کد خبر : 1536340 | 15 تیر 1397 ساعت 11:03 | 4.9K بازدید | 0 دیدگاه

پیش‌بازی کرواسی – روسیه

ستاره‌های کروات در مقابل باروی مستحکم تزارها

کرواسی و روسیه درمرحله‌ی یک‌هشتم نهایی به زحمت و میلی‌متری توانستند به پیروزی رسیده و جواز حضور در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی را بدست بیاورند. اما آنها در این مرحله باید نمایشی مثل نمایش‌های خود در مرحله‌ی گروهی داشته باشند.

ستاره‌های کروات در مقابل باروی مستحکم تزارها

به گزارش "ورزش سه"، این دو تیم روز شنبه در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2018 در شهر سوچی به مصاف هم خواهند رفت. دو تیمی که برای پیروزی به ذهنیت تهاجمی نیاز خواهند داشت و اگر با شکل و شمایل مرحله‌ی قبلی به مصاف هم بروند، صعود از این مرحله برای هر دو تیم با اما و اگرهای فراوانی روبرو خواهد شد. 


روسیه‌ی میزبان درحالی قدم به جام جهانی گذاشت که بین 32 تیم حاضر در تورنمنت، در رده‌بندی جهانی فیفا پایین‌ترین رتبه را داشت. ولی روسها با دو پیروزی بزرگ 5-0 مقابل عربستان سعودی و 3-1 مقابل مصر، جام جهانی را پر سر و صدا آغاز کردند. روسها در مقابل اروگوئه که صدرنشین گروه A شد 3-0 شکست خوردند ولی به مرحله‌ی دوم راه یافتند و با نوع بازی و رویکرد ذهنی‌شان، چه در روسیه و چه در دیگر نقاط دنیا، مورد  تحسین منتقدین قرار گرفتند. 


روسیه در مرحله‌ی یک‌هشتم، در بازی مقابل اسپانیا تغییر تاکتیک داد و با پنج مدافع و یک مهاجم تنها، آرتم زوبا به میدان رفت. رویکردی که باعث شد اسپانیای پرقدرت در مقابل آنها، در طول 90 دقیقه تنها یک شانس گلزنی بدست بیاورد. 


اما روسیه هم در فوتبال دو ساعته‌ی دو تیم تنها دو شوت روانه‌ی دروازه‌ی حریف کرد و در ضربات پنالتی، سنگربان کارکشته‌ی روس ایگور آکنفیف بود که با دو سیو خارق‌العاده باعث شد روسها به مرحله‌ی یک‌چهارم  صعود کرده و کشورشان را در تب فوتبال غرق کنند. 


اسپانیا در جلوی محوطه‌ی جریمه‌ی روسیه هیچ ایده‌ای برای ورود به محوطه نداشت. در نتیجه روسها تقریباً در بخش اعظم بازی مشغول دفاع بودند بدون اینکه فرصت خیلی جدی‌ای روی دروازه‌شان خلق شود. اما تیم ملی کشور میزبان روز شنبه به احتمال زیاد در مقابل کرواسی اینقدر خوش‌اقبال نخواهد بود. 


کرواسی در مقابل نیجریه، آرژانتین و ایسلند شمه‌ای از بازی تهاجمی خارق‌العاده‌‌اش را به نمایش گذاشت تا با اقتدار از مرحله‌ی گروهی صعود کند. اما آنها هم مثل روسیه در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی با آرایشی دفاعی به میدان رفتند تا در مقابل دانمارک  کارشان به ضربات پنالتی کشیده شده و در نهایت با نتیجه‌ی 3-2 به پیروزی رسیده و راهی مرحله‌ی بعدی شوند. 

 

با وجود هافبکی مثل لوکا مودریچ که بازیکنی در کلاس جهانی است و همچنین مهاجمین درجه‌یکی مثل ماریو مانژوکیچ، آنته ربیچ و آندری کراماریچ و ایوان  پریشیچ، تیم زلاتکو دالیچ در هر سه بازی مرحله‌ی گروهی خود موفق شد در هر بازی حداقل دو گل  به ثمر برساند. آنها در بازی مقابل آرژانتین، آلبی‌سلسته را به زانو در آورده و با شکست تحقیرآمیز 3-0 بدرقه کردند. 


کروات‌ها در مقایسه با اسپانیا، در فاز حمله به مراتب قوی‌تر هستند و می‌توانند با پاسهای سریع و سانترهایی که برای مانژوکیچ ارسال می‌شود، برای روسها دردسرساز شوند. 


موفقیت روسیه به این بستگی خواهد داشت که روسها چگونه می‌توانند بازیکنانی مثل مودریچ و هافبک خلاق بارسلونا، ایوان راکیتیچ را مهار کرده و سپس روی ضدحمله‌ها حساب کنند. همان روشی که در این جام جهانی با موفقیت اجرایی کرده و تا اینجا شگفتی‌ساز شده‌اند. 


در  بازی با  دانمارک، مودریچ بارها و بارها مجبور شد به عقب برگردد و این باعث شد راه ارتباط بین خط دفاع و هافبک کرواسی با مهاجمین قطع شود. ستاره‌ی رئال مادرید در بازی با روسیه تلاش خواهد کرد از بازگشت بیش از حد به عقب و پرسه زدن در زمین خودی جلوگیری کند تا بار دیگر تیمش مثل بازی دانمارک با مشکل مواجه نشود.

دیدگاه‌ها