 3-4-3 استفاده کند. 


کمپانی تایید می‌کند که بلژیک برای مثال در مقابل ژاپن، گاهی اوقات نمایش‌ای دفاعی ضعیفی داشته ولی او اصرار دارد که بازیکنان بلژیک به سبک و سیاق کاری مربی اسپانیایی خود اعتماد کامل دارند.

دیدگاه‌ها