کد خبر : 1537908 | 21 تیر 1397 ساعت 14:20 | 48.2K بازدید | 0 دیدگاه

رونالدو کدام قطعه از پازل یوونتوس را پر می کند؟

بالاخره رونالدو با قراردادی 4 ساله به ارزش 105 میلیون یورو به یوونتوس پیوست. پس از 9 سال زندگی در مادرید حال او باید با چالش جدیدی رو به رو شود، ایتالیا.

رونالدو کدام قطعه از پازل یوونتوس را پر می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، بانوی پیر با شکستن آخرین رکورد خود در نقل و انتقالات، رونالدو را خرید. یک مهاجم همه جانبه که می تواند به جای ایگوایین بازی کند و دوباره بدرخشد. او قبل از ترک رئال مادرید در 438 بازی 450 گل به ثمر رسانده بود که فوق العاده است. بعد از حدود ده سال زندگی در مادرید حال او می خواهد چالش جدیدی را دنبال کند و این می تواند درخشان بودنش را حفظ کند. عملکرد خوب او در لیگ قهرمانان اروپا می تواند یوونتوس را پس از 22 سال قهرمان اروپا کند. با این اوصاف، الگری چگونه در ترکیب خود از او استفاده خواهد کرد؟

 

1296575

 


1.ترجیح الگری
اگر خود الگری ترکیب بچیند به احتمال زیاد رونالدو در نقش یک وینگر چپ بازی کند و گاهی هم به عنوان مهاجم جلو تر بازی کند مانند وقتی که در مثلث BBC بازی می کرد.
ایگوایین در این ترکیب باید کاری مشابه کریم بنزما انجام دهد. او باید فضا را برای داگلاس کاستا و رونالدو باز کند تا آن ها با پاس کاری و کار های تکنیکی دیگر توپ را رو به جلو حمل کنند. دیبالا باید مانند ایسکو در رئال مادرید باشد او تقریبا همه کاره تیم است! او با پاس کاری های خوب و فراوان باید موقعیت را برای کاستا، رونالدو و ایگوایین ایجاد کند. همزمان با پاس کاری باید تکنیک خود را به نمایش بگذارد و همه را شگفت زده کند. دیبالا در فصل قبل 26 گل به ثمر رساند و هفت پاس گل داد تا عملکردی خوب و قابل قبول را داشته باشد. پس او می تواند در فصل آتی نیز موفق باشد.

 

1310279

 


2.ترجیح رونالدو
رونالدو پس از گذشت 9 سال به نظر ترجیح می دهد که در پست نوک حمله بازی کند در حالی که یک مهاجم نوک دیگر حامی او است.
مشابه وقتی که در جام جهانی بازی می کرد. او به همراه گونزالو گوئدس در حمله بازی می کرد. حال او می تواند به همراه ایگوایین در پست مهاجم نوک بازی کند و با استفاده از خلق موقعیت های دیبالا موفق باشد. او در فصل قبل 39 بازی با همین پست بازی کرد و 39 گل به ثمر رساند. این نشان می دهد که رونالدو نه تنها در پست وینگر بلکه در پست مهاجم نوک هم عالی است. در این ترکیب ایگوایین باید با مدافعان حریف رو به رو شود و برای رونالدو هم موقعیت هایی خلق کند. همچنین دیبالا و برناردسکی می توانند با حرکت در جناحین به عملکرد تیم در هنگام حمله کمک کنند.

 

1297234

 


انتخاب جایگزینی
در این ترکیب که از ترکیب 4_2_3_1 استفاده می شود، رونالدو جایگزین ایگوایین در نوک حمله است. با این ترکیب می توان روی ضد حملات سریع یوونتوس حساب کرد. وینگر ها کاستا و کوادرادو هستند که می توانند بسیار سریع باشند و دیبالا می تواند به یک بازی ساز تبدیل شود و مهاجم نوک یعنی رونالدو هم در نهایت تمام کننده حمله باشد و این ترکیب خوبی است. اما ایگوایین در این ترکیب جایی ندارد پس او می تواند باشگاه را ترک کند. این ترکیب تنها نیاز به یک مهاجم نوک سریع دارد مانند رونالدو پس جایی برای مانژوکیچ یا ایگوایین در ترکیب نخواهد بود.


این ترکیب به الگری اجازه می دهد که ضد حملات بیشتری داشته باشند و او باید بیشتر روی خط هافبک خود کار کند یعنی در این ترکیب کار پیانیچ، دیبالا و خدیرا سخت تر می شود زیرا باید در کنار دفاع کردن حمله کردن را نیز در کار خود داشته باشند. با خروج ایگوایین می توان انتظار داشت که رونالدو و دیبالا به یک زوج در حمله تبدیل شوند و بسیار خطرناک ظاهر شوند. رونالدو این بار با چالشی مهیج رو به رو است و باید دید که او چگونه خواهد بود.


ترجمه:امیررضا ایمانی
منبع:اسکواکا

 

دیدگاه‌ها