کد خبر : 1537355 | 19 تیر 1397 ساعت 12:13 | 26.6K بازدید | 1 دیدگاه

کدام تیم، ستاره های بزرگتری دارد؟

فرانسه- بلژیک؛ نفر به نفر جنگ ستارگان

دو تیم فرانسه و بلژیک، دیدار حساس نیمه نهایی جام جهانی را امشب در سن پترزبورگ برگزار خواهند کرد .

فرانسه- بلژیک؛ نفر به نفر جنگ ستارگان

به گزارش "ورزش سه"، هر دو تیم بازیکنانی در اختیار دارند که می‌توانند در سطح جهانی بدرخشند و می‌توانند بازی نیمه نهایی را ناگهان به نفع تیمشان برگردانند. ولی کدام یک از دو تیم روی کاغذ بهتر هستند؟ شانس کدام تیم بیشتر است؟ در زیر به بررسی این موضوع پرداخته ایم:  

 

1318641

 

دروازه بان ها: تیبو کورتوا در مقابل هوگو لوریس

مطمئنا این دو از بهترین گلرهای جهان هستند ولی هر دو اشتباهاتی در این رقابت ها داشته اند. هر دو نقشی اساسی در موفقیت تیمشان تا به اینجا ایفا کرده اند. سیوهای فوق العاده هر دو گلر در مرحله یک چهارم نهایی، باعث شد تا تیمشان امروز در نیمه نهایی باشد و اینکه بخواهیم بگوییم کدام یک برتر از دیگری است، کار دشواری است.

کورتوا: 8 از 10 – لوریس: 8 از 10

 

1318642

 

 

مدافعان راست: توماس مونیه در مقابل بنجامین پاوارد

توماس مونیه در خط دفاع چهار نفری بلژیک نمایش خوبی مقابل برزیل داشت. او با نیمار روبرو می‌شد و خیلی راحت توانسته بود ستاره پاری سن ژرمن را مهار کند. بنجامین پاوارد نیز در این جام خودی نشان داده و گلی دیدنی مقابل آرژانتین به ثمر رساند. با توجه به نمایش‌های هر دو، شاید مدافع فرانسوی را بتوان یک گام جلوتر ارزیابی کرد.

مونیه: 7 از 10 – پاوارد: 8 از 10

 

1318646

 

 

مدافع میانی: توبی آلدرویرلد در مقابل رافائل واران

کمتر کسی که بازی های توبی آلدرویرلد را در لیگ برتر تماشا کرده ، از نمایش های خوب او در روسیه متعجب نشده  است. او در ترکیب روبرتو مارتینز خیلی راحت است و تمام خواسته ها را برآورده می‌کند، چه دفاعی و چه در حمله. ولی رافائل واران از انتظارات بسیار فراتر بوده و توانسته خود را به خوبی در این پست جا بیندازد. او به عنوان یک مدافع مدرن، فوق العاده کار کرده است، یک ستاره بزرگ در راه است.

توبی آلدرویرلد : 8 از 10 – رافائل واران: 8.5 از 10

 

1318647

 

 

مدافع میانی: ونسان کمپانی در مقابل ساموئل اومتیتی

موضوع مهم در مورد کمپانی بدین شکل است که اگر بتوانید او را راهی زمین کنید، کمتر مدافع  ارزشمندی نسبت به او وجود دارد. با این حال، روبرتو مارتینز توانسته شرایط را به نحوی رقم بزند که ستاره سیتی در جام جهانی عملکردی عالی داشته باشد. ساموئل اومتیتی نیز در بارسلونا خوب ظاهر شد ولی در فرانسه یک بازیکن کلیدی است. با این وجود، کمپانی را می‌توان در حال حاضر اماده تر ارزیابی کرد.

کمپانی: 8 از 10 – اومتیتی: 7.5 از 10

 

1318640

 

 

مدافع چپ: یان ورتونگن در مقابل لوکاس هرناندز

شاید این مقایسه عجیبی باشد زیرا ورتونگن به ندرت در دفاع چپ بازی می‌کند ولی در تیم ملی بلژیک برای پر کردن جای خالی در دفاع چپ، او در این پست بازی می‌کند. در میانه میدان، مطمئنا او بازیکن بسیار بهتری است و این بدین معنی است که تیم مارتینز با دفاع چهار نفره ضعیف تر شده است. لوکاس هرناندز نیز که در پست دفاع چپ فرانسه بازی می‌کند، کمتر در روسیه دچار اشتباهی شده است.

ورتونگن: 7 از 10 – هرناندز: 7.5 از 10

 

1318644

 

 

هافبک وسط: مروان فلینی در مقابل پل پوگبا

مروان فلینی شاید به اندازه ای که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد ولی واقعیت این است که ستاره بلژیکی در هر تیمی که حضور دارد، مثل هیولای فرانکنشتاین دفاع حریف را می‌شکند و پیش می‌رود. در آن سو پل پوگبا یک فوتبالیست بسیار با کیفیت است که در جام جهانی روند رو به رشدی طی کرده است. حتی فلینی نیز به شخصه تایید می‌کند که پوگبا بازیکن بهتری نسبت به اوست.

