کد خبر : 1536996 | 17 تیر 1397 ساعت 16:27 | 65.5K بازدید | 0 دیدگاه

سوپر جام؛ چالش هر ساله فوتبال ایران

همچون فصل گذشته، دیدار سوپرکاپ جنجال های زیادی آفریده و محل مناقشه و بحث از سوی اهالی فوتبال شده است.

سوپر جام؛ چالش هر ساله فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، علی رغم برگزاری 17 دوره لیگ حرفه ای در فوتبال ایران، تنها سه دوره دیدار سوپرکاپ برگزار شده است. به عبارت دیگر، برخلاف تمام نقاط دنیا که از سوپرکاپ برای ایجاد جذابیت در ابتدای فصل استفاده می شود، در ایران آنقدر در خصوص آن بحث و تنش به وجود می آید که منجر به دلسردی فوتبال دوستان پیش از شروع فصل فوتبالی می شود.

 

* رفتار نامناسب با خبرنگاران در اولین سوپرکاپ

قهرمان سومین دوره لیگ برتر یعنی فولاد اولین سوپرکاپ را با صباباطریریال  قهرمان جام حذفی برگزار کرد. این دیدار در ورزشگاه دستگردی و در حضور 2 هزار هوادار برگزار شد. صباباطری در نهایت با دبل دایی، موفق شد با نتیجه 4-0 فولاد را شکست دهد اما آنچه بیش از پیروزی پرگل نماینده تهران مورد توجه قرار گرفت، رفتار نامناسب کادرفنی فولاد با خبرنگاران بود. همچنین تکل شدید مبعلی روی پای دایی، موجب اخراج او و البته ایجاد حواشی مختلف پس از مسابقه شد.

 

* تغییر محل بازی؛ بی احترامی به قهرمان ها

سال بعد، استقلال و سپاهان به عنوان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی، سوپرکاپ را برگزار نکردند. یک سال بعد بار دیگر طلایی پوشان قهرمان جام حذفی شدند و سایپا نیز لیگ را فتح کرد و این بار، قرار و مدار برگزاری این بازی نیز گذاشته شد اما سه روز مانده به مسابقه، محل بازی از ورزشگاه آزادی به شهید درخشان رباط کریم تغییر کرد و مسئولان دو تیم با «بی احترامی» خواندن این رفتار، سوپرجام را تحریم کردند.

 

* یک کلام؛ سوپرجام برگزار می شود!

«برای برگزاری این دیدار و بازی های لیگ برتر برنامه ریزی کرده ایم و بازی سوپرلیگ را عقب نخواهیم انداخت. دربی به ما ارتباط ندارد.  یک کلام، سوپر جام در روز 30 تیرماه.» این بخشی از صحبت های سعید فتاحی، مدیر کمیته مسابقات لیگ برتر پیش از بازی سوپرکاپ پرسپولیس و نفت است. آن زمان سرخابی ها قصد داشتند با برگزاری یک دربی دوستانه در آلمان، درآمدزایی کنند اما سازمان لیگ با تاکید روی برگزاری سوپرکاپ، مقدمات لغو این بازی را فراهم آورد. اساسا نیز سوپرکاپ مسابقه ای است که باید انجام شود و  قوانین سازمان لیگ نیز در این خصوص تاکید شده است.

 

* سوپر جام: 29 تیر، لیگ قهرمانان: 5 و 6 شهریور!

حالا استقلال مخالفِ سوپرجام است. آبی ها معتقدند برگزاری این بازی به صلاح فوتبال ایران نیست. دلایل مدیرعامل استقلال به رسانه ها اعلام نشده اما افتخاری می گوید در نامه ای به فدراسیون فوتبال دلایلش را گفته است. او در بخشی از مصاحبه اش، برگزاری سوپرکاپ را ضرری برای لیگ قهرمانان آسیا می داند اما نکته جالب این است که فاصله بین این بازی تا لیگ قهرمانان آسیا نزدیک به 45 روز می باشد!

 

* بار دیگر نمایش اقتدار سازمان لیگ؟

سازمان لیگ یک سال پیش با اقتدار از ماهیت سوپرجام دفاع و پرسپولیسی ها را مجبور به برگزاری آن و لغو دربی آلمان کرد. حال سعید فتاحی بار دیگر از سوی سازمان لیگ روی برگزاری این بازی تاکید کرده و گفته: «سوپرجام قطعاً ساعت ۲۰:۴۵ روز ۲۹ تیر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.» باید دید آیا این بار هم سازمان لیگ می تواند این بازی را برگزار کند یا خیر؟!

دیدگاه‌ها