کد خبر : 1537397 | 19 تیر 1397 ساعت 13:25 | 44.2K بازدید | 1 دیدگاه

آولین اظهار نظر کی‌روش درباره جام ملتهای آسیا

کی روش؛ تعلیق در قرارداد - تغییر در دیالوگ

با گذشت یک هفته از آخرین بیانیه طوفانی کارلوس کی روش به نظر می رسد وضعیت جوی فوتبال ایران به آرامش نزدیک شده است.

کی روش؛ تعلیق در قرارداد - تغییر در دیالوگ

به گزارش" ورزش سه" مصاحبه های کارلوس کی روش همیشه مهم است و آخرین مصاحبه او که باسایت ای اف سی انجام شده حاوی نکات جالبی از جمله موضع آرام تر و منطقی تر سرمربی تیم ملی است.


درست از زمانی سوت پایان بازی با پرتغال خورد ، اختلافات قدیمی سرباز کرده و چالش های قبل از جام جهانی با قدرت بیشتری به وجود آمدند. مصاحبه های سرمربی تیم ملی در روسیه و پاسخ هایی که از تهران مخابره می شد تا بازگشت تیم ملی ادامه داشت. کار به جایی رسید که کی روش اعلام کرد با این شرایط حاضر به کار کردن در ایران نیست و به پیشنهاداتی که از کشورهای دیگر دارد فکرمی کند. حتی خبرگزاری معتبر رویترز هم این خبر را منتشر کرد که کی روش ممکن است سرانجام هدایت افریقای جنوبی را به عهده بگیرد. جوابیه هایی که در برابر بیانیه ها و مصاحبه های کی روش به خصوص برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس صادر می شد هر روز تندتر می شدند تا اینکه رئیس فدراسیون فوتبال با انتشار یک بیانیه و همچنین مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که با هرکسی که از این به بعد از قوانین عدول کرده و آرامش تیم ملی را به هم بزند برخورد خواهد کرد.


هرچند لحن ریاست فدراسیون به گونه ای بود که برخی رسانه ها آن را بیشتر اولتیماتومی به جبهه مقابل کی روش می دانستند اما به نظر می رسد اولتیماتوم فدراسیون فوتبال تاثیرات خود را گذاشته است. کارلوس کی روش مربی است که بشدت فضای رسانه را می شناسد و می داند در چه زمانی چه بگوید. از همین رو مصاحبه های او را می توان مورد تحلیل قرار داد و نسبت به وضعیت تیم ملی اطلاعاتی به دست آورد.


بازگشت نسبی آرامش


مصاحبه آخر کارلوس کی روش با سایت ای اف سی نشانگر تغییراتی اساسی در نحوه دیالوگ های سرمربی تیم ملی است. او در این مصاحبه دیگر از جدایی حرف نزده و از برنامه هایش برای جام ملت ها می گوید. او البته مثل همیشه معتقد است که تیم ملی ایران برای موفقیت در رقابت های جام ملت های آسیا، نیازمند برنامه آماده سازی بهتری است. او در این مصاحبه می گوید: «ما باید مقابل عربستان، امارات و قطر و همچنین قدرتهای بزرگ آسیا یعنی ژاپن، کره جنوبی و استرالیا بازی کنیم. بعضی از مردم فکر می کنند بعد از حضور ما در جام جهانی، جام ملتها آسان است در حالی که اینطور نیست. ما با حریفانی بازی می کنیم که از ۳۰ سال پیش، پیشرفت را شروع کرده اند. اگر واقعا می خواهیم موفق باشیم به امکانات نیاز داریم. اجازه بدهید راجع به ژاپن صحبت کنیم. شما شانس خوبی برای شکست دادن کشوری که ۴۰ سال پیش پیشرفتش را شروع کرد ندارید آنهم با ۱۵ روز تمرین قبل از شروع مسابقات.»


البته که سرمربی تیم ملی بازهم نسبت به برنامه آماده تیم ملی ابراز نگرانی کرده و قهرمانی در این رقابت ها کار دشواری می داند. او هرچند نسبت به قبل آرام تر صحبت می کند اما بازهم گلایه هایش را از خللی که از نظر او قرار است در برنامه های آماده سازی به وجود بیاید پنهان نمی کند. او معتقد است که با 15 روز تمرین قبل از رقابت های جام ملت ها نمی توان به مصاف ژاپنی رفت که در رقابت های جام جهانی توانست تا مرحله یک هشتم بالا بیاید. البته که گلایه های کی روش موضوعی است که بسیاری از مربیان تیم های ملی جهان با آن دست و پنجه  نرم می کنند چرا که باشگاه ها حاضر نیستند بعد از یک جام جهانی سنگین و فصولی که تحت تاثیر مسابقات مقدماتی بوده ، اجازه بدهند بازیکنانشان وقت زیادی را دور از تمرینات باشگاهی و در کنار تیم های ملی باشند. اما از آنجایی که کی روش معتقد است سطح آمادگی بازیکنان لیگ برتر ایران بالا نیست او اردوهای بلند مدت را برای آماده سازی مدنظر دارد. موضوعی که ظرف دو سال اخیر تبدیل به چالشی بزرگ میان او و برخی از چهره های مطرح فوتبال ایران شده است. برانکوایوانکووچ، امیر قلعه نوعی و زلاتکو کرانچار در این سال ها با کی روش به خاطر حضور بازیکنان باشگاهی در اردوهای تیم ملی دچار چالش شدند.

دیدگاه‌ها