کد خبر : 1537636 | 20 تیر 1397 ساعت 12:34 | 118.9K بازدید | 0 دیدگاه

مردم فقط یک هزارم اتفاق‌ها را می‌دانند

جباری: دیگر انگیزه‌ای برای بازی کردن نمانده بود!

ستاره سابق استقلالی ها به صورت رسمی از بازنشستگی و خداحافظی از دنیای توپ و مستطیل سبز خبر داد.

جباری: دیگر انگیزه‌ای برای بازی کردن نمانده بود!

به گزارش "ورزش سه"، مجتبی جباری از آن دست بازیکنانی بود که در کنار توانایی های بالقوه فنی همواره به خاطر زبان تند و صریحی که داشت نامش در بطن تمامی حواشی فوتبالی قرار داشت تا در استقلال به او لقب "هشت شاکی" داده شود. ستاره ای که با پیراهن شماره 8 نقش بسیار عمده ای در موفقیت های این تیم پرطرفدار پایتخت ایفا کرد و همواره یک پای اتفاقات بزرگ بود.


مجتبی بعد از سال ها حضور در لیگ ستارگان قطر فصل پیش به درخواست علیرضا منصوریان به استقلال برگشت تا با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کند اما اختلاف با سیدرضا افتخاری باعث شد این بازیکن از هدف خود محروم شود.


جباری در گفت و گو با ورزش سه صحبت های جذابی در مورد خداحافظی اش از فوتبال و هدفش در آینده انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

 


شما فصل قبل انگیزه زیادی داشتید که به استقلال برگردید اما یک سال بعد به خط پایان رسیدید. دلیل این تصمیم چه بود؟


یکی از شرایط من این بود که در استقلال با این مدیریت نمی توانستم بازی کنم و انگیزه هایم را از برگشتن از دست دادم. فکر می کنم وقتی این شرایط مهیا نشد انگیزه برای بازی کردن سخت شده بود. وقتی به استقلال برگشتم می توانستم یک فصل  دیگر بازی کنم ولی وقتی نشد و من یک سال بازی نکردم،  امسال از فرم ایده آل دور شدم و این باعث شد که دیگر بازی نکنم.

 


خداحافظی شما چقدر به اتفاق هایی که در استقلال برایتان افتاد ربط دارد؟


ببینید در فوتبال ایران در حق فوتبالیست های ایرانی اجحاف می شود. نمی دانم کجا باید شکایت کنم. این آدم ها بابت رفتارهاشون جریمه شدند ولی این فوتبال برای آنها نیست و فوتبال برای مردم است. با این حال آنها همچنان ادامه می دهند و در فوتبال اتفاق هایی می افتد که مردم یک هزارم آن را متوجه می شوند. من حتی دوست ندارم اسم ین آقا را به زبان بیاورم.

 

1207046

 


گفته می شود شما از چند تیم مثل نساجی هم پیشنهاد داشتید. این موضوع را تایید می کنید؟


نه من کلا اولویتم بازی کردن در تهران بود و به همین دلیل با کسانی صحبت می کردم گفتم به خاطر خانواده ام می خواهم درتهران بازی کنم. ولی در نهایت این تصمیم را گرفتم که از فوتبال خداحافظی کنم. وقتی بازی می کنی باید لذت ببری، دیگر هدفی نبود که بخواهم دنبالش باشم و از فرم ایده آل خارج شده بودم و به خاطر شرایط پایم تصمیم به خداحافظی گرفتم.

 


بازیکنی مثل فان باستن به دلیل آسیب هایی که در فوتبال نصیبش شد، در زندگی عادی هم در راه رفتن با مشکل روبرو شده بود. آیا این شرایط برای شما هم وجود دارد؟


آسیب های من در فوتبال زیاد بوده است. در آینده باید تعویض مفصل کنم و این به زمان بستگی دارد و نمی دانم تا چه زمانی می توانم به این شرایط ادامه بدهم. شرایطم ایده آل نیست و این موضوع وقتی از تمرینات دور می شوم و کارهای تقویتی انجام نمی شود بیشتر به چشم می آید و حتی ممکن است در زندگی روزمره هم مشکلاتی را ایجاد کند.

 


بعد از کنار گذاشتن فوتبال قصد دارید در کدام بخش به کارتان ادامه بدهید؟


دنیا جدیدی است. باید کلاس هی مربیگری را پشت سر بگذارم و ببینم شرایط به چه صورتی است.کار کردن در فضای فوتبال ایران شرایط راحتی را ندارد و دنبال این هستم شرایط ایده آل و خوب فراهم کنم و ببینم چه جایگاهی می توانم پیدا کنم.

 


پس شما قصد دارید در مربیگری به فعالیت خود ادامه بدهید. درست است؟


در ذهن منم به این شکل نیست و هدفم بزرگتر است. تلاش می کنم و کار می کنم تا به ایده آلم برسم. دوست دارم یک آکادمی حرفه ای فوتبال داشته باشم که کارها دست خودم باشد و به صورت اصولی کار را جلو ببریم اما خوب این هدف بزرگی است که شاید رسیدن به آن ساده نباشد و شاید هرگز به آن نرسم.  باید ببینیم شرایط مهیا می شود یا نه چون نیاز به همکاری و هزینه مالی زیادی دارد و  باید دید شرایط به چه شکلی برای ما پیش می رود.

 

 


شما در دورانی که در فوتبال حضور داشتید. همیشه از یکسری از رفتارهای غیرحرفه ای انتقاد می کردید، آیا قصد دارید در مدت بازنشستگی کاری برای بهبود شرایط انجام بدهید؟

 

من از پارسال تلاش می کنم از طریق اتحادیه فوتبال به نتایج خوبی برسیم، ما در این مدت خیلی تلاش کرده ایم به نتایج خوبی برسیم.  انشاالله بتوانیم این ناملایمتی ها در مورد بازیکنان مثل بیمه، مالیات و گارنتی را انجام بدهیم و حق بازیکنان را بگیریم. انشاالله بازیکنان از ما حمایت کنند تا بتوانیم به نتایج خوبی برسیم. این یک قسمت کار است و ما هر روز برای بهتر شدن مبارزه می کنیم و هرچقدر بهتر شویم از کاری که می کنیم بیشتر لذت می بریم. اگر هم مسائل دیگری باشد که بتوانیم انجام بدهیم این کار را می کنیم. من طرفدار فوتبالیست ها  هستم و برای آنها ارزش قائل هستم چون خودم هم از آنها بوده ام و می دانم در حق آنها چقدر اجحاف می شود.  باید بتوانتیم با مجامع بین لمللی در تماس باشیم و هر چه بخواهیم در چارچوب قانون است و چیز بیشتری نمی خواهیم.

 


گفت و گو از فرزام محمد علیها

دیدگاه‌ها