کد خبر : 1538350 | 23 تیر 1397 ساعت 16:09 | 105.5K بازدید | 0 دیدگاه

غیبت ستاره کره ای در لیگ برتر

آخرین تلاش "سون" برای نرفتن به سربازی

سون هیونگ مین، ستاره فوتبال کره جنوبی، برای اینکه بتواند شرایط معافیتش از خدمت سربازی را فراهم کند، احتمالا 4 دیدار ابتدایی فصل جدید لیگ برتر را از دست خواهد داد.

آخرین تلاش "سون" برای نرفتن به سربازی

به گزارش "ورزش سه"، براساس قوانین کره جنوبی، مردان باید تا 28 سالگی، به مدت دو سال خدمت سربازی را انجام بدهند و ورزشکاران تنها در صورت به دست آوردن مدال طلای المپیک یا بازی های آسیایی، از انجام خدمت معاف خواهند شد. البته حتی در این صورت هم باید در دوره 4 هفته ای آموزشی شرکت کنند.

البته استثناهایی هم در این مورد وجود داشته؛ از جمله در مورد ستاره های تیم سال 2002 کره جنوبی که بعد از رسیدن به رتبه چهارم جام جهانی، از انجام خدمت سربازی معاف شده بودند.

 

 

1288555

 

در سال 2012، پارک چو یونگ، مهاجم وقت آرسنال، اعلام کرده بود که قصد ندارد تا سال 2022 و پایان دوران فوتبالش، به خدمت سربازی برود؛ اظهارنظری که در کره بسیار جنجالی شده و به کنار گذاشته شدن او از تیم ملی منجر شد. یونگ بعدا مجبور به عذرخواهی شد و اکنون سون هیونگ مین قصد ندارد جنجال مشابهی را تجربه کند.

گفته می شود او تصمیم گرفته در بازی های آسیایی پیش رو در اندونزی شرکت کند و این به معنای غیبت او در چند دیدار ابتدایی تاتنهام در فصل جدید لیگ برتر خواهد بود.

در صورتی که او بتواند با کره تا دیدار فینال پیش برود، دیدارهای تاتنهام مقابل نیوکاسل، فولام، منچستریونایتد و واتفورد را از دست خواهد داد. سون در سه فصل اخیر یکی از بازیکنان موثر تاتنهام بوده و غیبت او در این چهار دیدار، مطمئنا به ضرر تیم مائوریسیو پوچتینو خواهد بود.

دیدگاه‌ها