کد خبر : 1537938 | 21 تیر 1397 ساعت 16:44 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

در فدراسیون والیبال چه خبر است؟

اتفاقات عجیب در دوران "پسا داورزنى"

اگر دیدار کاپیتان تیم‌ملی با رئیس فدراسیون در هر فدراسیون دیگری اتفاق عادی تلقی می‌شود، در فدراسیون والیبال با کلی شایعه همراه است.

اتفاقات عجیب در دوران "پسا داورزنى"

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهرى ورزشى، در فدارسیون والیبال چه خبر است؟ چرا هر اتفاقی که در این فدراسیون می‌افتد، خبرساز می‌شود؟ اگر دیدار کاپیتان تیم‌ملی با رئیس فدراسیون در هر فدراسیون دیگری اتفاق عادی تلقی می‌شود، در فدراسیون والیبال با کلی شایعه همراه است. اگر در فدراسیونی تغییر سرمربی تیم‌ملی هم با کوچک‌ترین حاشیه‌ای انجام می‌شود، در فدراسیون والیبال کنار گذاشتن سرپرست تیم هم در حد فاجعه تلقی می‌شود


تا یک ســـال پیــش و در دوران ریاســـت محمد‌رضا‌داورزنی در فدراسیون والیبال، همیشه اخبار مثبت بود و اخبار منفی پس زده می‌شد تا  تیم‌ملی لطمه نخورد حتی زمانی که گفته می‌شد ستاره‌های تیم‌ملی در اردوی تیم‌ملی با یکدیگر درگیر شده‌اند، یا بدتر از آن زمانی که بعد از یکی از بازی‌های لیگ جهانی بازیکنان تیم‌ملی در رختکن به دولتمردان و مسئولان می‌تاختند یا به بهانه‌ای در مراسم رژه کاروان ایران در المپیک ریو شرکت نکردند و .... بیشتر رسانه‌ها سکوت را ترجیح دادند. حرف‌شان این بود که از حاشیه‌ها کم کنند تا تیم‌ملی لطمه نخورد. حرف از حمایت بود. به‌نظر می‌رسد رسانه‌ها تحت‌تاثیر سیاست‌های فدراسیون، بیشتر از اینکه نقش رسانه‌ای‌شان را ایفا کنند، نقش حامی را داشتند.


اما حالا همه اخبار منفی شده است. با رفتن داورزنی از فدراسیون، حمایت‌های رسانه‌ای از فدراسیون هم جایش را به نقدهای مداوم از احمد ضیایی و فدراسیونش داده است. روزی نیست که اخبار کم‌اهمیت که در هر فدراسیونی ممکن است رخ دهد، به تیتر نخست بعضی از رسانه‌ها تبدیل ‌نشود، تیترهایی که یا روی ضعف فدراسیون تاکید دارند یا آشفتگی در تیم‌ملی و فدراسیون را حکایت می‌کنند که از این نظر هم موفق بوده‌اند. لو رفتن لیست تیم‌ملی اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا نمونه‌ای از این اتفاقات است، اتفاقی که در فدراسیون قبلی به‌دلیل هماهنگی‌های رسانه‌ای خاص،‌ هیچ‌وقت امکان نیافته بود. مسببان مشخص نیستند و روابط عمومی فدراسیون والیبال تنها کاری که می‌توانست انجام دهد این بود که بیانیه‌ رسمی بدهد و با انتقاد از آنچه انتشار لیست قبل از رسمی شدن نامیده بود، از عواملی نام ببرد که در «امانت خیانت کرده‌اند.»


اینکه تیم‌ملی اصلی به بازی‌های آسیایی اعزام شود یا تیم «ب» هم که خودش به داستانی تبدیل شد. در حالی که کمیته ملی المپیک مصر شده بود فدراسیون به‌جای تیم «ب»، تیم‌ملی اصلی را به جاکارتا اعزام کند تا کاروان به یکی از مدال‌های تیمی امیدوار باشد، انتقادات اصلی به فدراسیون وارد شد.


اما حالا جنجال‌ها بیشتر شده است، این‌بارموضوع سرپرست تیم‌ملی است. شاید کمتر کسی بداند سرپرست تیم‌ملی فوتبال، بسکتبال و هندبال چه کسانی هستند و برای بازی‌های جاکارتا چه کسی این تیم‌ها را همراهی می‌کند اما در فدراسیون والیبال «سرپرست» به یک معضل تبدیل شده است، نه اینکه برای خود فدراسیون این موضوع اهمیتی داشته باشد، این رسانه‌ها هستند که هر روز با خبر تازه‌ای، مشکل‌ساز شده‌اند.


