کد خبر : 1536645 | 16 تیر 1397 ساعت 12:02 | 14.8K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره‌ی برزیلی‌الاصل روسیه کیست؟

ماریو فرناندز، روسِ برزیلی

فوتبالیستهای جوانی که اولین قرارداد خود را با یک باشگاه امضا می‌کنند در معرض انواع و اقسام وسوسه‌ها قرار می‌گیرند.

ماریو فرناندز، روسِ برزیلی

به گزارش "ورزش سه"،  ولی فوتبالیست‌های برزیلی گاه سالها بعد هم در مقابل وسوسه‌های ویرانگر ناشی از دست‌یابی ناگهانی به شهرت و ثروت آسیب‌پذیر هستند. چیچینو، آدریانو و برخی دیگر از ستاره‌های برزیلی از نمونه‌های این آسیب‌پذیری هستند. حتی رونالدینیوی جادوگر هم قربانی این وسوسه‌ها شد تا استعداد نابش خیلی زود کمرنگ شده و در نهایت محو شود.


ولی وقتی به وینگر تیم ملی روسیه و باشگاه زسکا مسکو، ماریو فرناندز نگاه می‌کنیم که در این جام جهانی در پست خود یکی از بهترین‌ها بوده، به نظر می‌رسد او از اولین روزهای پیوستن به آکادمی باشگاهش، فوتبالیستی با تمرکز بالا و قابل اتکا بوده. اما واقعیت چیز دیگری است.

 

فرناندز در سال 2009 اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با باشگاه گرمیوی برزیل امضا می‌کند. شروعی فوق‌العاده برای فوتبالیستی بزرگ. اما او یک روز بعد گم می‌شود. هیچکس نمی‌تواند فرناندز را پیدا کند. کار به پلیس می‌کشد و فرناندز سه روز بعد صدها کیلومتر دورتر از شهر پورتو آلگره، شهر گرمیو، پیدا می‌شود.


فرناندز که بعد از امضای قرارداد کارش به افسردگی کشیده بود، به دیدار عمویش رفته بوده که صدها کیلومتر دورتر زندگی می‌کرده. تا اینکه پلیس او را خسته و گرسنه و در شهری غریب پیدا می‌کند.
فرناندز بعد از آنکه برای غلبه بر افسردگی، درمانهای روانشناسی را پشت سر می‌گذارد، در لیگ برزیل، بازی‌های درخشانی به نمایش می‌گذارد. اما او همچنان روزهای سختی دارد. ماریو به رژیم غذایی خود بی‌توجه است، در مصرف الکل افراط کرده و تمرینهای آمادگی جسمانی را سرسری می‌گیرد.

 

و این سبک زندگی البته برای او به فاجعه ختم می‌شود. او در 21سالگی به اردوی تیم ملی برزیل دعوت می‌شود ولی به علت لا ابالی‌گری‌های همیشگی، پرواز را از دست داده و تا سه سال بعد دیگر هرگز به تیم ملی برزیل دعوت نمی‌شود.


اما رئیس باشگاه زسکا حاضر نیست از جذب او منصرف شود. زسکا آن روزها در روسیه به استفاده‌ی موثر و کارآمد از بودجه‌ی نه چندان زیاد  خود برای جذب بازیکنان بااستعداد مشهور است. زسکا در سال 2012 برای جذب ماریو فرناندز 15 میلیون دلار پرداخت می‌کند که آن روزها برای روسیه مبلغ بسیار زیادی است و انتقادهایی را برمی‌انگیزد.


فرناندز در سال 2015 یک بار دیگر به تیم ملی برزیل دعوت می‌شود ولی او تا آن زمان در روسیه برای خود زندگی راحت و بی‌دردسری ساخته و از چند ماه پیش با رئیس زسکا درباره‌ی احتمال پذیرفتن شهروندی روسیه صحبت کرده بوده.


فرناندز که تنها یک بار در یک بازی دوستانه با پیراهن برزیل بازی کرده می‌تواند با پیراهن روسیه به میدان برود.


فرناندز چند روز بعد پاسپورت روسیه را دریافت کرده و بلافاصله برای پیوستن به اردوی تیم ملی روسیه فراخوانده می‌شود. در برزیل خیلی‌ها او را خائن می‌خوانند اما گوش فرناندوز به این حرفها بدهکار نیست. او در کشور جدیدش حال و روز خوشی دارد و با اراده‌ی استوار می‌خواهد برای وطن دومش افتخارآفرینی کند.


فرناندز در جریان بازی روسیه و اسپانیا در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی بیشترین تکل‌ها را رفته و نمی‌گذارد ناچو و آسونسیو از جایشان تکان بخورند. فرناندز در آن بازی یکی از معدود بازیکنان روسیه است که برای هجوم به سمت دروازه‌ی اسپانیا تلاش می‌کند.


فرناندز در بازی مرحله‌ی گروهی در مقابل مصر هم پاس گل دوم تیمش را داده بود. پاسی زیبا به درون محوطه‌ی  جریمه که دنیس چریشف آن را به راحتی وارد دروازه‌ی مصر کرد تا  خیال روسیه از بابت صعود به مرحله‌ی دوم جام جهانی‌ای که در خاک خودش برگزار می‌شود راحت شود.

 

باید دید ستاره‌ی برزیلی تیم ملی روسیه امروز در مقابل کروات‌ها چه خواهد کرد. علاقه‌ی فرناندز به شرکت در حرکات هجومی و تلاش او برای عبور از خط نیمه‌ی زمین می‌تواند خط دفاع و هافبک کرواسی را نگران کرده و از هجوم همه‌ جانبه‌ی کروات‌ها به سمت دروازه‌ی روسیه جلوگیری کند.

 

منبع : سایت فیفا     ترجمه : آرش جلال منش

دیدگاه‌ها