کد خبر : 1536776 | 16 تیر 1397 ساعت 19:56 | 338.3K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار صعود 10 پله ای بعد از جام جهانی؛

رتبه ایران در رنکینگ بعدی فیفا چند است؟

رنکینگ بعدی فیفا حدود دوازده روز دیگر اعلام می شود و تیم ها منتظر تعیین جایگاه های آینده خود هستند.

رتبه ایران در رنکینگ بعدی فیفا چند است؟

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های جام جهانی 2018 روسیه روزهای آخر خود را سپری می کند و تا ساعاتی دیگر ترکیب تیم های حاضر در مرحله نیمه نهایی به صورت کامل مشخص می شود.


در طول برگزاری این رقابت ها، سی و دو تیم شرکت کننده بهترین فرصت را داشتند که با توجه به ضریب بالایی که دیدارهای جام جهانی دارد، امتیاز و شرایط خود را در جدول رده بندی فیفا بهبود ببخشند. آخرین رنکینگ فیفا در تاریخ هفتم ژوئن اعلام شد و حدود یک هفته بعد از آن، رقابت های جام جهانی آغاز شد.


حالا در فاصله دوازده روز تا اعلام رسمی رنکینگ ماهانه بعدی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، بررسی احتمالات و رتبه های بعدی تیم ها، جالب توجه است.

 

در راس همه تیم ها، به تیم ملی ایران می پردازیم. ایران امسال توانست با کسب 4 امتیاز، بهترین نتیجه تاریخ خود در جام های جهانی را به دست آورد و کارلوس کی روش در انتظار یک صعود جالب توجه برای تیمش در رنکینگ فیفا خواهد بود. دیدار دوستانه با لیتوانی و سه بازی مرحله گروهی جام جهانی، دیدارهایی بود که تیم ملی ایران در این ماه انجام داده است. با توجه به احتمالاتی که وجود دارد و سیستمی که فیفا برای امتیازدهی تعیین کرده، ایران از پیروزی تدارکاتی برابر لیتوانی 204 امتیاز می گیرد. تیم کی روش از باخت خفیف مقابل اسپانیا امتیازی کسب نمی کند، اما حاصل کار ایران در برابر پرتغال یک تساوی بود که 721 امتیاز به ارمغان آورده و پیروزی ارزشمند برابر مراکش 1622 امتیاز برای تیم ایران داشته است. مجموع این امتیازات و اضافه شدن آن طبق سیستم موجود به امتیازات قبلی، مجموع امتیاز تیم ملی ایران در رنکینگ بعدی فیفا را به 802 می رساند؛ امتیازی که در ماه اخیر برای ایران 708 بوده است.

 

سبقت از ایسلند، آمریکا و دیگران

اما برای محاسبه اینکه این نتایج تا چه حدی ایران را در رده بندی فیفا بالا می برد، باید نگاهی به تغییرات تیم های بالاتر و پایین تر از ایران بیاندازیم. در بین تیم های بالاتر از ایران، بهترین تیمی که در ماه بعدی از ایران جا می ماند، ایسلند است. وایکینگ ها که اولین حضور تاریخ خود در جام جهانی را تجربه کردند و اولین امتیازشان را هم از آرژانتین گرفتند، در رده بندی ماه بعد افتی 115 امتیازی خواهند داشت و با 783 امتیاز، پایین تر از ایران می ایستند. ایسلند در ماه قبل رتبه 22 رده بندی قرار داشت.

پس از ایسلند، تیم های آمریکا (25)، اتریش  (26)، اسلواکی (28)، ایرلند شمالی (29)، رومانی (30)، جمهوری ایرلند (31)، ونزوئلا (33)، اوکراین (35) و استرالیا (36) تیم هایی هستند که احتمالا در روند صعودی یوزهای ایرانی، از تیم ملی ایران جا خواهند ماند. بدین ترتیب ایران می تواند تا رتبه بیست و هفتم فیفا در رده بندی آینده صعود کند.

 

1245996

 

 

نیجریه و ژاپن نمی رسند، روسیه شاید!

این صعود به شرطی باقی خواهد ماند که تیم های پایین تر از ایران نتوانند بیش از این تیم پیشرفت کنند و رتبه 27 شاگردان کی روش را به خطر بیاندازند. نکته مثبت برای ایران این است که به خاطر برگزاری رقابت های جام جهانی، سایر تیم های دنیا بازی خاصی انجام نداده اند که باعث پیشرفت چشمگیرشان شود. تیم های 38 تا 50 رنکینگ فیفا هیچ کدام چنین صعودی نداشته اند و در بین تیم های پایین تر از رتبه پنجاهم نیز پاناما، کره جنوبی، ژاپن، عربستان و روسیه به واسطه حضور در جام جهانی این شانس را داشته اند که البته امتیاز هیچ یک از آنها نیز به 802 نخواهد رسید. البته امتیاز روس ها تا به اینجا 716 است و ممکن است در صورت صعود به نیمه نهایی جام جهانی، آنها فرصت رسیدن به ایران را داشته باشند.

 

 

1316633

 

 

بازگشت ایران به صدر آسیا

از اعداد و ارقام فوق مشخص است ایران در رنکینگ بعدی فیفا رتبه اول آسیا را از استرالیا پس خواهد گرفت و حتی عملکرد فوق العاده ژاپن و برتری خیره کننده کره مقابل آلمان هم باعث رسیدن آنها به ایران نمی شود. تنها نکته این خواهد بود که ژاپن جای کره را در رده سومی آسیا خواهد گرفت.

 

 

 

 

پایان سلطه مانشافت

در بین برترین تیم های جهان هم مهم ترین اتفاق، از دست رفتن صدر جدول رده بندی برای آلمان است. ژرمن ها که یکی از تلخ ترین جام های جهانی را سپری کردند، با افت نزدیک به 300 امتیاز روبرو می شوند و جای خود را به سایر رقبا خواهند داد.

 

1314866

 

 

در شرایطی که نتایج تا پایان مرحله گروهی برای اکثر تیم های برتر رده بندی محاسبه شده، امتیازات آنها بدین شرح است:
برزیل (1627)، بلژیک (1468)، کرواسی (1331)، فرانسه (1314)، آلمان (1271)، سوئیس (1252)، اروگوئه (1249)، انگلیس (1237)، اسپانیا (1232)، پرتغال (1208)

 

 

این 10 تیم احتمالا برترین های رنکینگ بعدی فیفا خواهند بود. البته با توجه به صعود بلژیک و فرانسه به نیمه نهایی احتمالا دو تیم در رده بندی اول خواهند بود. همچنین انگلیس و کرواسی هم اگر در بازی های یک چهارم خود به پیروزی برسند، پتانسیل رسیدن به جمع 4 تیم برتر را دارند. می توان گفت صعود اروگوئه به یک چهارم هم در حدی بوده که از لحاظ امتیازی این تیم را بالاتر از آلمان قرار دهد و با این حساب باید مانشافت را در حدود رتبه ششم رنکینگ بعدی دید.

دیدگاه‌ها