شاید غلو نباشد اگر امیر خوش‌خبر را معروف‌ترین سرپرست در تاریخ ورزش ایران بدانیم، سرپرست ماندن و رفتن او از یک تیم به سوژه یک خبرگزاری‌ها تبدیل شده است. او کارمند وزارت ورزش است و برای حضور در فدراسیون والیبال ماموریت گرفته است. هر سال در تاریخ مشخصی، زمان ماموریت او به پایان می‌رسد و خوش‌خبر برای ادامه حضور در فدراسیون والیبال، از وزارت ورزش ماموریت می‌گیرد. زمانی که محمود گودرزی، وزیر ورزش بود، با ادامه همکاری خوش‌خبر در فدراسیون والیبال مخالفت شد و قرار بود او در همان وزارتخانه به کارش ادامه دهد اما حمایت فدراسیون داورزنی و بازیکنان تیم‌ملی خوش‌خبر را به والیبال بازگرداند. امسال هم صحبت از قطع همکاری خوش‌خبر با والیبال است البته نه در فدراسیون، در رسانه‌ها. هنوز سال کاری خوش‌خبر به سر نرسیده، شایعه برکناری او قوت گرفته است. به نظر می‌رسد دلیل اصلی که بودن یا نبودن خوش‌خبر در تیم‌ملی را پراهمیت کرده،‌ ارتباط ضیایی، رئیس فدراسیون با جهانگیر عباسی باشد. عباسی از مربیان موفق و نامی ارومیه است و نسبت فامیلی با سعید معروف دارد. بعد از روی کارآمدن ضیایی، عباسی به عنوان سرمربی تیم «ب» انتخاب شد. با توجه به تخصصی که عباسی دارد، کمتر کسی به خود اجازه داد ایراد فنی به این انتخاب بگیرد اما همشهری بودن او با ضیایی، بهترین فرصت  برای انتقاد کردن بود. بعد از اینکه اعزام تیم‌ملی «ب» به جاکارتا منتفی شد، نام جهانگیر عباسی هم از لیست تیم خط خورد. فدراسیون که به‌تازگی اسامی تیم‌ملی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا را اعلام کرده است، نام عباسی را هم در لیست قرار داده بود. هر چند گفته شد نام او از قبل در لیست بوده و فدراسیون لیست را اصلاح کرد و تاکید داشت عباسی جزو تیم نیست، اما شایعات برای رفتن عباسی به جاکارتا ادامه دارد.


شایعه اصلی این است که فدراسیون برای اینکه عباسی را به جاکارتا اعزام کند، حتی حاضر است خوش‌خبر را برکنار و او را به عنوان سرپرست معرفی کند. داستان این شایعه فقط یک تعارف معمولی بوده. گفته می‌شود در یکی از جلسات که ضیایی، عباسی و خوش‌خبر حضور داشته‌اند، خوش‌خبر به عباسی گفته که حاضر است همراه تیم نرود و جای خودش را به عباسی بدهد. این تعارف خوش‌خبر هم با مخالفت عباسی روبه‌رو شده، به هر حال برای سرمربی تیم‌ملی جایگاهش در حدی محترم هست که نخواهد به‌خاطر سفر حکم سرپرستی بگیرد. همه این صحبت‌ها و تعارفات در بیست‌،سی ثانیه اتفاق افتاده اما دیروز خبر اصلی برخی رسانه‌ها بود. جلسه سعید معروف با رئیس فدراسیون هم به این شایعه دامن زد. یک خبرگزاری در گزارشی که در ساعت اولیه بامداد چهارشنبه منتشر کرد، مدعی شد سعید معروف با ضیایی صحبت کرده است تا دایی‌اش به عنوان سرپرست به جاکارتا اعزام شود« عصر روز(سه شنبه) کاپیتان سعید معروف، جلسه‌ای را با احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال برگزار کرد.با توجه به اینکه این روزها موضوع کنار گذاشتن امیر خوش‌خبر که رابطه بسیار خوبی با بازیکنان تیم‌ملی دارد از سمت سرپرستی تیم‌ملی و شاید اضافه شدن جهانگیر سیدعباسی، دایی سعید معروف به کادر فنی تیم‌ملی مطرح شده به نظر می‌رسد کاپیتان تیم‌ملی احساس نیاز کرده و جلسه‌ای را با احمد ضیایی برگزار کرده است.» این خبر واکنش تند ضیایی را در گفت‌و‌گو با میزان به همراه داشت:


«جلسه‌ای با معروف نداشتم. چه ربطی دارد که بخواهم با معروف جلسه‌ای برگزار کنم.» معروف در این چند سال نزدیک‌ترین رابطه را با خوش‌خبر داشته و بارها از او حمایت کرده و در تمجیدش حرف زده است و به نظر می‌رسد راویان خبر به این موضوع توجهی نداشته‌اند.


دیروز بعد از اینکه پروژه جانشینی عباسی برای خوش‌خبر به نتیجه نرسید، گفته شد که قرار است او به‌جای پیمان اکبری به جاکارتا برود. امیرحسین منظمی، دبیر فدراسیون هم این خبر را تکذیب کرد اما به نظر می‌رسد تا روز اعزام تیم، داستان رفتن عباسی همراه تیم پایانی داشته باشد. همان‌طور که به‌نظر می‌رسد به این زودی‌ها انتقادات غیر منطقی رسانه‌ها از فدراسیون پایانی داشته باشد، بدون اینکه مشخص شود این موضع‌گیری‌ها و خصومت‌ها با فدراسیون ضیایی چه دلیلی دارد.

دیدگاه‌ها