کد خبر : 1538136 | 22 تیر 1397 ساعت 18:52 | 15.3K بازدید | 0 دیدگاه

دفاع تمام قد رئیس فیفا از VAR

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا در مورد مزایای تکنولوژی VAR در جام جهانی صحبت کرد.

دفاع تمام قد رئیس فیفا از VAR


به گزارش "ورزش سه"، از زمان انتصاب به عنوان رئیس فیفا، اینفانتینو تغییرات زیادی در برگزاری مسابقات مهم ایجاد کرده که ورود VAR یکی از اساسی ترین آنهاست و حالا وی از این تغییرات دفاع می کند.

 

اینفانتیو گفت: "در حال حاضر شرایطی که یک بازیکن گل افساید به ثمر برساند دیگر وجود ندارد اما آیا شما روزنامه نگاران به این امتیاز این سیستم نگاه می کنید؟ VAR اجازه نمی دهد چنین اتفاقاتی رخ بدهد و موقعیت های آفساید را روشن می سازد.

 

1316021

 

VAR از ادامه بحث ها جلوگیری کرده و حالا این سیستم دیگر جا افتاده و به خوبی کار می کند و اگر احساسات را کنار بگذارید متوجه می شوید نتایج استفاده از آن کاملا مثبت بوده است.

 

در طول جام جهانی 440 بار از این روش استفاده شده، 19 بار داور خودش برای بازبینی کنار زمین آمده و 16 تصمیم غلط تصحیح شده و در نهایت شرایط بهبود یافته است. بدون VAR برگزاری جام جهانی غیرممکن بود و ما قصد داشتیم به این دستاورد برسیم که در نهایت این اتفاق رخ داد."

 

اینفانتینو در مورد رفتارهایی از سوی نیمار که از سوی رسانه ها تمارض دیده می شد گفت: "نیمار او یک بازیکن باکیفیت بوده و استعداد بزرگی است و زمانیکه بازیکنی در سطح او چنین رفتاری می کند نمی توانم چیزی در مورد آن بگویم اما در هر حال او یکی از بازیکنان افسانه ای در فوتبال مدرن است."

دیدگاه‌ها