کد خبر : 1536321 | 15 تیر 1397 ساعت 09:26 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

روایت استونز از تاثیرگذاری گواردیولا بر انگلیس 

اثر پپ در تیم سه‌شیرها

جان استونز مدافع تیم ملی انگلیس می‌گوید بازیکنان منچسترسیتی تاثیر فوتبال خاص و منحصربفرد پپ گواردیولا که از آن به عنوان " اثر پپ " یاد می‌کند را با خود به تیم ملی انگلستان آورده‌اند.

اثر پپ در تیم سه‌شیرها 

به گزارش "ورزش سه"، استونز می‌گوید اسپانیای 2010 و آلمان 2014 هم بازیکنان زیادی داشتند که در باشگاه‌‌شان زیر نظر پپ تربیت شده بودند. و حالا گواردیولا مسئول درخشش چندین بازیکن انگلیسی است که در جام جهانی روسیه نگاه‌ها را متوجه خود کرده‌اند. 


جان استونز می‌گوید او و هم‌تیمی‌هایش در منچسترسیتی، در این دوره از جام جهانی، مسئول منتقل کردن اثر پپ و فوتبال خاص او به زمین‌های سبز فوتبال هستند. روز سه‌شنبه‌ی این هفته در بازی پرجدال انگلیس و کلمبیا که با نتیجه‌ی 1-1 به پایان رسید و در ضربات پنالتی انگلیسی‌ها به پیروزی رسیده و جواز بازی در مقابل سوئد را بدست آوردند، جان استونز یکی از بهترین بازی‌های خود در تیم ملی انگلیس را به نمایش گذاشت. 


کایل واکر و رحیم استرلینگ، هم‌تیمی‌های استونز از مهره‌های محبوب گرت ساوت‌گیت بوده و در روسیه همواره از ابتدا به میدان فرستاده شده‌اند. از سوی دیگر، فابین دلف هافبک سیتی هم که به دلیل تولد سومین فرزندش تیم ملی را ترک کرده و به انگلیس رفته بود، حالا دوباره به اردوهای سه‌شیرها بازگشته و انتظار می‌رود ساوت‌گیت در بازی‌های بعدی از او هم استفاده کند. 

 

در فصل 2009-2010 بارسلونای تحت هدایت گواردیولا هسته‌ی اصلی تیم اسپانیایی را تشکیل می‌داد که در جام جهانی به قهرمانی رسید. در فصل 2013-2014 هم بایرن مونیخ به مربی‌گری پپ ستون فقرات تیم ملی آلمان را تشکیل داد که در جام جهانی برزیل جام طلایی را بالای سر برد. 

 

استونز که فصل گذشته با پیراهن سیتی برای اولین بار در دوران فوتبالی خود، قهرمانی در لیگ برتر جزیره را بدست آورده می‌گوید " در مورد اثر پپ باید بگویم اثر او روی ما بازیکنهای سیتی به وضوع مشهود است. ما سعی می‌کنیم چیزهایی که از او یاد گرفته‌ایم را به تیم ملی انگلیس منتقل کنیم ".


 استونز می‌گوید " به این ترتیب ایده‌های نو به تیم ملی تزریق می‌شود. البته منظورم این نیست که کل بازی تیم ملی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، ولی شمه‌هایی از فلسفه‌ی پپ بالاخره از طریق بازیکنانش در زمین پیاده می‌شود. این در مورد بازیکنهای سایر باشگاه‌ها و مربیان‌شان هم صادق است. به همین دلیل معتقدم تیم ملی انگلیس در این دوره از جام جهانی اینقدر عالی کار می‌کند ".

دیدگاه‌ها