فلینی: 7 از 10 – پوگبا: 8 از 10

 

1318643

 

 

هافبک وسط: اکسل ویتسل در مقابل انگولو کانته

اکسل ویتسل احتمالا هیچگاه به پتانسیلی که در طول دوران فوتبالش دورش بود نرسید. بله، او بازیکن خوبی است ولی کمتر کسی فکر می‌کرد او در اوج فوتبالش در تیم تیانجین کوانجین توپ بزند.  اما انگولو کانته در جام جهانی فوق العاده بوده و در خط میانی نقشی کلیدی برای تیمش ایفا می‌کند. او در حملات نیز خوش ظاهر می‌شود و مطمئنا به همین علت است که فرانسه او را به دیگر هافبک ها ترجیح می‌دهد

ویتسل : 7 از 10 – کانته: 8.5 از 10

 

 

1318639

 

 

هافبک‌های هجومی: کوین دی بروین در مقابل آنتوان گریزمان

کوین دی بروین در ابتدا نمی‌توانست در جام جهانی خودی نشان دهد تا وقتی مارتینز تصمیم گرفت از او در پست مهاجم کاذب استفاده کند. البته انتظار نمی‌رود که این اتفاق روز سه شنبه نیز رخ دهد ولی دی بروین مجوز حمله کردن را دریافت خواهد کرد. این یک نکته مهم است زیرا او بازیکن بسیار مهمی است و اگر بلژیک قهرمان جام شود، احتمالا کاندیدای  توپ طلا هم خواهد بود. آنتوان گریزمان نیز بازیکن فوق العاده ای است و شرایطی بسیار مشابه با دی بروین دارد.

دی بروین : 9 از 10 – گریزمان: 9 از 10

 

 

1318636

 

 

بال راست: دریس مرتنس در مقابل کیلیان امباپه

دریس مرتنس در دیدار مقابل برزیل غایب بود ولی در جام جهانی معمولا در این پست فیکس بوده است. انتظار می‌رود در بازی امروز نیز او در میدان حاضر باشد ولی مشکل اینجاست که نمایش‌های فوق العاده او در ناپولی، در بلژیک تکرار نشده است. کیلیان امباپه اما روسیه را صحنه نمایشی برای خود انتخاب کرده  که او را به عنوان ستاره بعدی دنیای فوتبال معرفی کند. او در بازی های این جام توانسته بسیار درخشان ظاهر شود.

 

1318645

 

 

مهاجم: روملو لوکاکو در مقابل ادن اولیویه ژیرو

روملو لوکاکو هر چند که در بازی مقابل برزیل گلزنی نکرد ولی شاید بهترین نمایش اش در این جام را داشت. او توپ گیری می‌کرد و بیشتر در پست بال راست حضور می‌یافت. تقریبا تکرار چنین نمایشی در بازی امروز غیرممکن است زیرا خط دفاع بلژیک چنین فضایی برای حمله کردن در مقابل او باز نخواهد کرد. اولویه ژیرو در آن سو با وجود اینکه کمتر توجهی دریافت می‌کند ولی نمایش های نسبتا خوبی برای فرانسه داشته است.

روملو لوکاکو: 8.5 از 10 – اولویه ژیرو : 7.5 از 10

 

1318637

 

 

بال چپ: ادن هازارد در مقابل بلیس ماتوئیدی

ادن هازارد پس از یک فصل دشوار به همراه چلسی راهی جام جهانی شد. عملکرد او برای بلژیک تا به اینجا استثنایی بوده، به خصوص در دیدار مقابل برزیل که از تمامی برزیلی ها، برزیلی تر  ظاهر شد. او نشان داده که در سطح باشگاه‌های بسیار بزرگ است. در آن سو ماتوئیدی که بال چپ نیست، نقش مهمی در تیمش ایفا کرده است و تناسب خوبی بین دفاع و حمله ایجاد کرده است.  انتظار می‌رود امروز هم نمایش خوبش را تکرار کند.

هازارد: 8.5 از 10 – ماتوئیدی 7 از 10

 

1318635

 

 

مربیان: روبرتو مارتینز در مقابل دیدیه دشان

مارتینز پس از جدایی از اورتون و حضور در تیم ملی بلژیک، عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته تیم خوبی درست کند. ترکیب تیم او مقابل برزیل یک نبوغ محض بود و با تعویض‌های درست در دیدار مقابل ژاپن نیز نشان داد که چه پتانسیل بالایی دارد. دیدیه دشان نیز تیم خوبی ساخته ولی به نظر می‌رسد که انگار تیم او با بهترین بودنش فاصله دارد.

مارتینز: 7.5 از 10 – دشان: 7 از 10

مجموع: بلژیک 93 – فرانسه: 95

 

منبع: دیلی میل

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها