کد خبر : 1537864 | 21 تیر 1397 ساعت 10:53 | 60.7K بازدید | 0 دیدگاه

کیوان سوری، ستاره زاندفورت

درخشش یک ایرانی در مسابقات فرمول 3 اروپا

اول هفته آینده گروهی از استعدادهای جوان اتومبیلرانی در هلند مسابقه خواهند داد و در میان آنها یک جوان ایرانی الاصل با کلاهی منقش به پرچم ایران نیز حضور دارد.

درخشش یک ایرانی در مسابقات فرمول 3 اروپا 

به گزارش "ورزش سه"، راند چهارم مسابقات مهم و جالب توجه فرمول 3 اروپا با حضور یک استعداد جوان و تازه ایرانی در پیست زاندفورت هلند برگزار خواهد شد. کیوان سوری راننده 18 ساله ایرانی الاصل که در راند سوم مسابقات فرمول 3 اروپا نیز روی سکو رفت، حالا نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.


کیوان سوری که فرزند علی سوری کشتی‌گیر سابق ایرانی است امسال در تیم هلندی «فان آمرسفورت ریسینگ» حضور یافته و با خودرو 4 سیلندر 2 لیتری مرسدس با کد (Dallara F317) وارد مسابقات شده است. بی شک این بالاترین سطح از مسابقات اتومبیلرانی در حال حاضر است که یک راننده ایرانی در آن حضور می‌یابد.

 

1319236


*فرمول 3، دو قدم تا فرمول یک


مسابقات فرمول 3 اروپا یکی از مسابقات مهم اتومبیلرانی در گروه خودروهای تک سرنشین است که تنها دو پله پایین‌تر از مسابقات فرمول یک قرار دارد. معمولا راننده‌های موفق در مسابقات فرمول 3 به مسابقات فرمول 2 راه پیدا می‌کنند و پس از آن نیز شرایط برای حضور در مهم‌ترین مسابقه اتومبیلرانی جهان یعنی فرمول یک مهیا می‌شود.

 

1319235


کیوان سوری که متولد سال 2000 است با توجه به شرایط سنی و موفقیت‌‌هایی که در مسابقات پیشین به دست آورده می تواند در آینده‌ای نزدیک خود را برای آزمایش در فرمول یک آماده کند. کیوان سوری از سال 2013 وارد مسابقات فرمولا اسکیپ باربر (FSB) شد و با 12 سکو و 342 امتیاز به عنوان قهرمانی فصل دست پیدا کرد. در سال‌های بعد نیز وارد مسابقات اوپن یوروفرمولا شد و از سال 2017 نیز به مسابقات فرمول 3 اروپایی قدم گذاشت که یکی از مهم‌ترین مسابقات برای بروز و کشف استعداد رانندگان جوان است.کیوان سوری البته در چند رشته ورزشی دیگر مثل بوکس، موج سواری و جت اسکی نیز فعالیت دارد.

 

1319238


اما در مسابقات اتومبیلرانی او در فصل 2018 رقبای نامداری دارد که می‌توان از میان آنها به میک شوماخر (پسر میشاییل شوماخر کبیر)، اینام احمد (بریتانیا)، دانیل تیکتوم و مارکوس آرمسترانگ اشاره کرد. جالب است که در روز سوم از راند سوم مسابقات در شهر نورمبرگ و پیست نوریس‌رینگ میک شوماخر با کیوان سوری برخورد کرد و هر دو نتوانستند مسابقه را به پایان برسانند. با این حال کیوان سوری با 16 امتیازی که در نورمبرگ کسب کرده به راند چهارم مسابقه در زاندفورت هلند امیدوارانه نگاه می‌کند.

 

1319237

دیدگاه‌ها