کد خبر : 1538504 | 24 تیر 1397 ساعت 09:40 | 73.3K بازدید | 0 دیدگاه

شکوه ابدی در تیررس مودریچ و یاران

چرا کرواسی فرانسه را شکست خواهد داد؟

برای اولین بار در تاریخ فوتبال، کرواسی در فینال جام جهانی بازی خواهد کرد و فرانسه، تنها مانع آنها برای رسیدن به بزرگترین دستاورد فوتبالی ممکن خواهد بود.

چرا کرواسی فرانسه را شکست خواهد داد؟

به گزارش "ورزش سه"، اینکه یک کشور کوچک با جمعیتی کم که بزرگترین سابقه اش حضور در نیمه نهایی 1998 بوده، حالا به فینال جام جهانی رسیده و در آستانه کسب قهرمانی است، داستانی با شکوه و فوق العاده است. آنها در نیمه نهایی انگلیس را حذف کردند، اعتماد به نفسشان بسیار بالا رفته و در موقعیتی بسیار عالی برای شکست دادن فرانسه قرار دارند. در حالی که تنها یک پیروزی دیگر لازم است، در زیر علل برتری کرواسی برای کسب قهرمانی جام جهانی را بررسی کرده ایم:

 

 

1319910

 

لوکا مودریچ

موضوع به همین سادگی است. بامداد دوشنبه، لوکا مودریچ به عنوان بهترین بازیکن در لوژنیکی انتخاب خواهد شد. ستاره رئال مادرید تورنومنت فوق العاده ای را پشت سر گذاشته، بازی اش را به حریفان دیکته کرده، بازی ها را کاملا کنترل کرده و فراتر از هر بازیکن دیگری در روسیه ظاهر شده است. چه ببرند چه شکست بخورند، مودریچ از مدعیان اصلی کسب توپ طلا رقابت های جام جهانی است ولی همه می‌دانند که جوایز فردی با صدای سوت داور، کاملا از ذهن او پاک خواهد شد.

نه مودریچ مثل همیشه کار خواهد کرد. به صورتی استثنایی توپ را حمل می‌کند، بهترین لحظات را برای پاس دادن انتخاب می‌کند، دفاع می‌کند و مطمئن می‌شود که فرانسه هیچگاه در موقعیتی خوب برای حمله کردن قرار نگیرد.

 

 

1319909

 

کرواسی و بهترین آمار حفظ توپ

البته در این زمینه کرواسی رقابت سخت و تنگاتنگی ندارد و تنها برزیل و اسپانیا ظرفیت این را داشته اند که در مالکیت توپ رقابت کنند ولی هر دوی این تیم ها، در تبدیل کردن مالکیت توپ به گل دچار مشکل شده اند. کرواسی گاهی در گلزنی دچار مشکل می‌شود ولی بیش از هر تیم دیگری در این رقابت ها، نشان داده که توانایی حفظ توپ و گلزنی را در طول بازی دارد.

 

مودریچ در این زمینه بازیکنی بسیار کلیدی است و در کنار او، ایوان راکیتیچ هم فوق العاده است. همینطور ایوان پریشیچ و آنته ربیچ که در گوشه ها توپ می‌زنند نیز عملکردی عالی داشته اند. فرانسه شاید خوشحال باشد که کرواسی در برخی دقایق توپ را در اختیار داشته باشد زیرا تخصص آبی ها ضد حمله زدن است ولی این کار مقابل یک خط میانی استثنایی مثل خط میانی کرواسی ریسک بزرگی به حساب می‌آید.

 

 

1319911

 

 

مسیری دشوار کرواسی را سرسخت کرده

 مثل دیدار نیمه نهایی مقابل انگلیس که به وقت‌های اضافه کشیده شد، در هر دو بازی دیگر مرحله حذفی، کار تیم کرواسی با رقبا به وقت‌های اضافه و پنالتی کشیده شد که البته در هر دو کرواسی پیروز شد و توانست تا نیمه نهایی پیش برود. شاید اولین نکته ای که از این موضوع به ذهن خطور می‌کند، خستگی بازیکنان باشد. با این حال اتفاقی کاملا عکس رخ داده است.

 

کروات ها پشتکار فوق العاده ای تا به اینجا نشان داده اند ولی در دیدار مقابل انگلیس، عملکرد آنها پس از 90 دقیقه حتی از انگلیس سرحال هم بهتر شده بود. انگار که روحیه  همیشه جنگیدن در آنها جریان دارد و در طول جام جهانی نیز این موضوع به بهترین شکل نمود داشته است. با این حال، در صورت قهرمانی، کرواسی تنها تیمی در این جام خواهد بود که تمام بازی هایش را با پیروزی پشت سر گذاشته است و دلیلی برای باور نداشتن به قهرمانی وجود ندارد.

 

 

1319908

 

چه چیز ممکن است اوضاع را به هم بریزد؟

فرانسه تیم بسیار مرتب و مستحکمی است. فرم خوب کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان و پل پوگبا در خط حمله تا به اینجا فوق العاده بوده ولی خط دفاع آنها نیز مثل یک دیوار محکم بوده است. خط فرانسه در ضد حملات، چیزی است که کرواسی در استفاده از خط میانی اش در حملات باید حسابی مراقب آن باشد و همچنین تلاش بسیاری برای شکستن سد رافائل واران و ساموئل اومتیتی نیاز هست.

 

با این حال کرواسی با تیم‌هایی مشابه در همین جام روبرو شده است. آنها موفق شدند 3-0 آرژانتین را شکست دهند و مقابل انگلیس ، تیم برتر زمین باشند. دیدار امشب به نظر رقابت نزدیکی خواهد بود، رقابت سبک بازی های متفاوت و بهترین بازیکنان جهان. ولی در بین این دو تیم، کرواسی شرایط بهتری برای مالکیت توپ و پیش بردن بازی طبق اهدافش دارد.خطرناک ترین سلاح آنها لوکا مودریچ است که تنها یک بازی تا کسب شکوهی ابدی فاصله دارد.

بنا‌به دلایلی که مطرح شد، کرواسی شانس اصلی کسب پیروزی در دیدار امشب است.

دین بیلتون – ABC

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها