کد خبر : 1536516 | 15 تیر 1397 ساعت 21:37 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

نمایش درخشان مثلث گریزمان، پوگبا و کانته

دیدار حساس و جذاب تیم های فرانسه- اروگوئه درمرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸روسیه سرانجام به کام شاگردان دیدیه دشام سرمربی خوشفکر فرانسوی به پایان رسید ،تا تابارز وداعی تلخ ودائمی با جام های جهانی داشته باشد.

نمایش درخشان مثلث گریزمان، پوگبا و کانته

به گزارش "ورزش سه"، فرانسه که از مدل پایه ۱-۳-۲-۴ در مقابل سیستم ۲-۴-۴ اروگوئه، گام به زمین گذاشته بود،ازهمان ابتدای بازی با میدان داری خط فوق العاده میانی اش،برتوپ و میدان تسلط و سیطره پیدا کرد.دشام بر خلاف دیدار مقابل آرژانتین که عمده حملاتش را ازکناره ها و با بکارگیری دو مدافع رونده ای بنام های پاوارد در راست و هرناندز در سمت چپ، طراحی و سازماندهی می کرد و در ادامه اش با استفاده از تاکتیک ضد حمله و فضاهای خالی بین مدافعین مرکزی و کناری آلبی سلسته و همچنین سرعت ویرانگر امباپه کار آرژانتین را یکسره کرده بود، دراین بازی دشام تغییر تاکتیک داد و از ابتدای نیمه اول، بازی را در زمین اروگوئه کشاند، موردی که مدنظر تابارز بود.


فرانسه  با استفاده از مثلث مخوف کانته،پوگبا و گریزمان و رد وبدل کردن پاس های کوتاه روی زمین و جابجایی ها دائمی گریزمان که برخلاف وظایفی که دراتلتیکو از طرف سیمیونه بعنوان مهاجم سایه درمدل مورد علاقه اش(۲-۴-۴)بر عهده اش می گذارد، دشام وظایف کاملا متفاوتی را درترکیب تیم ملی فرانسه، به گریزمان محول داده کرده است و آن بازی در پست ۱۰ تیم است که کلیه توپ ها به ویژه دریک سوم حمله، او ختم می شود و در زمین نیز آزادی عمل بسیاری دارد.او به تمامی مناطق زمین سر می زند.


دشام در بازی مقابل اروگوئه اصلا ازکناره ها حملاتش را تدارک ندید، بلکه دوندگی و توپ گیری بی نقص انگولو کانته و ارتباط بی نظیر این بازیکن فوق العاده که بازی او درنگاه عام به چشم نمی آید، اما نقش و وظیفه اش، درعملکرد تیمی تعیین کننده است با بازیکن کناری اش یعنی پوگبا که اندکی جلوتر از کانته بازی می کند، و سپس راه ارتباطی پوگبا و گریزمان باعث شد که دشام برنامه هایش را بر اسکار تابارز تحمیل کند. این اتفاقی بود که با بازی بابرنامه و حساب شده که مهمترین فاکتور آن ،مثلث خط میانی و حرکات بدون توپ امباپه و مشغول کردن سمت چپ خط دفاعی اروگوئه به سمت و سوی خود نزدیکی خطوط تیمی و پوشش دادن کلیه فضاهایی که ممکن بود تیم اروگوئه از آنها استفاده کند رخ داد.


خط دفاعی و میانی فرانسه دراین دیدار ،فوق العاده عمل کردند و دربازی هوایی نیز فرانسوی ها ،عالی بودند، و به جز یک مورد درنیمه اول که کاسرس روی ضربه ایستگاهی دروازه لوریس را تهدید کرد واران، اومتیتی و هرناندز تمامی توپ های بلند را زدند، تا اروگوئه نتواند از تاکتیک شروع مجددها که مهمترین تاکتیک انها برای رسیدن به گل بود را خنثی کنند.


 بازهم باید از نقش مثلث،کانته-پوگبا-گریزمان، بعنوان مهمترین عامل پیروزی فرانسه در مقابل اروگوئه یاد کرد. اگر یک بار دیگر بازی امروز فرانسه و اروگوئه را خوب مشاهده کنیم،دشام سانتر ازجناحین را مطلقا در دستور کار تیمش قرار نداده بود و بیشتر حملات فرانسه را، بازی ترکیبی ازعمق خط دفاعی اروگوئه بود،زیرا دشام بخوبی می دانست که اگر از همان برنامه و تاکتیک هایی که مقابل آرژانتین دربرابر اروگوئه استفاده کند، قطعا به بن بست خواهد خورد، زیرا مدافعین میانی لاسلسته در بازی هوایی فوق العاده اند.

 

امین یزدانی

دیدگاه‌ها